BibTex RIS Kaynak Göster

THE ANALYSIS ON RELATIONSHIP BETWEEN TRAIT ANXIETY LEVEL AND SOCIO-DEMOGRAPHIC CHARACTERISTICS OF UNIVERSITY STUDENTS

Yıl 2015, Sayı: 4, 156 - 169, 01.06.2015

Öz

This study aims to analyse the relationship between trait anxiety level and socio-demographic characteristics of university students. In this descriptive study, 370 students were reached between December 2014 and February 2015 in Bingöl University, Faculty of Economics and Administrative Sciences. The questions for determining the social-demographic characteristics and “Trait Anxiety Inventory” which was developed by C. D. Spielberger et al. (1970) and which was adapted to Turkish by Öner and Le Compte (1983) were applied for collecting data. The analysis of the collected data was made by means of SPSS 22.00 statistics package program. As for statistical comparison of the data; independent t-test, mann whitney-u test, one-way analysis of variance were applied. The results of the research revealed that most of students (68,1 %) had high level of anxiety. The relationship between trait anxiety level and sex (p

Kaynakça

  • Akgün, A., Gönen, S, ve Aydın, M. (2007). İlköğretim fen ve matematik öğretmenliği öğrencilerinin kaygı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(20): 283-299.
  • Amr, M., Amin, T.T., Saddichha, S., Al Malki, S., Al Samail, M., Al Qahtani, N, ve diğerleri. (2013). Depression and anxiety among Saudi University students: prevalence and correlates. The Arab Journal of Psychiatry, 24(1), 1-7.
  • Basco, R.E, ve Olea, M.T. (2013). Correlation between anxiety level and academic performance of BS biology freshmen students. International Journal of Educational Research and Technology, 4 (1), 97-103.
  • Canbaz, S., Sünter, T, ve Pekşen, Y. (2005). Samsun Çıraklık Eğitim Merkezi’ne devam eden çırakların durumluk-sürekli kaygı düzeylerinin değerlendirilmesi. Türk Tabipler Birliği Mesleki Sağlık ve Güvenlik Dergisi, Temmuz-Ağustos-Eylül Sayısı, 16-22.
  • Çakmak, Ö, ve Hevedanlı, M. (2005). Eğitim ve fen-edebiyat fakülteleri biyoloji bölümü öğrencilerinin kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 4(14), 115-127.
  • Dalkıran, O. (2012). Dershane öğrencilerinin fiziksel aktivitede bulunma değişkenine göre sürekli kaygı, sınav kaygısı ve sosyal beceri düzeyleri ile sınav performanslarının değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Deveci, S.E., Çalmaz, A, ve Açık, Y. (2012). Doğu Anadolu’da yeni açılan bir üniversitenin öğrencilerinde kaygı düzeylerinin sağlık, sosyal ve demografik faktörler ile ilişkisi. Dicle Tıp Dergisi, 39(2), 189-196.
  • Doğan, T, ve Çoban, A.E.(2009). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 34(153), 157-168.
  • Dursun, S, ve Aytaç, S. (2009). Üniversite öğrencileri arasında işsizlik kaygısı. Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 28(1), 71-84.
  • Dursun, S, ve Aytaç, S. (2012). Üniversite öğrencilerinin işgücü piyasasına yönelik beklentileri ve iş deneyimleri ile umutsuzluk ve kaygı düzeyleri arasındaki ilişki üzerine bir araştırma. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 373-388.
  • Erdik, C, ve Altıparmak, S. (2012). Liseden mezun olup üniversite sınavına hazırlanan öğrencilerde başarı güdüsü, sürekli kaygı düzeyi ve etkileyen etmenler. Akademik Başarı Dergisi, 30, 1-9.
  • Ghezelbash, S., Rahmani, F., Peyrovi, H, ve Inanloo, M. (2015). Social anxiety in nursing students of Tehran Universities of medical sciences. Res Dev Med Educ, 4(1), 85-90.
  • Hill, K.T, ve Sarason, S.B. (1966). The relation of test anxiety and defensiveness to test and school performance over elementary school years: a further longitudinal study. Monogr Soc Res Child Dev, 31(2), 1-76.
  • Kartopu, S. (2012). Lise öğrenci ve öğretmenlerinin durumluk ve sürekli kaygı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi (Kahramanmaraş örneği). Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 17(2), 147-170.
  • Kartopu, S. (2013). Kaygının kader algıları ile ilişkisi (Kahramanmaraş örneği). (1. Baskı). Gümüşhane: Gümüşhane Üniversitesi Yayınları.
  • Kaya, M, ve Varol, K. (2004). İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin durumluk-sürekli kaygı düzeyleri ve kaygı nedenleri (Samsun örneği). Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 17, 31-63.
  • Keklik, İ. (2011). Relationships of attachment styles and gender, personal meaning, depressiveness and trait-anxiety among college students. Education and Science, 36(159), 84-95.
  • Manav, F. (2011). Kaygı kavramı. Toplum Bilimleri Dergisi, 5(9), 201-211.
  • Okur, M., Bahar, H.H., Akgün, L, ve Bekdemir, M. (2011). Matematik bölümü öğrencilerinin öğrenme stilleri ile sürekli kaygı ve akademik başarı durumları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 15(3), 123-134.
  • Öner, N, ve Le Compte, A. (1983). Durumluk-sürekli kaygı envanteri el kitabı. (1. Baskı). İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Matbaası.
  • Özen, S.N. (2004). Uludağ Üniversitesi öğrencilerinde anksiyete görülme sıklığı ve sosyo- demografik özellikleri ile karşılaştırılması. Doktora Tezi, Uludağ Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Özyürek, A, ve Demiray, K. (2010). Yurtta ve ailesi yanında kalan ortaöğretim öğrencilerinin kaygı düzeylerinin karşılaştırılması. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 11(2): 247-256.
  • Saddichha, S, ve Khess, C.R.J. (2010). Prevalence of depression, anxiety, and stress among young male adults in India. J NervMent Disorders, 198, 901–904.
  • Spielberger, C., Gorsuch, R.L, ve Lushene, R.E. (1970). STAI manuel for state-trait inventory. CA:Consulting Psychologist Press.
  • Şirin, A., Kavak, O, ve Ertem, G. (2003). Doğumhane stajına çıkan öğrencilerin durumluk- sürekli kaygı düzeylerinin belirlenmesi. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi, 7(1), 27-32.
  • Tekindal, M.A., Eryaş, N, ve Tekindal, B. (2010). İlköğretim okullarındaki öğrencilerin sürekli kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 79-93.
  • Tektaş, N. (2014). Üniversite mezunlarının kaygı durumlarının incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Dr. Mehmet Yıldız Özel Sayısı, 243-253.
  • Tovilovic, S, ve Novovic, Z. (2009). The role of trait anxiety in induction of state anxiety. Psihologija, 42 (4), 491-504.
  • Türk Dil Kurumu, Genişletilmiş Türkçe Sözlük (2015). www.tdk.gov.tr adresinden 01.06.2015 tarihinde elde edilmiştir.Uğrak, U. (2014). Sürekli kaygı düzeyli poliklinik hastalarının sağlık hizmetlerini kullanma eğilimlerinin analizi. Yüksek Lisans Tezi, Gülhane Askeri Tıp Akademisi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Üngüren, E. (2007). Lise ve üniversitelerde turizm eğitimi alan öğrencilerin umutsuzluk ve kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi: Antalya’da bir uygulama. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
  • www.medikalsozluk.com. (Erişim tarihi: 13.06.2015)
  • Yaylacı, A. (2010). Genel anestezi altında dental tedavi gören çocuk hastaların ebeveyninin kaygı düzeylerinin karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi. Bitirme Tezi, Ege Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi, İzmir.
  • Yılmaz, İ.A., Dursun, S., Güzeler, E.G, ve Pektaş, K. (2014). Üniversite öğrencilerinin kaygı düzeylerinin belirlenmesi: bir örnek çalışma. Electronic Journal of Vocational Colleges, 4(4), 16-26.

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SÜREKLİ KAYGI DÜZEYLERİ İLE SOSYODEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ANALİZİ

Yıl 2015, Sayı: 4, 156 - 169, 01.06.2015

Öz

Bu çalışma ile üniversite öğrencilerinin sürekli kaygı düzeyleri ile sosyodemografik özellikleri arasındaki ilişkinin analiz edilmesi amaçlanmıştır. Aralık 2014-Şubat 2015 döneminde Bingöl Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde yapılan tanımlayıcı nitelikteki bu araştırmada 370 öğrenciye ulaşılmıştır. Verilerin toplanmasında; sosyo-demografik özellikleri belirlemeye yönelik sorular ile C. D. Spielberger ve arkadaşları tarafından (1970) geliştirilen ve Türkçeye uyarlaması Öner ve Le Compte tarafından (1983) yapılan ‘’Sürekli Kaygı Envanteri” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi SPSS 22.00 istatistik paket programıyla, verilerin istatistiksel karşılaştırılması ise Bağımsız T-Testi, Mann Whitney-U Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin büyük çoğunluğunun (%68,1) yüksek kaygı seviyesinde olduğu bulunmuştur. Sürekli kaygı düzeyi ile sosyodemografik değişkenlerden sadece cinsiyet (p

Kaynakça

  • Akgün, A., Gönen, S, ve Aydın, M. (2007). İlköğretim fen ve matematik öğretmenliği öğrencilerinin kaygı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(20): 283-299.
  • Amr, M., Amin, T.T., Saddichha, S., Al Malki, S., Al Samail, M., Al Qahtani, N, ve diğerleri. (2013). Depression and anxiety among Saudi University students: prevalence and correlates. The Arab Journal of Psychiatry, 24(1), 1-7.
  • Basco, R.E, ve Olea, M.T. (2013). Correlation between anxiety level and academic performance of BS biology freshmen students. International Journal of Educational Research and Technology, 4 (1), 97-103.
  • Canbaz, S., Sünter, T, ve Pekşen, Y. (2005). Samsun Çıraklık Eğitim Merkezi’ne devam eden çırakların durumluk-sürekli kaygı düzeylerinin değerlendirilmesi. Türk Tabipler Birliği Mesleki Sağlık ve Güvenlik Dergisi, Temmuz-Ağustos-Eylül Sayısı, 16-22.
  • Çakmak, Ö, ve Hevedanlı, M. (2005). Eğitim ve fen-edebiyat fakülteleri biyoloji bölümü öğrencilerinin kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 4(14), 115-127.
  • Dalkıran, O. (2012). Dershane öğrencilerinin fiziksel aktivitede bulunma değişkenine göre sürekli kaygı, sınav kaygısı ve sosyal beceri düzeyleri ile sınav performanslarının değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Deveci, S.E., Çalmaz, A, ve Açık, Y. (2012). Doğu Anadolu’da yeni açılan bir üniversitenin öğrencilerinde kaygı düzeylerinin sağlık, sosyal ve demografik faktörler ile ilişkisi. Dicle Tıp Dergisi, 39(2), 189-196.
  • Doğan, T, ve Çoban, A.E.(2009). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 34(153), 157-168.
  • Dursun, S, ve Aytaç, S. (2009). Üniversite öğrencileri arasında işsizlik kaygısı. Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 28(1), 71-84.
  • Dursun, S, ve Aytaç, S. (2012). Üniversite öğrencilerinin işgücü piyasasına yönelik beklentileri ve iş deneyimleri ile umutsuzluk ve kaygı düzeyleri arasındaki ilişki üzerine bir araştırma. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 373-388.
  • Erdik, C, ve Altıparmak, S. (2012). Liseden mezun olup üniversite sınavına hazırlanan öğrencilerde başarı güdüsü, sürekli kaygı düzeyi ve etkileyen etmenler. Akademik Başarı Dergisi, 30, 1-9.
  • Ghezelbash, S., Rahmani, F., Peyrovi, H, ve Inanloo, M. (2015). Social anxiety in nursing students of Tehran Universities of medical sciences. Res Dev Med Educ, 4(1), 85-90.
  • Hill, K.T, ve Sarason, S.B. (1966). The relation of test anxiety and defensiveness to test and school performance over elementary school years: a further longitudinal study. Monogr Soc Res Child Dev, 31(2), 1-76.
  • Kartopu, S. (2012). Lise öğrenci ve öğretmenlerinin durumluk ve sürekli kaygı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi (Kahramanmaraş örneği). Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 17(2), 147-170.
  • Kartopu, S. (2013). Kaygının kader algıları ile ilişkisi (Kahramanmaraş örneği). (1. Baskı). Gümüşhane: Gümüşhane Üniversitesi Yayınları.
  • Kaya, M, ve Varol, K. (2004). İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin durumluk-sürekli kaygı düzeyleri ve kaygı nedenleri (Samsun örneği). Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 17, 31-63.
  • Keklik, İ. (2011). Relationships of attachment styles and gender, personal meaning, depressiveness and trait-anxiety among college students. Education and Science, 36(159), 84-95.
  • Manav, F. (2011). Kaygı kavramı. Toplum Bilimleri Dergisi, 5(9), 201-211.
  • Okur, M., Bahar, H.H., Akgün, L, ve Bekdemir, M. (2011). Matematik bölümü öğrencilerinin öğrenme stilleri ile sürekli kaygı ve akademik başarı durumları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 15(3), 123-134.
  • Öner, N, ve Le Compte, A. (1983). Durumluk-sürekli kaygı envanteri el kitabı. (1. Baskı). İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Matbaası.
  • Özen, S.N. (2004). Uludağ Üniversitesi öğrencilerinde anksiyete görülme sıklığı ve sosyo- demografik özellikleri ile karşılaştırılması. Doktora Tezi, Uludağ Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Özyürek, A, ve Demiray, K. (2010). Yurtta ve ailesi yanında kalan ortaöğretim öğrencilerinin kaygı düzeylerinin karşılaştırılması. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 11(2): 247-256.
  • Saddichha, S, ve Khess, C.R.J. (2010). Prevalence of depression, anxiety, and stress among young male adults in India. J NervMent Disorders, 198, 901–904.
  • Spielberger, C., Gorsuch, R.L, ve Lushene, R.E. (1970). STAI manuel for state-trait inventory. CA:Consulting Psychologist Press.
  • Şirin, A., Kavak, O, ve Ertem, G. (2003). Doğumhane stajına çıkan öğrencilerin durumluk- sürekli kaygı düzeylerinin belirlenmesi. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi, 7(1), 27-32.
  • Tekindal, M.A., Eryaş, N, ve Tekindal, B. (2010). İlköğretim okullarındaki öğrencilerin sürekli kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 79-93.
  • Tektaş, N. (2014). Üniversite mezunlarının kaygı durumlarının incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Dr. Mehmet Yıldız Özel Sayısı, 243-253.
  • Tovilovic, S, ve Novovic, Z. (2009). The role of trait anxiety in induction of state anxiety. Psihologija, 42 (4), 491-504.
  • Türk Dil Kurumu, Genişletilmiş Türkçe Sözlük (2015). www.tdk.gov.tr adresinden 01.06.2015 tarihinde elde edilmiştir.Uğrak, U. (2014). Sürekli kaygı düzeyli poliklinik hastalarının sağlık hizmetlerini kullanma eğilimlerinin analizi. Yüksek Lisans Tezi, Gülhane Askeri Tıp Akademisi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Üngüren, E. (2007). Lise ve üniversitelerde turizm eğitimi alan öğrencilerin umutsuzluk ve kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi: Antalya’da bir uygulama. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
  • www.medikalsozluk.com. (Erişim tarihi: 13.06.2015)
  • Yaylacı, A. (2010). Genel anestezi altında dental tedavi gören çocuk hastaların ebeveyninin kaygı düzeylerinin karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi. Bitirme Tezi, Ege Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi, İzmir.
  • Yılmaz, İ.A., Dursun, S., Güzeler, E.G, ve Pektaş, K. (2014). Üniversite öğrencilerinin kaygı düzeylerinin belirlenmesi: bir örnek çalışma. Electronic Journal of Vocational Colleges, 4(4), 16-26.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA89JZ94US
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Yasin Uzuntarla Bu kişi benim

Necmettin Cihangiroglu Bu kişi benim

Sümeyra Ceyhan Bu kişi benim

Merve Eroğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Uzuntarla, Y., Cihangiroglu, N., Ceyhan, S., Eroğlu, M. (2015). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SÜREKLİ KAYGI DÜZEYLERİ İLE SOSYODEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ANALİZİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi(4), 156-169.
AMA Uzuntarla Y, Cihangiroglu N, Ceyhan S, Eroğlu M. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SÜREKLİ KAYGI DÜZEYLERİ İLE SOSYODEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ANALİZİ. INES Journal. Haziran 2015;(4):156-169.
Chicago Uzuntarla, Yasin, Necmettin Cihangiroglu, Sümeyra Ceyhan, ve Merve Eroğlu. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SÜREKLİ KAYGI DÜZEYLERİ İLE SOSYODEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ANALİZİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 4 (Haziran 2015): 156-69.
EndNote Uzuntarla Y, Cihangiroglu N, Ceyhan S, Eroğlu M (01 Haziran 2015) ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SÜREKLİ KAYGI DÜZEYLERİ İLE SOSYODEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ANALİZİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 4 156–169.
IEEE Y. Uzuntarla, N. Cihangiroglu, S. Ceyhan, ve M. Eroğlu, “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SÜREKLİ KAYGI DÜZEYLERİ İLE SOSYODEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ANALİZİ”, INES Journal, sy. 4, ss. 156–169, Haziran 2015.
ISNAD Uzuntarla, Yasin vd. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SÜREKLİ KAYGI DÜZEYLERİ İLE SOSYODEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ANALİZİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 4 (Haziran 2015), 156-169.
JAMA Uzuntarla Y, Cihangiroglu N, Ceyhan S, Eroğlu M. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SÜREKLİ KAYGI DÜZEYLERİ İLE SOSYODEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ANALİZİ. INES Journal. 2015;:156–169.
MLA Uzuntarla, Yasin vd. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SÜREKLİ KAYGI DÜZEYLERİ İLE SOSYODEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ANALİZİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 4, 2015, ss. 156-69.
Vancouver Uzuntarla Y, Cihangiroglu N, Ceyhan S, Eroğlu M. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SÜREKLİ KAYGI DÜZEYLERİ İLE SOSYODEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ANALİZİ. INES Journal. 2015(4):156-69.