BibTex RIS Kaynak Göster

TO USE TECHNOLOGIES OF FATIH PROJECT TEACHERS' SELF-EFFICACY BELIEFS

Yıl 2015, Sayı: 4, 259 - 276, 01.06.2015

Öz

Through the medium of FATİH project, It is planned to increase the substructural and technological facilities in learning and teaching process and planned also an achievement in learning more effectively and forcefully. Being successful in this Project depends on not only placing the technological facilities that the Project provides, into the classroom but also the process of students and teachers using this technologies properly. The planner, the manager and the simplifier of this process must be the teacher. It is not possible to be mentioned that those substructural and technological facilities are accomodated through out the whole educational system. Yet the teachers in the educational system must be ready to use these Technologies and facilities adequately. At this point, it is very important the teachers in the system are supposed to feel the belief of being competent about using this technologiesinfluentially. This belief is called self-efficacy. The results of researches shows us that those who have higher self-efficacy level work hard and are strong-minded, put a good performance for than dare more successful. So a significant question which needs to be replied on whether Fatih project is going to be successful or not is the same thing how the teachers have eagerness of using the technology and belief of self-efficacy. The goal of this research is to analyse the teachers’ belief of self-efficacy on using Technologies related to Fatih project. There search is thetype of scannig. The data is brought together reaching 285 teachers working in the town, Melikgazi- Kayseri via questionary. About the collecting data, TheScale of Self-efficacy in the Technologies of The Project of FATİH which the researcher improved himself and made the study of reliability and validity was used. At the conclusion of the research the most of the teachers joining the work out have the medium level of self-efficacy on using the technologies of Fatih project. Moreover, the belief of self-efficacy varies enormously depending on the ages and the ranks and the faculties of the teachers graduated but not on the gender definitely.

Kaynakça

  • Abbitt, J,T, (2011), An Investigation of theRelationshipbetween Self-Efficacy Beliefs about Technology Integration and Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) among Preservice Teachers, Journal of Digital Learning in Teacher Education, Vol 27 No 4
  • Akgün, Ö, E, (2008), Bilgisayar Öz-Yeterlik Algısı, D, Deryakulu (Ed,), Bilişim Teknolojileri Eğitiminde Sosyo-Psikolojik Değişkenler (1-32),Ankara: Maya Akademi
  • Akyüz, H,İ, ,Pektaş, M,, Kurnaz, M,A,, Kabataş Memiş, E,, (2014), Akıllı Tahta Kullanımlı Mikro Öğretim Uygulamalarının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Tpab’larına ve Akıllı Tahta Kullanıma Yönelik Algılarına Etkisi, Cumhuriyet International Journal of Education, 3:1
  • Altan, T,, Tüzün, H,, (2011), Teknoloji-Zengin Bireysel Öğrenme Ortamlarının Fatih Projesindeki Yeri, XIII, Akademik Bilişim Konferansı, İnönü Üniversitesi, Malatya
  • Balcı, E,Ö,, Gökkaya, Z,, Kar, A,, (2013), Fatih Projesinin Üniversiteler Yüzü, İstanbul Journal of Social Sciences,
  • Banoğlu, K,, Madenoğlu, C,, Uysal, Ş,, Dede, A,, (2014), Fatih Projesine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi (Eskişehir İli Örneği), Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4-1
  • Baydaş, Ö,, Gedik, N, ve Göktaş, Y, (2013), Öğretmenlerin bilişim teknolojileri kullanımı: 2005-2011 yıllarının karşılaştırılması, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28- 3
  • Berkant, H,G,, (2013), Öğretmen Adaylarının Bilgisayara Yönelik Tutumlarının ve Öz-Yeterlik Algılarının ve Bilgisayar Destekli Eğitim Yapmaya Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Journal of Instructional Technologies& Teacher Education,3
  • Bulut, İ,, Koçoğlu, E,, (2012), Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Akıllı Tahta Kullanımına İlişkin Görüşleri (Diyarbakır İli Örneği), Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 19
  • Büyüköztürk, Ş,, Kılıç Çakmak, E,, Akgün, Ö,E,, Karadeniz, Ş, ve Demirel, F, (2010), Bilimsel araştırma yöntemleri (7,baskı), Pegem Akademi,
  • Çakır, R,, Oktay, S,, (2013), Bilgi Toplumu Olma Yolunda Öğretmenlerin teknoloji Kullanımı, Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 30
  • Çetinkaya, L,, Keser, H,, (2014), Öğretmen ve Öğrencilerin Tablet Bilgisayar Kullanımında Yaşadıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Anadolu Journal of Educational Sciences International, 4:1
  • Dursun, Ö,Ö,, Kuzu, A,, Kurt, A,A,, Güllüpınar, F,, Gültekin, M,, (2013), Okul Yöneticilerinin Fatih Projesinin Pilot Uygulama Sürecine İlişkin Görüşleri, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3:1
  • Ekici, S,, Yılmaz, B,, (2013), Fatih Projesi Üzerine Bir Değerlendirme, Türk Kütüphaneciliği, 27-2
  • Genç, M,, Genç, T,, (2013), Öğretmenlerin Mesleki Gelişmeleri Takip Etme Durumları: Fatih Projesi Örneği, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14-2
  • Green, S, B, & Salkind, N, J, (2008), Using SPSS for Windows and Macintosh: Analyzing and Understanding Data, Upper Saddle River: Pearson; Prentice Hall
  • Günbayı, İ, Yörük, T,, (2014), Yönetici ve Öğretmenlerin Eğitimde Fatih Projesinin Uygulama Düzeyine İlişkin Görüşleri (Antalya İli Muratpaşa İlçesi Örneği), Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4-1
  • Holden, H, Rada, R, (2011), UnderstandingtheInfluence of Perceived Usabilityand Technology Self-Efficacy on Teachers’ TechnologyAcceptance, Journal of Research on Technology in Education, Vol, 43 No 4
  • Karal, H,,Aktaş, İ,Turgut, E,Y,,Gökoğlu, S,, Aksoy,N,, Çakır, Ö,, (2013), FATİH Projesine Yönelik Görüşleri Değerlendirme Ölçeği: Güvenirlik ve Geçerlilik Çalışması, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14-2
  • Karasar, N, (2013), Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Kayaduman, H,, Sırakaya, M,, Seferoğlu, S,S,, (2011), Eğitimde Fatih Projesinin Öğretmenlerin Yeterlik Durumları Açısından İncelenmesi, XIII, Akademik Bilişim Konferansı, İnönü Üniversitesi, Malatya
  • Keleş, E,, Çelik, D,, (2013), 2000-2010 Yılları Arasında Bilgisayar Teknolojileri Ve Eğitimde Kullanımlarına Yönelik Yürütülen Hizmet İçi Eğitim Kurslarının İncelenmesi, Journal of Instructional Technologies& Teacher Education, 1:2
  • Koh, H,L, Frick, T,W,(2009), Instructor And Student Classroom Interactıons Durıng Technology Skılls Instructıon For Facılıtatıng Preservıce Teachers’ Computer Self- Effıcacy, J, Educatıonal Computıng Research, Vol, 40(2) 211-228, 2009
  • Kurt, A,A,, Kuzu, A,, Dursun, Ö,Ö,, Güllüpınar, F,, Gültekin, M,, (2013), Fatih Projesinin Pilot Uygulama Sürecinin Değerlendirilmesi: Öğretmen Görüşleri, Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 1:2
  • MEB, 2006, Milli Eğitim bakanlığı ile Sanko Holding A,Ş, ve FuturePrints Bilgisayar Sanayi ve Ticaret A,Ş, arasında imzalanan 26,04,2006 tarihli protokol,
  • MEB, 2006, Milli Eğitim Bakanlığı ve Türkiye Bilişim Vakfı arasında 19,09,2006 tarihinde imzalanan işbirliği protokolü
  • MEB, 2007, Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğünün 11/10/2007 tarih ve 25845 sayılı yazısı
  • MEB, 2007, MEB ile Oracle Eğitim Vakfı arasında 01,03,2007 tarihinde imzalanan protokol,
  • MEB, 2007, Milli Eğitim Bakanlığının 06,12,2007 tarih ve 12245 sayılı yazısı,
  • MEB, 2009, Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğünün 06,04,2009 tarih ve 6400 sayılı yazısı,
  • MEB, 2009, İlköğretim Genel Müdürlüğünün 2009/37 sayılı “Proje ve Performans Görevleri” konulu genelgesi,
  • MEB, 2009, Milli Eğitim Bakanlığının 2009/07 Sayılı Genelgesi
  • MEB, 2010, http://fatihprojesi,meb,gov,tr/tr/index,php adresinden 20/04/2013 tarihinde ulaşılmıştır,
  • MEB, 2012, http://fatihprojesi,meb,gov,tr/tr/index,php adresinden 20/04/2013 tarihinde ulaşılmıştır,
  • MEB, 2013, http://fatihprojesi,meb,gov,tr/tr/index,php adresinden 20/04/2013 tarihinde ulaşılmıştır,
  • Özdemir, U,, Bozdoğan, A,E,, (2014), Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Tablet Bilgisayarların Derslerde Kullanımına İlişkin Görüşlerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi: Giresun İli Örneği, Cumhuriyet International Journal of Education, 3-1
  • Pamuk, S,, Çakır, R,, Ergun, M,, Yılmaz, H,B,, Ayas, C,, (2013), Öğretmen ve Öğrenci Bakış Açısıyla Tablet PC ve Etkileşimli Tahta Kullanımı: Fatih Projesi Değerlendirmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13-3
  • Sağlam, F, (2007), İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Derslerinde Bilgi teknolojisi kaynaklarından Yararlanma Öz-Yeterlikleri ve Etki Algılarının Değerlendirilmesi, Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul

LİSE ÖĞRETMENLERİNİN FATİH PROJESİ TEKNOLOJİLERİNİ KULLANMAYA YÖNELİK ÖZ-YETERLİK İNANÇLARI

Yıl 2015, Sayı: 4, 259 - 276, 01.06.2015

Öz

Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (FATİH) projesi ile birlikte öğrenme öğretme süreçlerindeki teknoloji ve alt yapı olanaklarının artırılması ve öğrenmenin daha etkin ve verimli gerçekleştirilmesi planlanmaktadır. Bu projenin başarılı olması projenin getirdiği teknolojik olanakların sınıfa yerleştirilmesinin ötesinde öğretmen ve öğrencilerin bu teknolojileri uygun biçimde kullanmaları sürecine bağlıdır. Bu noktada öğretmenlerin kendilerini bu teknolojileri kullanmaya yeterli görme inançları çok önemli rol oynamaktadır. Bu inanç öz-yeterlik inancı olarak adlandırılmaktadır. Araştırma sonuçları öz-yeterlik inançları daha yüksek bireylerin daha çok ve daha kararlı çalıştıklarını, iyi bir performans ortaya koyduklarını ve daha başarılı olduklarını göstermektedir. Dolayısıyla FATİH projesinin başarılı olup olamaması noktasında yanıtlanması gereken önemli bir soru, öğretmenlerin FATİH projesi kapsamındaki teknolojileri kullanmaya yönelik öz-yeterlik inançlarının ne düzeyde olduğudur. Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin FATİH projesi teknolojilerini kullanmaya yönelik öz-yeterlik inançlarını incelemektir. Araştırma tarama türüdür. Araştırma kapsamında Kayseri ili Melikgazi ilçesinde çalışan 285 öğretmenden, anket yoluyla veri toplanmıştır. Verilerin toplanmasında FATİH projesi teknolojileri öz-yeterlik ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda katılımcıların büyük çoğunluğunun FATİH projesi teknolojilerini kullanma öz-yeterlik inanç düzeylerinin orta seviyede olduğu görülmüştür. Katılımcıların cinsiyet, branş gibi özelliklerine göre öz-yeterlik inanç düzeyleri arasında anlamlı farklılık olmadığı bir başka sonuçtur. Ayrıca katılımcıların büyük çoğunluğunun üniversitede aldıkları eğitimin kendilerini eğitim teknolojilerini kullanmaya orta seviyenin altında hazırladığını düşündükleri belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarını dikkate alarak öğretmenlerin FATİH projesi teknolojilerini kullanma öz-yeterlik inanç düzeylerini yükseltmek için sadece bilgi ve beceri kazandırmayı hedeflemenin ötesinde, öğretmenlerin öz-yeterlik inançlarının da geliştirilmesini sağlayacak öğretim programlarının geliştirilmesi ve işlerliğinin sağlanması önerilmektedir.

Kaynakça

  • Abbitt, J,T, (2011), An Investigation of theRelationshipbetween Self-Efficacy Beliefs about Technology Integration and Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) among Preservice Teachers, Journal of Digital Learning in Teacher Education, Vol 27 No 4
  • Akgün, Ö, E, (2008), Bilgisayar Öz-Yeterlik Algısı, D, Deryakulu (Ed,), Bilişim Teknolojileri Eğitiminde Sosyo-Psikolojik Değişkenler (1-32),Ankara: Maya Akademi
  • Akyüz, H,İ, ,Pektaş, M,, Kurnaz, M,A,, Kabataş Memiş, E,, (2014), Akıllı Tahta Kullanımlı Mikro Öğretim Uygulamalarının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Tpab’larına ve Akıllı Tahta Kullanıma Yönelik Algılarına Etkisi, Cumhuriyet International Journal of Education, 3:1
  • Altan, T,, Tüzün, H,, (2011), Teknoloji-Zengin Bireysel Öğrenme Ortamlarının Fatih Projesindeki Yeri, XIII, Akademik Bilişim Konferansı, İnönü Üniversitesi, Malatya
  • Balcı, E,Ö,, Gökkaya, Z,, Kar, A,, (2013), Fatih Projesinin Üniversiteler Yüzü, İstanbul Journal of Social Sciences,
  • Banoğlu, K,, Madenoğlu, C,, Uysal, Ş,, Dede, A,, (2014), Fatih Projesine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi (Eskişehir İli Örneği), Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4-1
  • Baydaş, Ö,, Gedik, N, ve Göktaş, Y, (2013), Öğretmenlerin bilişim teknolojileri kullanımı: 2005-2011 yıllarının karşılaştırılması, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28- 3
  • Berkant, H,G,, (2013), Öğretmen Adaylarının Bilgisayara Yönelik Tutumlarının ve Öz-Yeterlik Algılarının ve Bilgisayar Destekli Eğitim Yapmaya Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Journal of Instructional Technologies& Teacher Education,3
  • Bulut, İ,, Koçoğlu, E,, (2012), Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Akıllı Tahta Kullanımına İlişkin Görüşleri (Diyarbakır İli Örneği), Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 19
  • Büyüköztürk, Ş,, Kılıç Çakmak, E,, Akgün, Ö,E,, Karadeniz, Ş, ve Demirel, F, (2010), Bilimsel araştırma yöntemleri (7,baskı), Pegem Akademi,
  • Çakır, R,, Oktay, S,, (2013), Bilgi Toplumu Olma Yolunda Öğretmenlerin teknoloji Kullanımı, Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 30
  • Çetinkaya, L,, Keser, H,, (2014), Öğretmen ve Öğrencilerin Tablet Bilgisayar Kullanımında Yaşadıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Anadolu Journal of Educational Sciences International, 4:1
  • Dursun, Ö,Ö,, Kuzu, A,, Kurt, A,A,, Güllüpınar, F,, Gültekin, M,, (2013), Okul Yöneticilerinin Fatih Projesinin Pilot Uygulama Sürecine İlişkin Görüşleri, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3:1
  • Ekici, S,, Yılmaz, B,, (2013), Fatih Projesi Üzerine Bir Değerlendirme, Türk Kütüphaneciliği, 27-2
  • Genç, M,, Genç, T,, (2013), Öğretmenlerin Mesleki Gelişmeleri Takip Etme Durumları: Fatih Projesi Örneği, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14-2
  • Green, S, B, & Salkind, N, J, (2008), Using SPSS for Windows and Macintosh: Analyzing and Understanding Data, Upper Saddle River: Pearson; Prentice Hall
  • Günbayı, İ, Yörük, T,, (2014), Yönetici ve Öğretmenlerin Eğitimde Fatih Projesinin Uygulama Düzeyine İlişkin Görüşleri (Antalya İli Muratpaşa İlçesi Örneği), Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4-1
  • Holden, H, Rada, R, (2011), UnderstandingtheInfluence of Perceived Usabilityand Technology Self-Efficacy on Teachers’ TechnologyAcceptance, Journal of Research on Technology in Education, Vol, 43 No 4
  • Karal, H,,Aktaş, İ,Turgut, E,Y,,Gökoğlu, S,, Aksoy,N,, Çakır, Ö,, (2013), FATİH Projesine Yönelik Görüşleri Değerlendirme Ölçeği: Güvenirlik ve Geçerlilik Çalışması, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14-2
  • Karasar, N, (2013), Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Kayaduman, H,, Sırakaya, M,, Seferoğlu, S,S,, (2011), Eğitimde Fatih Projesinin Öğretmenlerin Yeterlik Durumları Açısından İncelenmesi, XIII, Akademik Bilişim Konferansı, İnönü Üniversitesi, Malatya
  • Keleş, E,, Çelik, D,, (2013), 2000-2010 Yılları Arasında Bilgisayar Teknolojileri Ve Eğitimde Kullanımlarına Yönelik Yürütülen Hizmet İçi Eğitim Kurslarının İncelenmesi, Journal of Instructional Technologies& Teacher Education, 1:2
  • Koh, H,L, Frick, T,W,(2009), Instructor And Student Classroom Interactıons Durıng Technology Skılls Instructıon For Facılıtatıng Preservıce Teachers’ Computer Self- Effıcacy, J, Educatıonal Computıng Research, Vol, 40(2) 211-228, 2009
  • Kurt, A,A,, Kuzu, A,, Dursun, Ö,Ö,, Güllüpınar, F,, Gültekin, M,, (2013), Fatih Projesinin Pilot Uygulama Sürecinin Değerlendirilmesi: Öğretmen Görüşleri, Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 1:2
  • MEB, 2006, Milli Eğitim bakanlığı ile Sanko Holding A,Ş, ve FuturePrints Bilgisayar Sanayi ve Ticaret A,Ş, arasında imzalanan 26,04,2006 tarihli protokol,
  • MEB, 2006, Milli Eğitim Bakanlığı ve Türkiye Bilişim Vakfı arasında 19,09,2006 tarihinde imzalanan işbirliği protokolü
  • MEB, 2007, Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğünün 11/10/2007 tarih ve 25845 sayılı yazısı
  • MEB, 2007, MEB ile Oracle Eğitim Vakfı arasında 01,03,2007 tarihinde imzalanan protokol,
  • MEB, 2007, Milli Eğitim Bakanlığının 06,12,2007 tarih ve 12245 sayılı yazısı,
  • MEB, 2009, Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğünün 06,04,2009 tarih ve 6400 sayılı yazısı,
  • MEB, 2009, İlköğretim Genel Müdürlüğünün 2009/37 sayılı “Proje ve Performans Görevleri” konulu genelgesi,
  • MEB, 2009, Milli Eğitim Bakanlığının 2009/07 Sayılı Genelgesi
  • MEB, 2010, http://fatihprojesi,meb,gov,tr/tr/index,php adresinden 20/04/2013 tarihinde ulaşılmıştır,
  • MEB, 2012, http://fatihprojesi,meb,gov,tr/tr/index,php adresinden 20/04/2013 tarihinde ulaşılmıştır,
  • MEB, 2013, http://fatihprojesi,meb,gov,tr/tr/index,php adresinden 20/04/2013 tarihinde ulaşılmıştır,
  • Özdemir, U,, Bozdoğan, A,E,, (2014), Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Tablet Bilgisayarların Derslerde Kullanımına İlişkin Görüşlerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi: Giresun İli Örneği, Cumhuriyet International Journal of Education, 3-1
  • Pamuk, S,, Çakır, R,, Ergun, M,, Yılmaz, H,B,, Ayas, C,, (2013), Öğretmen ve Öğrenci Bakış Açısıyla Tablet PC ve Etkileşimli Tahta Kullanımı: Fatih Projesi Değerlendirmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13-3
  • Sağlam, F, (2007), İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Derslerinde Bilgi teknolojisi kaynaklarından Yararlanma Öz-Yeterlikleri ve Etki Algılarının Değerlendirilmesi, Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA24MJ48MM
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Bayram Ümit Kocaoğlu Bu kişi benim

Özcan Erkan Akgün Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Kocaoğlu, B. Ü., & Akgün, Ö. E. (2015). LİSE ÖĞRETMENLERİNİN FATİH PROJESİ TEKNOLOJİLERİNİ KULLANMAYA YÖNELİK ÖZ-YETERLİK İNANÇLARI. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi(4), 259-276.
AMA Kocaoğlu BÜ, Akgün ÖE. LİSE ÖĞRETMENLERİNİN FATİH PROJESİ TEKNOLOJİLERİNİ KULLANMAYA YÖNELİK ÖZ-YETERLİK İNANÇLARI. INES Journal. Haziran 2015;(4):259-276.
Chicago Kocaoğlu, Bayram Ümit, ve Özcan Erkan Akgün. “LİSE ÖĞRETMENLERİNİN FATİH PROJESİ TEKNOLOJİLERİNİ KULLANMAYA YÖNELİK ÖZ-YETERLİK İNANÇLARI”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 4 (Haziran 2015): 259-76.
EndNote Kocaoğlu BÜ, Akgün ÖE (01 Haziran 2015) LİSE ÖĞRETMENLERİNİN FATİH PROJESİ TEKNOLOJİLERİNİ KULLANMAYA YÖNELİK ÖZ-YETERLİK İNANÇLARI. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 4 259–276.
IEEE B. Ü. Kocaoğlu ve Ö. E. Akgün, “LİSE ÖĞRETMENLERİNİN FATİH PROJESİ TEKNOLOJİLERİNİ KULLANMAYA YÖNELİK ÖZ-YETERLİK İNANÇLARI”, INES Journal, sy. 4, ss. 259–276, Haziran 2015.
ISNAD Kocaoğlu, Bayram Ümit - Akgün, Özcan Erkan. “LİSE ÖĞRETMENLERİNİN FATİH PROJESİ TEKNOLOJİLERİNİ KULLANMAYA YÖNELİK ÖZ-YETERLİK İNANÇLARI”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 4 (Haziran 2015), 259-276.
JAMA Kocaoğlu BÜ, Akgün ÖE. LİSE ÖĞRETMENLERİNİN FATİH PROJESİ TEKNOLOJİLERİNİ KULLANMAYA YÖNELİK ÖZ-YETERLİK İNANÇLARI. INES Journal. 2015;:259–276.
MLA Kocaoğlu, Bayram Ümit ve Özcan Erkan Akgün. “LİSE ÖĞRETMENLERİNİN FATİH PROJESİ TEKNOLOJİLERİNİ KULLANMAYA YÖNELİK ÖZ-YETERLİK İNANÇLARI”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 4, 2015, ss. 259-76.
Vancouver Kocaoğlu BÜ, Akgün ÖE. LİSE ÖĞRETMENLERİNİN FATİH PROJESİ TEKNOLOJİLERİNİ KULLANMAYA YÖNELİK ÖZ-YETERLİK İNANÇLARI. INES Journal. 2015(4):259-76.