BibTex RIS Kaynak Göster

THE IMPACT OF SYSTEMATIC TEACHING ON STUDENT ACHIVEMENT IN FOURTH GRADE PRIMARY EDUCATION ENGLISH LESSON

Yıl 2015, Sayı: 5, 24 - 35, 01.08.2015

Öz

TDK (2014) defines language as an agreement which is made by words or signs in order to express what people are thinking and what they hear. Language is a means of communication. I

Kaynakça

  • Erol,Ahmet. (2008) “Teaching to Mixed Ability Classes and Various Applications Used in 6th Grade Elemantary School EFL Students” Yüksek Lisans Tezi. S.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Türk Dil Kurumuu http://www.tdk.gov.tr/
  • Korkmaz Toklucu,S.(2013) . Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Başarıya, Kalıcılığa ve Tutuma Etkisinin Karşılaştırılması .Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırşehir.
  • Küçükoğlu, A., Bay, E., (Ed:Durmuş EKİZ& Haydar Durukan), 2007, Eğitimin Felsefi TemelleriLisans Yay.
  • Küçükoğlu,A.(2007) Dizgeli Öğretimin Öğrenci Erişisine Etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. Atatürk Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum
  • Öntaş,T. (2010) İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersinde Yapılandırmacı Yaklaşım İle Dizgeli Eğitimin Öğrenci Erişisine Etkisi Arasındaki Fark. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Hacettepe Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • Paker, T, (2006), Çal Bölgesindeki Okullarda İngilizce Öğretiminin Sorunları ve Çözüm Önerileri, Çal Sempozyumu,2006
  • Piji, D. (2006). Dizgeli Öğretime Göre Geliştirilen Eşlik Dersi Programının Akademik Başarıya, Tutuma, Yeterlik Algısına ve Kalıcılığa Etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Sönmez, V. (2004). Dizgeli Eğitim. Ankara. Anı Yayıncılık.
  • Sönmez, V. (2006). Gelecekteki Olası Eğitim Sistemleri. Ankara:Anı Yayıncılık.

İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SıNıF İNGILIZCE DERSINDE KULLANıLAN DIZGELI ÖĞRETIMIN ÖĞRENCI ERIŞISINE ETKISI

Yıl 2015, Sayı: 5, 24 - 35, 01.08.2015

Öz

Problem Durumu: TDK (2014) dili İnsanların düşündüklerini ve duyduklarını bildirmek için kelimelerle veya işaretlerle yaptıkları anlaşma olarak tanımlamaktadır. Dil bir iletişim aracıdır. Bir toplumda yaşayan bireyler birbirleriyle aynı dili konuşarak iletişim kurarlar. Hızla Gelişen ve değişen dünyamızda artık sadece bulunduğumuz toplumun dilini değil, farklı toplumlardan insanlarla iletişim kurmamıza imkân sağlayan dilleri öğrenmek bir zorunluk haline gelmiştir. Günümüzde ekonomik ve teknolojik gelişmeler sonucunda, yabancı dil olarak İngilizce neredeyse tüm ülkelerde kullanılan “dünya dili” haline gelmiştir. Bu nedenle ülkemizde de yabancı dil öğretimi daha çok İngilizce öğretimi üzerinde yoğunlaşmıştır. Ülkemizde İngilizce en çok tercih edilen yabancı dil olup İngilizce öğretimi gün geçtikçe daha erken yaşlarda verilmeye başlanmıştır. Devlet okullarında ikinci sınıf özel okullarda ise anaokulundan itibaren öğretimi yapılmaktadır. Bu çalışmalarla birlikte İngilizce öğretiminin iyileştirilmesi için gerek Milli Eğitim Bakanlığı düzeyinde gerekse akademik camiada farklı çalışma ve araştırmalar yürütülmektedir. Bu çalışmada da çeşitli eğitim düzeylerindeki farklı derslerde etkililiği ortaya konmuş olan dizgeli öğretim yaklaşımının İngilizce öğretimindeki etkililiği araştırılmıştır. Araştırmanın Amacı: Dizgeli öğretimin yabancı dil öğretiminde öğrenci erişişine etkisi araştırılmak istenmiştir İlkokul dördüncü sınıf İngilizce dersi “My Clothes” Ünitesinde uygulanan dizgeli öğretimin öğrenci erişişine etkisi var mıdır? Dizgeli öğretim uygulanan sınıftaki öğrencilerin uygulama öncesi ve sonrası puanları arasında anlamlı bir fark var mıdır? Dizgeli öğretim uygulanan ve uygulanmayan sınıflardaki öğrencilerin başarıları arasında anlamlı bir fark var mıdır? Yöntem: Bu araştırmada deneysel yöntemin iki farklı deseni kullanılmıştır. Dizgeli eğitimin kendi içinde etkililiği konusunda ön test son test tek grup modeli; dizgeli eğitim ile bu tür eğitimin kullanılmadığı kontrol gruplarının karşılaştırılmasında ise kontrollü son test modeli işe koşulmuştur. Bulgular ve Sonuç: Deney grubunun ön test ve son test puanları arasında hesaplanan bağımlı gruplar t testi sonucuna göre göre Dizgeli Eğitim yaklaşımının İngilizce dersinde başarıya anlamlı düzeyde olumlu etkisi olduğu söylenebilir. Kontrollü son test modeline göre ise deney grubunda kullanılan dizgeli öğretimin, dizgeli öğretim uygulanmayan kontrol grubundaki başarı puanları baz alındığında daha etkili olduğu söylenebilir. Kapanış ve Öneriler: Araştırma daha önce Dizgeli Öğretim ile ilgili yapılan çalışmalarla benzer sonuçlar ortaya koymaktadır. Dizgeli öğretim yaklaşımı İngilizce Dersinde etkinliği ortaya konmuştur. Dizgeli Öğretim yaklaşımı farklı düzeylerde uygulanabilir, araştırmalarda katılımcı görüşlerine yer verilebilir, İngilizce derslerindeki başarıyı artırmada Dizgeli Eğitim yaklaşımı kullanılabilir.

Kaynakça

  • Erol,Ahmet. (2008) “Teaching to Mixed Ability Classes and Various Applications Used in 6th Grade Elemantary School EFL Students” Yüksek Lisans Tezi. S.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Türk Dil Kurumuu http://www.tdk.gov.tr/
  • Korkmaz Toklucu,S.(2013) . Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Başarıya, Kalıcılığa ve Tutuma Etkisinin Karşılaştırılması .Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırşehir.
  • Küçükoğlu, A., Bay, E., (Ed:Durmuş EKİZ& Haydar Durukan), 2007, Eğitimin Felsefi TemelleriLisans Yay.
  • Küçükoğlu,A.(2007) Dizgeli Öğretimin Öğrenci Erişisine Etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. Atatürk Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum
  • Öntaş,T. (2010) İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersinde Yapılandırmacı Yaklaşım İle Dizgeli Eğitimin Öğrenci Erişisine Etkisi Arasındaki Fark. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Hacettepe Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • Paker, T, (2006), Çal Bölgesindeki Okullarda İngilizce Öğretiminin Sorunları ve Çözüm Önerileri, Çal Sempozyumu,2006
  • Piji, D. (2006). Dizgeli Öğretime Göre Geliştirilen Eşlik Dersi Programının Akademik Başarıya, Tutuma, Yeterlik Algısına ve Kalıcılığa Etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Sönmez, V. (2004). Dizgeli Eğitim. Ankara. Anı Yayıncılık.
  • Sönmez, V. (2006). Gelecekteki Olası Eğitim Sistemleri. Ankara:Anı Yayıncılık.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA88EE24KP
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mevlüt Aydoğmuş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Aydoğmuş, M. (2015). İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SıNıF İNGILIZCE DERSINDE KULLANıLAN DIZGELI ÖĞRETIMIN ÖĞRENCI ERIŞISINE ETKISI. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi(5), 24-35.
AMA Aydoğmuş M. İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SıNıF İNGILIZCE DERSINDE KULLANıLAN DIZGELI ÖĞRETIMIN ÖĞRENCI ERIŞISINE ETKISI. INES Journal. Ağustos 2015;(5):24-35.
Chicago Aydoğmuş, Mevlüt. “İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SıNıF İNGILIZCE DERSINDE KULLANıLAN DIZGELI ÖĞRETIMIN ÖĞRENCI ERIŞISINE ETKISI”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 5 (Ağustos 2015): 24-35.
EndNote Aydoğmuş M (01 Ağustos 2015) İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SıNıF İNGILIZCE DERSINDE KULLANıLAN DIZGELI ÖĞRETIMIN ÖĞRENCI ERIŞISINE ETKISI. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 5 24–35.
IEEE M. Aydoğmuş, “İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SıNıF İNGILIZCE DERSINDE KULLANıLAN DIZGELI ÖĞRETIMIN ÖĞRENCI ERIŞISINE ETKISI”, INES Journal, sy. 5, ss. 24–35, Ağustos 2015.
ISNAD Aydoğmuş, Mevlüt. “İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SıNıF İNGILIZCE DERSINDE KULLANıLAN DIZGELI ÖĞRETIMIN ÖĞRENCI ERIŞISINE ETKISI”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 5 (Ağustos 2015), 24-35.
JAMA Aydoğmuş M. İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SıNıF İNGILIZCE DERSINDE KULLANıLAN DIZGELI ÖĞRETIMIN ÖĞRENCI ERIŞISINE ETKISI. INES Journal. 2015;:24–35.
MLA Aydoğmuş, Mevlüt. “İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SıNıF İNGILIZCE DERSINDE KULLANıLAN DIZGELI ÖĞRETIMIN ÖĞRENCI ERIŞISINE ETKISI”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 5, 2015, ss. 24-35.
Vancouver Aydoğmuş M. İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SıNıF İNGILIZCE DERSINDE KULLANıLAN DIZGELI ÖĞRETIMIN ÖĞRENCI ERIŞISINE ETKISI. INES Journal. 2015(5):24-35.