The purpose of the research study was to determine and analyze the metaphors of the preschool education candidates regarding the concept of the Creativity. The research was involved 2 different classes of students Department of Preschool Education. The data were gathered through a form which included the phrase of “Creativity is like . . . because . . .” developed by the researchers . Data was analyzed both quantitatively (i.e., content analysis) and quantitatively (i.e., chi-square). After the data analysis, it was observed that the students generated 53 valid metaphorical images were identified and they are collected under 7 different conceptual categories. Significant differences are determined in the 7 conceptual themes as participants class level, don't significant differences are 7 conceptul themes as participants age level. The creativity is mostly an nature but a animal and act
Preschool teacher candidates metaphorical conceptualizations of creativity age and class level dif
Bu çalışmanın amacı okul öncesi öğretmen adaylarının yaratıcılık kavramına ilişkin metaforlarını belirlemek ve analiz etmektir. Araştırmanın örneklemini okul öncesi öğretmenliği bölümünde okuyan 1. ve 2. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından hazırlanan "Yaratıcılık ...... gibidir, çünkü...." ifadesini içeren ifadeler yoluyla toplanmıştır. Veriler, nitel (içerik analizi) ve nicel (ki-kare) veri çözümleme teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, öğrenciler yaratıcılık kavramına ilişkin toplam 53 adet geçerli metafor üretmişlerdir. Bu metaforlar ortak özellikleri bakımından 7 farklı kavramsal kategori altında toplanmıştır. Kavramsal kategoriler öğretmen adaylarının sınıf düzeyi bakımından önemli derecede farklılık gösterirken, yaş bakımından bir farklılık göstermemiştir. Yaratıcılık en çok "doğa", en az ise "hayvan ve eylem" kategorisinde metaforlaştırılmıştır.
Okul öncesi öğretmen adayı yaratıcılık kavramına ilişkin metaforlar yaş ve sınıfa dayalı farklılıklar olgubilim çalışması.
Diğer ID | JA63RF86MY |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 3 |