BibTex RIS Kaynak Göster

EXAMINATION OF THE EFFECTIVENESS OF SYSTEMATIC LEARNING METHOD APPLIED IN THE LIFE SCIENCES COURSE AND ITS COST ANALYSIS

Yıl 2015, Sayı: 4, 513 - 529, 01.06.2015

Öz

This study aims to evaluate the effectiveness of the systematic learning approach implemented in the second grade life sciences course in elementary school and to analyze the cost of the curriculum prepared in accordance with the systematic learning approach. The study was conducted in the 2013-2014 academic year with two classes, as experimental and control groups, in an elementary school in the Ulukışla District located in the Province of Niğde, Turkey. A "mixed design" was used in this study, which utilizes quantitative and qualitative research designs together. Quantitative data were obtained with an achievement test prepared in accordance with expert opinions. The overall Cronbach's Alpha reliability coefficient of the measurement tool was found to be 0.82. And, observations were made in the experimental group and interviews were conducted with students in order to obtain qualitative data. According to the results of the study, it can be said that the systematic learning approach implemented in the second grade life sciences course in elementary school increases the academic achievements of students and a permanent learning is achieved through wealth of experience thanks to the systematic learning approach.

Kaynakça

  • Alacapınar, F. G. (2007). Traditional education, computer assisted education, systematic learning and achievement. Eurasian Journal of Educational Research, 29, 13-24.
  • Aslan, S. (2012). Birleştirilmiş sınıflı okullarda dizgeli eğitimin akademik başarıya ve tutuma etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Balcı, A. (2010). Sosyal bilimlerde araştırma: Yöntem, teknik ve ilkeler (8. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Binbaşıoğlu, C. (2003). Hayat bilgisi öğretimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Bircan, İ. (1988). Eğitimde maliyet ve harcamalar - kavramlar yöntemler. Ankara: Devlet Planlama Teşkilatı, Sosyal Planlama Başkanlığı Yayını.
  • Büyükmirza, K. (2007). Maliyet ve yönetim muhasebesi. Ankara: Gazi Kitabevi
  • Creswell, J. W. (2009). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Creswell, J. W., and Plano Clark, V. L. (2011). Designing and conducting mixed methods research (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Creswell, J. W. (2012). Educational research: Planning, conducting and evaluating quantitative and qualitative research (4th ed.). Upper Saddle River, New Jersey: Merrill-Prentice Hall.
  • Duman, B. & Semerci, Ç. (2010). Dizgeli öğretimin öğretmen adaylarının demokratik tutumlarına etkisi. e-Journal of New World Sciences Academy 5 (2), 665-673.
  • Eldemir, A. C. (2012). Geleneksel Türk sanat müziği dersinde uygulanan dizgeli öğretim yönteminin öğrenci erişisine ve kalıcılığa etkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9 (17), 359-375.
  • Fraenkel, J. R., and Wallen, N. E. (2009). How to design and evaluate research in education (7th ed.). New York: McGraw-Hill.
  • Gökçek, T. (2014). Karma yöntem araştırması. Metin, M. (Ed.), Kuramdan uygulamaya eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Kapıcıoğlu, M. O. K. & Sönmez, V. (2010). Dizgeli öğretimin etkililiği. e-Journal of New World Sciences Academy 6 (3), 2075-2095.
  • Küçükoğlu, A. (2007). Dizgeli öğretimin öğrenci erişisine etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • MEB, (2009). İlköğretim 1, 2 ve 3. sınıflar hayat bilgisi dersi öğretim programı ve kılavuzu Ankara: Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, MEB Yayınları.
  • MEB. (2015). İlkokul hayat bilgisi dersi 1, 2 ve 3. sınıflar öğretim programı. Ankara: Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, MEB Yayınları.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Punch, K. F. (2011). Sosyal araştırmalara giriş: Nicel ve nitel yaklaşımlar (Çev.: Boydak, D., Arslan, H. B., ve Akyüz, Z.). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Ocak, G. & Gürbüz, M. (2006). 1998-2005 hayat bilgisi ders programlarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Afyonkarahisar il örneği). Milli Eğitim 172, 40-54.
  • Öntaş, T. (2014). İlköğretim sosyal bilgiler dersinde yapılandırmacı yaklaşım ile dizgeli eğitimin öğrenci erişisine etkisi arasındaki fark. Anadolu Eğitim Liderliği ve Öğretim Dergisi 2 (2), 43-51.
  • Özalemdar, L. (2013). Biyolojide uygulanan dizgeli eğitimin yaratıcı düşünce erişisine etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Özcan, K. (2010). Mesleki ve teknik ortaöğretimde finansman, harcamalar ve maliyet. İstanbul: İstanbul Ticaret Odası Yayınları.
  • Sezginsoy, B. & Akkoyunlu, B. (2011). Sosyal Bilgiler dersinde tarih bilinci oluşturmada dizgeli öğretimin etkililiği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 41, 411-422.
  • Sönmez, V. (2003). Dizgeli eğitimle sınıf ortamında doğrudan demokrasi. Eğitim Araştırmaları Dergisi 11, 64-72.
  • Sönmez, V. (2004a). Dizgeli eğitim. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sönmez, V. (2004b). Program geliştirmede öğretmen el kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sönmez, V. (2005). Hayat bilgisi öğretimi ve sosyal bilgiler öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sönmez, V. (2007). Program geliştirmede öğretmen el kitabı. (13. Baskı) Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sönmez, V. & Alacapınar, F. G. (2013). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Thomas, R. M. (2003). Blending qualitative and quantitative research methods in theses and dissertations. Thousand Oaks, CA: Corwin Press.
  • Tural, N. K. (2002). Eğitim Finansmanı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE UYGULANAN DİZGELİ EĞİTİM YÖNTEMİNİN ETKİLİLİĞİNİN İNCELENMESİ VE MALİYETİNİN ANALİZİ

Yıl 2015, Sayı: 4, 513 - 529, 01.06.2015

Öz

Bu çalışmanın amacı ilkokul ikinci sınıf hayat bilgisi dersinde uygulanan dizgeli eğitim yaklaşımının etkililiğini değerlendirmek ve dizgeli eğitim yaklaşımı doğrultusunda hazırlanan eğitim programının maliyetini analiz etmektir. Araştırma, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında, Niğde’nin Ulukışla ilçesinde bulunan bir ilkokulda deney ve kontrol grubu olmak üzere iki sınıfla yürütülmüştür. İlkokul ikinci sınıf hayat bilgisinde uygulanan dizgeli eğitim yaklaşımının öğrenci erişisi ile öğrenme sürecine katkılarının araştırıldığı bu çalışmada, nicel ve nitel araştırma desenlerinin birlikte kullanıldığı “karma desen” (mixed design) kullanılmıştır. Nicel veriler, uzman görüşleri doğrultusunda hazırlanan başarı testi ile elde edilmiştir. Ölçme aracının genel güvenirlik katsayısı Cronbach Alfa değeri 0.82 olarak bulunmuştur. Nitel veri elde etmek için ise deney grubu sınıfında gözlemler yapılmış ve öğrenciler ile görüşme gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre ilkokul ikinci sınıf hayat bilgisi dersinde uygulanan dizgeli eğitim yönteminin, öğrencilerin akademik başarılarını artırdığı ve dizgeli eğitim yaklaşımı ile öğrencilerin yaşantı zenginliği geçirerek kalıcı öğrenmelerin gerçekleştiği söylenebilir.

Kaynakça

  • Alacapınar, F. G. (2007). Traditional education, computer assisted education, systematic learning and achievement. Eurasian Journal of Educational Research, 29, 13-24.
  • Aslan, S. (2012). Birleştirilmiş sınıflı okullarda dizgeli eğitimin akademik başarıya ve tutuma etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Balcı, A. (2010). Sosyal bilimlerde araştırma: Yöntem, teknik ve ilkeler (8. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Binbaşıoğlu, C. (2003). Hayat bilgisi öğretimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Bircan, İ. (1988). Eğitimde maliyet ve harcamalar - kavramlar yöntemler. Ankara: Devlet Planlama Teşkilatı, Sosyal Planlama Başkanlığı Yayını.
  • Büyükmirza, K. (2007). Maliyet ve yönetim muhasebesi. Ankara: Gazi Kitabevi
  • Creswell, J. W. (2009). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Creswell, J. W., and Plano Clark, V. L. (2011). Designing and conducting mixed methods research (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Creswell, J. W. (2012). Educational research: Planning, conducting and evaluating quantitative and qualitative research (4th ed.). Upper Saddle River, New Jersey: Merrill-Prentice Hall.
  • Duman, B. & Semerci, Ç. (2010). Dizgeli öğretimin öğretmen adaylarının demokratik tutumlarına etkisi. e-Journal of New World Sciences Academy 5 (2), 665-673.
  • Eldemir, A. C. (2012). Geleneksel Türk sanat müziği dersinde uygulanan dizgeli öğretim yönteminin öğrenci erişisine ve kalıcılığa etkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9 (17), 359-375.
  • Fraenkel, J. R., and Wallen, N. E. (2009). How to design and evaluate research in education (7th ed.). New York: McGraw-Hill.
  • Gökçek, T. (2014). Karma yöntem araştırması. Metin, M. (Ed.), Kuramdan uygulamaya eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Kapıcıoğlu, M. O. K. & Sönmez, V. (2010). Dizgeli öğretimin etkililiği. e-Journal of New World Sciences Academy 6 (3), 2075-2095.
  • Küçükoğlu, A. (2007). Dizgeli öğretimin öğrenci erişisine etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • MEB, (2009). İlköğretim 1, 2 ve 3. sınıflar hayat bilgisi dersi öğretim programı ve kılavuzu Ankara: Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, MEB Yayınları.
  • MEB. (2015). İlkokul hayat bilgisi dersi 1, 2 ve 3. sınıflar öğretim programı. Ankara: Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, MEB Yayınları.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Punch, K. F. (2011). Sosyal araştırmalara giriş: Nicel ve nitel yaklaşımlar (Çev.: Boydak, D., Arslan, H. B., ve Akyüz, Z.). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Ocak, G. & Gürbüz, M. (2006). 1998-2005 hayat bilgisi ders programlarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Afyonkarahisar il örneği). Milli Eğitim 172, 40-54.
  • Öntaş, T. (2014). İlköğretim sosyal bilgiler dersinde yapılandırmacı yaklaşım ile dizgeli eğitimin öğrenci erişisine etkisi arasındaki fark. Anadolu Eğitim Liderliği ve Öğretim Dergisi 2 (2), 43-51.
  • Özalemdar, L. (2013). Biyolojide uygulanan dizgeli eğitimin yaratıcı düşünce erişisine etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Özcan, K. (2010). Mesleki ve teknik ortaöğretimde finansman, harcamalar ve maliyet. İstanbul: İstanbul Ticaret Odası Yayınları.
  • Sezginsoy, B. & Akkoyunlu, B. (2011). Sosyal Bilgiler dersinde tarih bilinci oluşturmada dizgeli öğretimin etkililiği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 41, 411-422.
  • Sönmez, V. (2003). Dizgeli eğitimle sınıf ortamında doğrudan demokrasi. Eğitim Araştırmaları Dergisi 11, 64-72.
  • Sönmez, V. (2004a). Dizgeli eğitim. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sönmez, V. (2004b). Program geliştirmede öğretmen el kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sönmez, V. (2005). Hayat bilgisi öğretimi ve sosyal bilgiler öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sönmez, V. (2007). Program geliştirmede öğretmen el kitabı. (13. Baskı) Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sönmez, V. & Alacapınar, F. G. (2013). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Thomas, R. M. (2003). Blending qualitative and quantitative research methods in theses and dissertations. Thousand Oaks, CA: Corwin Press.
  • Tural, N. K. (2002). Eğitim Finansmanı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA26EJ82BA
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Cihad Şentürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Şentürk, C. (2015). HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE UYGULANAN DİZGELİ EĞİTİM YÖNTEMİNİN ETKİLİLİĞİNİN İNCELENMESİ VE MALİYETİNİN ANALİZİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi(4), 513-529.
AMA Şentürk C. HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE UYGULANAN DİZGELİ EĞİTİM YÖNTEMİNİN ETKİLİLİĞİNİN İNCELENMESİ VE MALİYETİNİN ANALİZİ. INES Journal. Haziran 2015;(4):513-529.
Chicago Şentürk, Cihad. “HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE UYGULANAN DİZGELİ EĞİTİM YÖNTEMİNİN ETKİLİLİĞİNİN İNCELENMESİ VE MALİYETİNİN ANALİZİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 4 (Haziran 2015): 513-29.
EndNote Şentürk C (01 Haziran 2015) HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE UYGULANAN DİZGELİ EĞİTİM YÖNTEMİNİN ETKİLİLİĞİNİN İNCELENMESİ VE MALİYETİNİN ANALİZİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 4 513–529.
IEEE C. Şentürk, “HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE UYGULANAN DİZGELİ EĞİTİM YÖNTEMİNİN ETKİLİLİĞİNİN İNCELENMESİ VE MALİYETİNİN ANALİZİ”, INES Journal, sy. 4, ss. 513–529, Haziran 2015.
ISNAD Şentürk, Cihad. “HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE UYGULANAN DİZGELİ EĞİTİM YÖNTEMİNİN ETKİLİLİĞİNİN İNCELENMESİ VE MALİYETİNİN ANALİZİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 4 (Haziran 2015), 513-529.
JAMA Şentürk C. HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE UYGULANAN DİZGELİ EĞİTİM YÖNTEMİNİN ETKİLİLİĞİNİN İNCELENMESİ VE MALİYETİNİN ANALİZİ. INES Journal. 2015;:513–529.
MLA Şentürk, Cihad. “HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE UYGULANAN DİZGELİ EĞİTİM YÖNTEMİNİN ETKİLİLİĞİNİN İNCELENMESİ VE MALİYETİNİN ANALİZİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 4, 2015, ss. 513-29.
Vancouver Şentürk C. HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE UYGULANAN DİZGELİ EĞİTİM YÖNTEMİNİN ETKİLİLİĞİNİN İNCELENMESİ VE MALİYETİNİN ANALİZİ. INES Journal. 2015(4):513-29.