BibTex RIS Kaynak Göster

PROSPECTIVE ART TEACHERS’ VIEWS ABOUT CRITICAL PEDAGOGY, KITSCH, AESTHETIC

Yıl 2016, Sayı: 7, 49 - 64, 01.04.2016

Öz

This study examines the place of kitsch phenomenon in art education in the triangle of art, aesthetics and critical pedagogy. Thus, the main aim of the research is to examine prospective teachers’ views about critical pedagogy, phenomenon of kitsch, aesthetic according to various variables. Students views, in which a semi-structured interview technique was used, an interview form with six questions detected . Each interview with a student took fourty minutes. This study is a qualitative study and configured with descriptive-scanning method. Information gathered through literature scanning and depth interview, the data obtained is interpreted. By means of inductive data analysis, the information obtained was transformed into themes with frequency and percentage

Kaynakça

  • Artut, K. (2002), Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri, Eskişehir: Anı Yayınları
  • Aykut, A. (2012) Sanat Eğitiminde Estetik. İstanbul: Hayalbaz Yayınları
  • Baudrillard, J. (2011). Sanat Komplosu. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Bernstein, B. (1975). Class, Codes And Control: Towards A Theory Of Educational Transmissions. London: Routledge & Kegan Paul.
  • Bourdıeu, P. (2003). Düşünümsel Bir Antrdopoloji İçin Cevaplar.İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Bourriaud,N. (2005). İlişkisel Estetik. İstanbul : Bağlam Yayınları.
  • Erol, A. (2005). Popüler Müziği Anlamak: Kültürel Kimlik Bağlamında Popüler Müzikte Anlam. İstanbul: Bağlam Yayınları
  • Erkuş, A. (2005). Bilimsel Araştırma Sarmalı. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • İlbeyi Demir, G. F. (2009) Kitsch ve Plastik Sanatlar Üzerine, Ankara: Ütopya Yayınevi
  • Nedrum, O. (2010) Kitsch Üzerine, İstanbul: Mitos Yayınları
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kahraman, H.B. (2007). Sanatsal Gerçeklikler, Olgular ve Öteleri…, İstanbul: Agora Kitaplığı
  • Kırışoğlu, O. T. (2005). Sanatta Eğitim, Görmek Öğrenmek Yaratmak. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Kulka, T. (2014) . Kitsch ve Sanat. İstanbul: Altıkırkbeş Yayınları
  • Popkewitz, T. Tabachnick, B. R. & Wheage, G. (1980). School Reform And İnstitutional Life: A Case Study Of İndividua/Ly Guided Education. Madison: Wisconsin University. Research And Development Center For Student Diversity And Schooling.
  • Say, A. (2012). Diyalektik Yöntemle Estetik Değer Yargısı Üzerine Deneme. Evrensel Kültür Sanat Edebiyat Dergisi. Sayı 245. (Mayıs, 2012).
  • Şencan, H. (2005). Sosyal ve Davranışsal Ölçümlerde Güvenilirlik ve Geçerlilik. Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Tunalı, İ. (2011). Sanat Ontolojisi, İstanbul: İnkilap Kitapevi.
  • Townsend, D. (2002) .Estetiğe Giriş. Ankara: İmge Kitabevi.
  • Waller, W. (1967). The Sociology Of Teaching. New York: Wiley & Sons Wexler,
  • Young, M. & Whitty, G. (1977). Society State And Schooling. London: Falmer Press.
  • Yula, Ö.( 1993) Kitsch (Kitsch) Kamp (Camp) ve Bir Örnekleme Denemesi. Birikim Dergiisi. Sayı 49.

RESİM ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ELEŞTİREL PEDAGOJİ, KİTSCH OLGUSU VE ESTETİK BEĞENİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2016, Sayı: 7, 49 - 64, 01.04.2016

Öz

Bu çalışma, kitsch olgusunun sanat eğitimindeki yerini, sanat, estetik ve eleştirel pedagoji üçgeninde değerlendirilmektedir. Bu nedenle öğretmen adaylarının eleştirel pedagoji, Kitsch olgusu ve estetik beğeni ile ilgili görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Öğrencilerin görüşleri araştırmacılar tarafından hazırlanmış ve altı maddeden oluşan bir yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak belirlenmiştir. Her öğrenci ile görüşme yaklaşık kırk dakika sürmüştür. Çalışma nitel bir araştırma olup; betimsel-tarama yöntemiyle yapılandırılmıştır. Bilgiler literatür taraması ve derinlemesine görüşme yoluyla toplanmış ve yorumlanmıştır. Elde edilen veriler tümevarım veri analizi kullanılarak temalar haline dönüştürülmüş ve bu temalara göre frekans ve yüzdeleri hesaplanmıştır.

Kaynakça

  • Artut, K. (2002), Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri, Eskişehir: Anı Yayınları
  • Aykut, A. (2012) Sanat Eğitiminde Estetik. İstanbul: Hayalbaz Yayınları
  • Baudrillard, J. (2011). Sanat Komplosu. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Bernstein, B. (1975). Class, Codes And Control: Towards A Theory Of Educational Transmissions. London: Routledge & Kegan Paul.
  • Bourdıeu, P. (2003). Düşünümsel Bir Antrdopoloji İçin Cevaplar.İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Bourriaud,N. (2005). İlişkisel Estetik. İstanbul : Bağlam Yayınları.
  • Erol, A. (2005). Popüler Müziği Anlamak: Kültürel Kimlik Bağlamında Popüler Müzikte Anlam. İstanbul: Bağlam Yayınları
  • Erkuş, A. (2005). Bilimsel Araştırma Sarmalı. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • İlbeyi Demir, G. F. (2009) Kitsch ve Plastik Sanatlar Üzerine, Ankara: Ütopya Yayınevi
  • Nedrum, O. (2010) Kitsch Üzerine, İstanbul: Mitos Yayınları
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kahraman, H.B. (2007). Sanatsal Gerçeklikler, Olgular ve Öteleri…, İstanbul: Agora Kitaplığı
  • Kırışoğlu, O. T. (2005). Sanatta Eğitim, Görmek Öğrenmek Yaratmak. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Kulka, T. (2014) . Kitsch ve Sanat. İstanbul: Altıkırkbeş Yayınları
  • Popkewitz, T. Tabachnick, B. R. & Wheage, G. (1980). School Reform And İnstitutional Life: A Case Study Of İndividua/Ly Guided Education. Madison: Wisconsin University. Research And Development Center For Student Diversity And Schooling.
  • Say, A. (2012). Diyalektik Yöntemle Estetik Değer Yargısı Üzerine Deneme. Evrensel Kültür Sanat Edebiyat Dergisi. Sayı 245. (Mayıs, 2012).
  • Şencan, H. (2005). Sosyal ve Davranışsal Ölçümlerde Güvenilirlik ve Geçerlilik. Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Tunalı, İ. (2011). Sanat Ontolojisi, İstanbul: İnkilap Kitapevi.
  • Townsend, D. (2002) .Estetiğe Giriş. Ankara: İmge Kitabevi.
  • Waller, W. (1967). The Sociology Of Teaching. New York: Wiley & Sons Wexler,
  • Young, M. & Whitty, G. (1977). Society State And Schooling. London: Falmer Press.
  • Yula, Ö.( 1993) Kitsch (Kitsch) Kamp (Camp) ve Bir Örnekleme Denemesi. Birikim Dergiisi. Sayı 49.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA54TM48PG
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Merve Güven Bu kişi benim

Cemile Arzu Aytekin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Güven, M., & Aytekin, C. A. (2016). RESİM ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ELEŞTİREL PEDAGOJİ, KİTSCH OLGUSU VE ESTETİK BEĞENİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi(7), 49-64.
AMA Güven M, Aytekin CA. RESİM ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ELEŞTİREL PEDAGOJİ, KİTSCH OLGUSU VE ESTETİK BEĞENİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ. INES Journal. Nisan 2016;(7):49-64.
Chicago Güven, Merve, ve Cemile Arzu Aytekin. “RESİM ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ELEŞTİREL PEDAGOJİ, KİTSCH OLGUSU VE ESTETİK BEĞENİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 7 (Nisan 2016): 49-64.
EndNote Güven M, Aytekin CA (01 Nisan 2016) RESİM ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ELEŞTİREL PEDAGOJİ, KİTSCH OLGUSU VE ESTETİK BEĞENİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 7 49–64.
IEEE M. Güven ve C. A. Aytekin, “RESİM ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ELEŞTİREL PEDAGOJİ, KİTSCH OLGUSU VE ESTETİK BEĞENİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ”, INES Journal, sy. 7, ss. 49–64, Nisan 2016.
ISNAD Güven, Merve - Aytekin, Cemile Arzu. “RESİM ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ELEŞTİREL PEDAGOJİ, KİTSCH OLGUSU VE ESTETİK BEĞENİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 7 (Nisan 2016), 49-64.
JAMA Güven M, Aytekin CA. RESİM ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ELEŞTİREL PEDAGOJİ, KİTSCH OLGUSU VE ESTETİK BEĞENİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ. INES Journal. 2016;:49–64.
MLA Güven, Merve ve Cemile Arzu Aytekin. “RESİM ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ELEŞTİREL PEDAGOJİ, KİTSCH OLGUSU VE ESTETİK BEĞENİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 7, 2016, ss. 49-64.
Vancouver Güven M, Aytekin CA. RESİM ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ELEŞTİREL PEDAGOJİ, KİTSCH OLGUSU VE ESTETİK BEĞENİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ. INES Journal. 2016(7):49-64.