BibTex RIS Kaynak Göster

THE IMPORTANCE OF THE CYCLING HABITS OF CHILDREN IN EDUCATION AGE WHEN ENSURING SUSTAINABLE TRANSPORTATION

Yıl 2016, Sayı: 7, 159 - 169, 01.04.2016

Öz

One of the important fields of sustainable transportation intending to provide permanent resolutions for urban transportation problems by pursuing future generations is the support for bicycle transportation. One of the most important strategies on using bicycle for transportation is to make instillation on bicycle use habit for young people. Due to the fact that cycling requires much physical strength, children in educational age are advantageous in terms of their cycling habits. The purpose of this study is to improve sustainable transportation, enabling children in educational age to acquire a cycling habit. There are 117 questionnaires conducted throughout Konya province in order to determine the cycling habits of children in educational age. As a result of the questionnaires conducted, the problems why cycling by the children in educational age is limited are determined and the reasons why they don’t prefer cycling are stated and, suggestions are made to increase cycling use by the children in their educational age in accordance with the findings obtained.

Kaynakça

  • Bilickstein S. G. 2008, Critical Mass: Bicycling Towards A Mora Sustainable City, Clark University Doktora Tezi, Worcester ABD.
  • Black W. R. 2003, Sustainable Transport And Potantial Mobility, Transportation- A Geopraphical Analysis, pg: 317, Newyork.
  • Ergün M., İyinam F., İyinam Ş., 1999, “Daha Temiz Bir Çevre İçin Ulaşım Planlaması”, pg:382-390, II. Ulaşım Trafik Kongresi, Makine Mühendisleri Odası, Ankara.
  • Eryiğit S., 2012, “Sürdürülebilir Ulaşımın Sosyal Boyutunda Bisikletin Yeri”, (Basılmamış Doktora Tezi), Selçuk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi.
  • Kaplan H., 2009, Yerel Yönetim Ulaşım Karar ve Uygulamalarında Çevre Duyarlı Ulaşım Tür ve Düzenlemelerinin Yeri-1, Yapı Dünyası Dergisi, Sayı:2009/Ekim, pg: 19-25.
  • Kaynak, Z. 2005, Kentsel Alanlarda Ulaşım Politikaları Ve Ulaşımda Sürdürülebilirlik, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Öncü E., 1990, Toplutaşımın Tamamlayıcısı Olarak Bisiklet, Şehir Plancıları Odası Planlama Dergisi, 90\1-2, Ankara.
  • Shepherd, S. 1998, Towards The Sustainable City: The Impact Of Land Use-Transport Interactions. A Comparison Of The Impact Of The Initial And Final Coefficients On Location Choice On Transport Straregies And Land Use Scenarios, Working Paper 516, University Of Leeds, İngiltere.
  • URL1:http://notoku.com/kultur-kavrami-ve-yonetimi-etkileyen-kulturel- degerler/#ixzz1jqiABxAW, Access date: 19.03.2012 Genişletilmiş Özet

SÜRDÜRÜLEBİLİR ULAŞIMIN SAĞLANMASINDA EĞİTİM ÇAĞI ÇOCUKLARIN BİSİKLET KULLANIM ALIŞKANLIKLARININ ÖNEMİ - KONYA ÖRNEĞİ

Yıl 2016, Sayı: 7, 159 - 169, 01.04.2016

Öz

Kentsel ulaşım sorunlarına gelecek kuşakları da gözeterek kalıcı çözüm sağlamayı amaçlayan sürdürülebilir ulaşımın temel stratejilerinden birisi bisiklet ulaşımının geliştirilmesidir. Bisikletin ulaşım amacıyla kullanılmasına yönelik en önemli hedeflerden birisi bireylerin genç yaşlarında itibaren bisiklet kullanım alışkanlığının kazandırılmasıdır. Bisiklet kullanımı fiziksel güce dayandığından eğitim çağındaki çocuklar (05-14 yaş) bisiklet kullanımındaki en avantajlı grup olmaktadır. Bu araştırmanın amacı; eğitim çağındaki çocukların bisiklet kullanım alışkanlıkların kazandırılmasıyla sürdürülebilir ulaşımın geliştirilmesidir. Eğitim çağındaki çocukların bisiklet kullanım alışkanlıklarının tespit edilebilmesi için Konya kent genelinde 117 adet anket yapılmıştır. Anket çalışmasının değerlendirilmesi sonucunda eğitim çağındaki çocukların bisiklet kullanımını kısıtlayan sorunlar belirlenmiş, bisiklet kullanmayan çocukların ise bisiklet kullanmama nedenleri belirlenmiş ve elde edilen bulgular doğrultusunda eğitim amaçlı yolculuklarda bisiklet kullanımının arttırılmasına yönelik öneriler geliştirilmiştir.

Kaynakça

  • Bilickstein S. G. 2008, Critical Mass: Bicycling Towards A Mora Sustainable City, Clark University Doktora Tezi, Worcester ABD.
  • Black W. R. 2003, Sustainable Transport And Potantial Mobility, Transportation- A Geopraphical Analysis, pg: 317, Newyork.
  • Ergün M., İyinam F., İyinam Ş., 1999, “Daha Temiz Bir Çevre İçin Ulaşım Planlaması”, pg:382-390, II. Ulaşım Trafik Kongresi, Makine Mühendisleri Odası, Ankara.
  • Eryiğit S., 2012, “Sürdürülebilir Ulaşımın Sosyal Boyutunda Bisikletin Yeri”, (Basılmamış Doktora Tezi), Selçuk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi.
  • Kaplan H., 2009, Yerel Yönetim Ulaşım Karar ve Uygulamalarında Çevre Duyarlı Ulaşım Tür ve Düzenlemelerinin Yeri-1, Yapı Dünyası Dergisi, Sayı:2009/Ekim, pg: 19-25.
  • Kaynak, Z. 2005, Kentsel Alanlarda Ulaşım Politikaları Ve Ulaşımda Sürdürülebilirlik, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Öncü E., 1990, Toplutaşımın Tamamlayıcısı Olarak Bisiklet, Şehir Plancıları Odası Planlama Dergisi, 90\1-2, Ankara.
  • Shepherd, S. 1998, Towards The Sustainable City: The Impact Of Land Use-Transport Interactions. A Comparison Of The Impact Of The Initial And Final Coefficients On Location Choice On Transport Straregies And Land Use Scenarios, Working Paper 516, University Of Leeds, İngiltere.
  • URL1:http://notoku.com/kultur-kavrami-ve-yonetimi-etkileyen-kulturel- degerler/#ixzz1jqiABxAW, Access date: 19.03.2012 Genişletilmiş Özet
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA87SB38YY
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Sedef Eryiğit Bu kişi benim

Ümmügülsüm Ter Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Eryiğit, S., & Ter, Ü. (2016). SÜRDÜRÜLEBİLİR ULAŞIMIN SAĞLANMASINDA EĞİTİM ÇAĞI ÇOCUKLARIN BİSİKLET KULLANIM ALIŞKANLIKLARININ ÖNEMİ - KONYA ÖRNEĞİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi(7), 159-169.
AMA Eryiğit S, Ter Ü. SÜRDÜRÜLEBİLİR ULAŞIMIN SAĞLANMASINDA EĞİTİM ÇAĞI ÇOCUKLARIN BİSİKLET KULLANIM ALIŞKANLIKLARININ ÖNEMİ - KONYA ÖRNEĞİ. INES Journal. Nisan 2016;(7):159-169.
Chicago Eryiğit, Sedef, ve Ümmügülsüm Ter. “SÜRDÜRÜLEBİLİR ULAŞIMIN SAĞLANMASINDA EĞİTİM ÇAĞI ÇOCUKLARIN BİSİKLET KULLANIM ALIŞKANLIKLARININ ÖNEMİ - KONYA ÖRNEĞİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 7 (Nisan 2016): 159-69.
EndNote Eryiğit S, Ter Ü (01 Nisan 2016) SÜRDÜRÜLEBİLİR ULAŞIMIN SAĞLANMASINDA EĞİTİM ÇAĞI ÇOCUKLARIN BİSİKLET KULLANIM ALIŞKANLIKLARININ ÖNEMİ - KONYA ÖRNEĞİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 7 159–169.
IEEE S. Eryiğit ve Ü. Ter, “SÜRDÜRÜLEBİLİR ULAŞIMIN SAĞLANMASINDA EĞİTİM ÇAĞI ÇOCUKLARIN BİSİKLET KULLANIM ALIŞKANLIKLARININ ÖNEMİ - KONYA ÖRNEĞİ”, INES Journal, sy. 7, ss. 159–169, Nisan 2016.
ISNAD Eryiğit, Sedef - Ter, Ümmügülsüm. “SÜRDÜRÜLEBİLİR ULAŞIMIN SAĞLANMASINDA EĞİTİM ÇAĞI ÇOCUKLARIN BİSİKLET KULLANIM ALIŞKANLIKLARININ ÖNEMİ - KONYA ÖRNEĞİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 7 (Nisan 2016), 159-169.
JAMA Eryiğit S, Ter Ü. SÜRDÜRÜLEBİLİR ULAŞIMIN SAĞLANMASINDA EĞİTİM ÇAĞI ÇOCUKLARIN BİSİKLET KULLANIM ALIŞKANLIKLARININ ÖNEMİ - KONYA ÖRNEĞİ. INES Journal. 2016;:159–169.
MLA Eryiğit, Sedef ve Ümmügülsüm Ter. “SÜRDÜRÜLEBİLİR ULAŞIMIN SAĞLANMASINDA EĞİTİM ÇAĞI ÇOCUKLARIN BİSİKLET KULLANIM ALIŞKANLIKLARININ ÖNEMİ - KONYA ÖRNEĞİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 7, 2016, ss. 159-6.
Vancouver Eryiğit S, Ter Ü. SÜRDÜRÜLEBİLİR ULAŞIMIN SAĞLANMASINDA EĞİTİM ÇAĞI ÇOCUKLARIN BİSİKLET KULLANIM ALIŞKANLIKLARININ ÖNEMİ - KONYA ÖRNEĞİ. INES Journal. 2016(7):159-6.