Dünya’da hemen hemen her şey baş döndürücü bir hızla değişmektedir. Çok klasik olmakla birlikte, “Hiçbir şey artık eskisi gibi olmayacak” ifadesi tam da bu duruma işaret etmektedir. Artık profesyonel çalışma yapmak zorunda olan gerek yerel yönetimlere gerekse milletvekili olmak isteyen adayların ve siyasi partilerin bu değişimin ve gelişimin dışında kalması söz konusu değildir.
Her türlü problemini internet üzerinden çözen, her türlü ihtiyacını yine internet üzerinden karşılamaya çalışan bir kitleye siyasal pazarlamacıların nasıl ulaşacağını anlamaları çok zor olmasa gerek. Her türlü pazarlamaya açık, vaktinin çoğunu bilgisayar veya akıllı telefon başında geçiren tüketici siyasal çalışma yapan parti ve adaylar tarafından kolay bir hedef olarak değerlendirilmektedirler.
Pazarlama alanına getirilen her yeniliğin siyasal çalışmalarda da uygulanmaya başlandığı bu dönemde yeni medya siyasal iletişim alanına hızlı ve etkin bir şekilde girmiş bulunmaktadır. Bilhassa mobil teknolojiler ve internet bu sektörü günümüzde çok farklı noktalara taşımış durumdadır. Bu çalışmada mobil cihazlar ve internet gibi iletişimde kullanılan medya araçlarının siyasal iletişim alanında kullanımı üzerinde durulacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 1 |