In our world, which has become global and competition is increasing day by day, businesses have to renew their technologies in order to keep their existing customers, expand and offer new services / products in order to continue their existence. In today's technology, Customer Relationship Management (CRM) applications are used in order to closely monitor the purchasing behavior of customers, to offer products and services that meet their wishes, and to predict their expectations. Customer relationship management should be a philosophy adopted not only as software, but also from the lowest part of the business to the top manager. The aim of this study; To determine how the customer relationship management practices of a private bank, which is one of the first four banks of Kyrgyzstan, are perceived by the customers of the bank. In the research, the survey method was applied using the convenience sampling method and 162 valid data sets were obtained. As a result of the findings; It has been determined that the most expected criteria for customers are reliable bank services, widespread branch networks, high quality technical support services, having a call center and improving technology.
Customer Relations Customer Relationship Management Banking Sector Customer Satisfaction Customer Loyalty
Küresel hale gelen ve rekabetin her gün daha da arttığı dünyamızda, işletmeler varlıklarını devam ettirebilmek için mevcut müşterilerini elinde tutmak, genişletmek ve yeni hizmet/ürün sunmak amacıyla teknolojilerini yenilemek durumundadırlar. Günümüz teknolojisinde müşterilerin satın alma davranışlarını yakından takip etmek, onların isteklerine uygun ürün ve hizmet sunabilmek, beklentilerini öngörebilmek amacıyla Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) uygulamaları kullanılmaktadır. Müşteri ilişkileri yönetimi sadece yazılımsal olarak değil, işletmenin en alt kısmından başlayarak en tepe yöneticisine kadar benimsenmiş bir felsefe olmalıdır. Bu çalışmanın amacı; Kırgızistan’ın ilk dört bankasından biri olan özel bir bankanın müşteri ilişkileri yönetimi uygulamalarının, bankanın müşterileri tarafından nasıl algılandığını tespit etmektir. Araştırmada, kolayda örneklem metodu kullanılarak anket yöntemi uygulanmış ve 162 geçerli veri seti elde edilmiştir. Araştırmanın sonucunda; müşteriler açısından banka hizmetlerinin güvenilir olması, şube ağlarının yaygın olması, teknik destek hizmetlerinin kaliteli olması, çağrı merkezinin olması ve teknolojisini devamlı geliştirmesi gibi kriterlerin en çok aranılanlar olduğu tespit edilmiştir.
Müşteri İlişkileri Müşteri İlişkileri Yönetimi Banka Sektörü Müşteri Memnuniyeti Müşteri Sadakati
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Müşteri İlişkileri Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2023 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 15 Kasım 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 2 |