Modern dil öğrenme ve öğretme yöntemlerinde, öğrenci merkezli eğitimde öğrencilerin katılımı ve öğrenme sürecinde etkin katılımı oldukça önemlidir. Genç öğrenciler birbirinden farklı zihinsel, duygusal ve fiziksel özelliklere sahiptir. Bu yüzden onların yabancı dil öğrenimi yetişkinlerden tümüyle farklıdır. Ayrıca öğrenme ortamı genç öğrencilerin öğrenme iklimine uygun olmalıdır. Bu noktada öğretmenler sosyal çevreyi ve fiziksel koşulları öğrencilerin becerilerine, ilgilerine, özelliklerine, tutumlarına ve dersten keyif alma durumlarına göre ayarlamalıdır. Öğretmenleri tarafından kendilerine uygun ortam hazırlandığında, genç öğrencilerin dil öğrenme ve başarı dereceleri artar Krashen, 1992 . Ayrıca öğrenciler iyi bir sesletimle İngilizce konuşmaya isteklidirler. Tekerlemeler bu amaç için önemli etkinliklerden biridir ve eğlenceli bir ortamda öğrencilerin konuşma becerilerini geliştirmeleri için öğretmenlere yardımcı olur. Bu vaka çalışmasının amacı, Türkiye'deki İngilizce dil sınıflarında öğrenim gören genç öğrencilerin konuşma becerilerini tekerlemeler yoluyla geliştirip geliştirmediklerini araştırmaktır. Milli Eğitim Bakanlığı 2016-2017 Akademik yılı müfredat programı 4. sınıf öğrencileri için temaları, kazanımları, becerileri ve etkinlikleri özetlemektedir. Ancak, öğrencilerin ihtiyaç ve beklentilerini tam olarak karşılayamamaktadır. Bu nedenle, bu vaka çalışmasının amacı öğrencilerin konuşma becerilerini geliştirmek için öğrenci ders kitabına müfredatla ve konularla uyumlu tekerlemeleri uyarlamaktır. Araştırma, Ordu'daki bir devlet okulundaki 4. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Veri toplama kaynakları olarak Öğrenci Röportajları, İçsel Motivasyon Envanteri IMI , Sınıf Gözlemleri ve Öğrenci Günlükleri kullanılmıştır. Sonuçlar, tekerlemelerin öğrencilerin konuşma becerilerini geliştirdiğini ve öğrencilerin öğrenim sürecinde oldukça etkili ve yararlı olduklarını ortaya koymuştur
In modern language learning and teaching methods students’ participation and being active in learning process has become essential in student-centered education. Learning a foreign language of young learners is completely different from adults because of having different mental, emotional and physical characteristics. Moreover teaching atmosphere of young learners should be convenient for them. At that point teachers should arrange the social environment and physical conditions according to students’ abilities, characteristics, attitutes and having fun. When the convenient atmosphere are prepared for young learners by their teachers, they are ready to learn the language and their performance can be accelerated and increased with the help of teachers Krashen, 1992 . Moreover, they are eager to speak English with a good pronunciation. Tounge twisters are one of the important activities for this aim. They can support teachers to improve the speaking skills of students in an enjoyable atmosphere. The purpose of this case study is to investigate whether using tounge twisters in English language classes of young learners in Turkey improve their speaking ability. In Turkey, the curriculum of Ministry of Education of 2016-2017 outlines the themes, functions, skills and activities fort he 4th graders. However, they don’t meet students’ needs and expectations properly. Thus the purpose of this case study was to adapt textbook with tounge twister activities compatible with curriculum in order to improve the speaking skills of students. The study was applied to 4th graders in a state school in Ordu. Student Interviews, Intrinsic Motivation Inventory IMI , Classroom Observations and Student Diaries were utilized as data collection sources. The results showed that tounge twisters are very effective and useful for students’ learning and they improved students’ speaking ability
Young learners tounge twisters speaking ability pronunciation
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1 |