Yıl 2020, Cilt 5 , Sayı 2, Sayfalar 160 - 166 2020-11-05

TEMEL BİLİMLER EĞİTİMİ, MÜFREDAT VE İNSAN KAYNAKLARI SORUNUMUZ

Mehmet Fatih DOĞRUCAN [1]


Günümüzde temel bilim olarak sınıflandırabileceğimiz bazı bilimler, yerini daha popüler olan bir takım alt bilimlere veya karma bilimlere terk etmeye başlamıştır. Alt bilimler veya karma bilimlerin mesleki cazibeleri, ekonomik rantları veya kestirmeden daha hızlı ve popüler bilgi sağlıyor oluşları sebebiyle, fizik, kimya, biyoloji gibi temel bilimler önemini kaybetmiş, yerine genetik mühendisliği, mikrobiyoloji gibi alt disiplinler yerleşmeye başlamıştır. Sosyal bilimlerde de Sosyoloji, Psikoloji gibi bir takım temel bilimlerin yerine rehberlik, danışmanlık ya da iletişim bilimleri gibi farklı alt dallar yerleşmeye başlamış ve alt dallar ise kendi terminolojisi gereğince ilişkili olduğu diğer bilim dallarında uzaklaşmaya başlamıştır. Bu durum baştan sona bir eğitim sorunsalı inşa etmekte olup, uzmanlık ve meslekileşme aynılaşmakta, böylece bilimin meslekleri aşan bilgelik doğası ihtiyaç duyulduğunda, alt mesleki talim ve terbiyelerden kaynaklanan müfredat ve eğitim gereğince sınırlanmaktadır. Bu makale temel bilimlerin yerine popülerleşen alt bilimlerin geliştirilmesiyle beraber ortaya çıkan soruna işaret etmektedir.
Yök, Temel Bilimler,, Doğa bilimleri, alt bilimler, karma bilimler, eğitim, müfredat, popüler bilimler
  • Story C. M. (1985). Facilitator of learning: A microethnographic study of the teacher of the gifted. Gifted Child Quarterly,
Birincil Dil tr
Konular Sosyal Bilimler, Disiplinler Arası
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Orcid: 0000-0003-4578-7671
Yazar: Mehmet Fatih DOĞRUCAN (Sorumlu Yazar)
Kurum: Akdeniz Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü
Ülke: Turkey


Tarihler

Yayımlanma Tarihi : 5 Kasım 2020

APA Doğrucan, M . (2020). TEMEL BİLİMLER EĞİTİMİ, MÜFREDAT VE İNSAN KAYNAKLARI SORUNUMUZ . Uluslararası Medeniyet Çalışmaları Dergisi , 5 (2) , 160-166 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/inciss/issue/57705/810483