BibTex RIS Kaynak Göster

THE EVALUATION OF THE EXPERIENCE IN PRACTICE SCHOOL BY GEOGRAPHY TEACHER CANDIDATES Abstract

Yıl 2015, Sayı: 4, 320 - 332, 01.06.2015

Öz

The aim of this study is to determine the evaluation of training period and effects of this period on the
candidates of geography teacher by themselves related to the lessons of School Experience and Teaching
Practice.
As the data collection tool, 10-Item Likert Scale Interview Form developed by the researchers. In order to
ensure the content validity asked experts’ opinion. As the research design, screening model was used. The
study was conducted between September and June to cover the academic year both the fall and spring
semesters. Our study group consisted of 40 candidates of geography teacher. During the analysis of the
data, to determine the consistency of their responses to individual test items are calculated the reliability
of the obtained data. For this Cronbach's Alpha reliability coefficient was calculated. According to the
answers given by the students; the reliability coefficient between thmselves presented and after the
analysis result Cronbach's Alpha coefficient was calculated to be 0.792.
3 themes specified according to the research questions and the data obtained in the study. Groupings such
as Undergraduate education-practice school relationship, candidate teacher-guidance counselor
releationship, practice school-candidate teacher were formed. According to the findings education
received at the university has not overlap the content of high school geography textbooks, morever,
acamedic knowledge has not been used enough in geography lessons in high school, but teacher
candidates benefit fairly from guidance counselors and guidance counselors deal adequately with
candidate teachers during their training period.

Kaynakça

  • Akpınar, M., Çolak, K. ve Yiğit, E. Ö. (2012). Öğretmenlik Uygulaması Dersi Kapsamında Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Yeterliklerine Yönelik Uygulama Öğretmenlerinin Görüşleri, M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Sayı: 36, S.41-67.
  • Aydın, F. ve Güngördü, E. (2015). Coğrafya Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Aykaç, N., Kabaran, H. ve Bilgin, H. (2014). Türkiye’de Ve Bazı Avrupa Birliği Ülkelerindeki Öğretmen Yetiştirme Uygulamalarının Karşılaştırılmalı Olarak İncelenmesi-Almanya, Finlandiya, Fransa, İngiltere Ve Türkiye Örneği. Turkish Studies, 9/3, s. 279-292.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çiçek, Ş. ve İnce, M. L. (2005). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Sürecine İlişkin Görüşleri, Hacettepe Spor Bilimleri Dergisi 16 (3), 146-155.
  • Karasar, N. (1984). Bilimsel Araştırma Metodu. Ankara: Hacettepe Taş Kitapçılık.
  • Küçükoğlu, A., Köse, E., Taşgın, A.,Yılmaz, B.Y. ve Karademir, Ş. (2012). Mikro Öğretim Uygulamasının Öğretim Becerilerine Etkisine İlişkin Öğretmen Adayı Görüşleri, Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, s.19-32.
  • Özdemir, S. M. ve Tokcan, H. (2010). Topluma Hizmet Uygulamaları Dersinin Öğretmen Adaylarının Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi Sayı 30, Sayfa 41-61.
  • Seçer, Z., Çeliköz, N. ve Kayılı, G. (2010). Okul Öncesi Öğretmenliği Okul Uygulamalarında Yaşanan Sorunlar Ve Çözüm Önerileri, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. C.7, Sayı:1, 128-152.
  • Şişman, M. ve Acat, M.B. (2003). Öğretmenlik Uygulaması Çalışmalarının Öğretmenlik Mesleğinin Algılanmasındaki Etkisi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, C.13, Sayı: 1, Sayfa: 235-250. www. meb. gov. tr. “Öğretmen Adaylarının Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Öğretim Kurumlarında Yapacakları Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Yönerge”.pdf. 02.05.2015 tarihinde edinilmiştir.
  • Yeşilyurt, E. ve Semerci, Ç. (2011). Uygulama Öğretmenlerinin Öğretmenlik Uygulaması Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlar Ve Çözüm Önerileri, Akademik Bakış Dergisi, sayı: 27, syf.1-23
  • Yıldırım, C. (1966). Eğitimde Araştırma Metotları. Ankara: Akyıldız Matbaası.

UYGULAMA OKULUNDAKİ DENEYİMİN COĞRAFYA ÖĞRETMEN ADAYLARI TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2015, Sayı: 4, 320 - 332, 01.06.2015

Öz

Bu çalışmanın amacı, coğrafya öğretmen adaylarının Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması derslerine bağlı olarak gittikleri uygulama okulundaki stajın öğrenci tarafından değerlendirilmesini ve bu derslerin adaylar üzerindeki etkilerini tespit etmektir. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından 10 maddelik likert tipi görüşme formu oluşturulmuştur. Ölçeğin kapsam geçerliğini sağlamak amacıyla alan uzmanlarının görüşlerine başvurulmuştur. Araştırma deseni olarak tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma Eylül-Haziran ayları arasında eğitim-öğretim yılını kapsayacak şekilde güz ve bahar dönemlerinde takip edilmiştir. Çalışma grubumuzu, coğrafya öğretmen adayı olan 40 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin çözümlenmesi sırasında, bireylerin test maddelerine verdikleri cevaplar arasındaki tutarlılığı belirlemek amacıyla, elde edilen verilerin güvenirliği hesaplanmıştır. Bunun için “Cronbach's Alpha” güvenirlik katsayısı hesaplanmıştır. Araştırma soruları ve elde edilen verilere göre çalışmada 3 tema belirlenmiştir. Lisans eğitimi-uygulama okulu ilişkisi, rehber öğretmen-aday öğretmen ilişkisi, uygulama okulu-aday öğretmen ilişkisi şeklinde gruplandırmalar yapılmıştır. Elde edilen verilere göre öğretmen adaylarının üniversitede almış oldukları eğitim ile lise coğrafya derslerinin içeriğinin çok örtüşmediği, akademik olarak alınan coğrafya bilgisinin lise coğrafya derslerinde çok kullanılmadığı tespit edilmiştir. Fakat coğrafya öğretmen adayları, uygulama okulundaki rehber öğretmenlerden yeterince faydalandıklarını, rehber öğretmenin staj döneminde her konuda yeterli düzeyde ilgilendiğini belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Akpınar, M., Çolak, K. ve Yiğit, E. Ö. (2012). Öğretmenlik Uygulaması Dersi Kapsamında Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Yeterliklerine Yönelik Uygulama Öğretmenlerinin Görüşleri, M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Sayı: 36, S.41-67.
  • Aydın, F. ve Güngördü, E. (2015). Coğrafya Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Aykaç, N., Kabaran, H. ve Bilgin, H. (2014). Türkiye’de Ve Bazı Avrupa Birliği Ülkelerindeki Öğretmen Yetiştirme Uygulamalarının Karşılaştırılmalı Olarak İncelenmesi-Almanya, Finlandiya, Fransa, İngiltere Ve Türkiye Örneği. Turkish Studies, 9/3, s. 279-292.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çiçek, Ş. ve İnce, M. L. (2005). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Sürecine İlişkin Görüşleri, Hacettepe Spor Bilimleri Dergisi 16 (3), 146-155.
  • Karasar, N. (1984). Bilimsel Araştırma Metodu. Ankara: Hacettepe Taş Kitapçılık.
  • Küçükoğlu, A., Köse, E., Taşgın, A.,Yılmaz, B.Y. ve Karademir, Ş. (2012). Mikro Öğretim Uygulamasının Öğretim Becerilerine Etkisine İlişkin Öğretmen Adayı Görüşleri, Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, s.19-32.
  • Özdemir, S. M. ve Tokcan, H. (2010). Topluma Hizmet Uygulamaları Dersinin Öğretmen Adaylarının Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi Sayı 30, Sayfa 41-61.
  • Seçer, Z., Çeliköz, N. ve Kayılı, G. (2010). Okul Öncesi Öğretmenliği Okul Uygulamalarında Yaşanan Sorunlar Ve Çözüm Önerileri, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. C.7, Sayı:1, 128-152.
  • Şişman, M. ve Acat, M.B. (2003). Öğretmenlik Uygulaması Çalışmalarının Öğretmenlik Mesleğinin Algılanmasındaki Etkisi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, C.13, Sayı: 1, Sayfa: 235-250. www. meb. gov. tr. “Öğretmen Adaylarının Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Öğretim Kurumlarında Yapacakları Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Yönerge”.pdf. 02.05.2015 tarihinde edinilmiştir.
  • Yeşilyurt, E. ve Semerci, Ç. (2011). Uygulama Öğretmenlerinin Öğretmenlik Uygulaması Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlar Ve Çözüm Önerileri, Akademik Bakış Dergisi, sayı: 27, syf.1-23
  • Yıldırım, C. (1966). Eğitimde Araştırma Metotları. Ankara: Akyıldız Matbaası.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA63ED57GK
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ali Osman Kocalar Bu kişi benim

Vedat Şahin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Kocalar, A. O., & Şahin, V. (2015). UYGULAMA OKULUNDAKİ DENEYİMİN COĞRAFYA ÖĞRETMEN ADAYLARI TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi(4), 320-332.
AMA Kocalar AO, Şahin V. UYGULAMA OKULUNDAKİ DENEYİMİN COĞRAFYA ÖĞRETMEN ADAYLARI TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. INES Journal. Haziran 2015;(4):320-332.
Chicago Kocalar, Ali Osman, ve Vedat Şahin. “UYGULAMA OKULUNDAKİ DENEYİMİN COĞRAFYA ÖĞRETMEN ADAYLARI TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 4 (Haziran 2015): 320-32.
EndNote Kocalar AO, Şahin V (01 Haziran 2015) UYGULAMA OKULUNDAKİ DENEYİMİN COĞRAFYA ÖĞRETMEN ADAYLARI TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 4 320–332.
IEEE A. O. Kocalar ve V. Şahin, “UYGULAMA OKULUNDAKİ DENEYİMİN COĞRAFYA ÖĞRETMEN ADAYLARI TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”, INES Journal, sy. 4, ss. 320–332, Haziran 2015.
ISNAD Kocalar, Ali Osman - Şahin, Vedat. “UYGULAMA OKULUNDAKİ DENEYİMİN COĞRAFYA ÖĞRETMEN ADAYLARI TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 4 (Haziran 2015), 320-332.
JAMA Kocalar AO, Şahin V. UYGULAMA OKULUNDAKİ DENEYİMİN COĞRAFYA ÖĞRETMEN ADAYLARI TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. INES Journal. 2015;:320–332.
MLA Kocalar, Ali Osman ve Vedat Şahin. “UYGULAMA OKULUNDAKİ DENEYİMİN COĞRAFYA ÖĞRETMEN ADAYLARI TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 4, 2015, ss. 320-32.
Vancouver Kocalar AO, Şahin V. UYGULAMA OKULUNDAKİ DENEYİMİN COĞRAFYA ÖĞRETMEN ADAYLARI TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. INES Journal. 2015(4):320-32.