İnsan sahip olduğu bedensel özellikleriyle ürettiği ses ve konuşma yetisiyle özgün bir dil ve iletişim becerisine sahiptir. Diğer canlılardan farklı olarak çevresiyle iletişim kurma ve kendini ifade etmede bu dilin olanaklarından yararlanır. Konuşma, insanoğlunun çevresiyle olan iletişimini sürdürebilmesi için en önemli gereksinimlerdendir. Konuşma organlarının katılımı ile harfleri ve heceleri birleştirerek konuşmak ses eğitimin alt basamaklarından biri olan artikülasyonun konusudur. Anadolu halk kültüründe yer alan kısa, uyumlu, ritmik, söz dizisi olarak ikilemelerden ve yinelemelerden oluşan tekerlemeler, bireyin ve toplumun müzik eğitimi sürecindeki kültürel mirasının temel taşlarındandır. Tekerlemeler, müzik eğitiminde kültürel mirası büyüten geliştiren kuşaktan kuşağa aktaran kendine özgü bir unsurdur. Araştırmada ses eğitiminin öğelerinden biri olan artikülasyon basamağına katkı sağlayacak tekerlemelerin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Müzik eğitiminin bir boyutu olan ses eğitiminde tekerlemelerin kaynak olarak kullanılması artikülasyona etkisi açısından önemlidir. Bu araştırma, betimsel bir çalışma olup veriler kaynak tarama yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Çalışmada ulaşılan veriler, ilköğretimde ve okulöncesi müzik eğitiminde kullanılan kitaplardan, ses eğitimi kitaplarından, internet kaynaklarından toplanmış olup ses eğitimine katkı sağlayacak basamaklara göre kategorize edilmiştir
The humanbeings possess a unique language and communication skills through their ability to create a voice with the physical qualities they have and to speak. Unlike other creatures, humanbeings use their language capabilities to communicate each other and express themselves. Speech is the most important requirement for humanbeings to maintain communication with their surroundings. Speaking with combining vowels and syllables via voice organs is subject of articulation which is a subtitle of voice trainig. As a part of Anatolian folk culture, tongue twisters, consist of harmonic and rhythmic voice reduplications and repetitions, are one of the cornerstones of the cultural heritage in the individual and community music education process. Tongue twister is a unique antity of music education that enlarges the cultural heritage and passes it from generation to generation. This study aimed to identify important tongue twisters for articulation. Using tongue twisters in voice traninig which is an aspect of music education is important because of its impact on articulation. This is a descriptive study and data were collected using literatüre screening
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1 |