Bu araştırma, lise ve ortaokulda görev yapan öğretmenlerin bilimsel araştırma ve eylem araştırması yöntemi ile ilgili bilgi ve düşüncelerini belirlemeyi amaçlayan çoklu durum çalışmasıdır. Örneklem olarak, 2016-2017 eğitim öğretim yılında görev yapan 96 öğretmen seçilmiştir. Öğretmenlerin seçilmesinde, amaçlı örneklemelerden maksimum çeşitlilik örneklemesi kullanılmıştır. Verilerin elde edilmesinde 5 tane açık uçlu sorudan oluşan yapılandırılmış standart görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma, nitel verilerin analiz edildiği bir durum çalışmasıdır. Öğretmenlerin cevapları, içerik analiziyle incelenmiş ve cevapların sayısallaştırılmasında betimsel istatistik kullanılarak frekans ve yüzde hesapları yapılmış, tablolar ve sütun grafikleri oluşturulmuştur. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin; yaklaşık %55’inin herhangi bir bilimsel araştırma yapmadığı, yaklaşık %50’sinin okul ve sınıfları ile ilgili olarak herhangi bir araştırma yapmadığı, yaklaşık %63’ünün eylem araştırması yöntemi hakkında hiçbir bilgiye sahip olmadığı, yaklaşık %75’inin ise eylem araştırması yönteminin profesyonelliklerine katkı sağlayacağını düşündüğü görülmüştür. Ayrıca kendilerini bu yöntemi kullanmaya motive edebilecek etkenlerle ilgili cevaplar alınmıştır
Bilimsel araştırma eylem araştırması öğretmenlikte profesyonellik
This research is the multi-state study which aims to determine opinions and knowledge levels of secondary and high school teachers regarding scientific research and activity research method. As sampling group of the study, 96 teachers were selected who actively participated in education activities in the academic year of 2016-2017. Maximum variation sampling, one of the purposeful samplings, was employed in selection of teacher subjects. In the study, a combined analysis method was utilized on collected quantitative and qualitative study data. Semistructured standard interview form composed of 5 open-ended questions was used in data collection process. Teachers’ answers were investigated through content analysis to yield relevant tables and column graphs. As a result of the study, it was seen that about 55% of teachers do not conduct any scientific research; about 50% do not conduct any research on their schools and classroom; about 63% has not any knowledge on activity research method; about 75% think that activity research method will contribute into their professionalism. Moreover, answers regarding the factors that could motivate teachers to use this research method were received from the participants
Scientific research action research professionalism in teaching
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1 |