BibTex RIS Kaynak Göster

OPINIONS OF ACADEMIC STAFFS ABOUT THE USING WASTE OBJECTS IN ART AND ART EDUCATION

Yıl 2016, Sayı: 8, 246 - 258, 01.06.2016

Öz

The purpose of the research is to determine the using of waste objects in art and art education and to make a part of this determination by using semi-structured interview form applied to academic staff. This study is a qualitative study and configured with descriptive-scanning method. Information gathered through literature scanning and depth interview, the data obtained is interpreted. Form of Semi-structured questions developed by the researcher has been used as data collection tool in the study. Data have been analyzed by using content analysis method. Working group of the study has consisted of 22 academic staffs from Adnan Menderes University in Aydın, Ege University and Dokuz Eylül University in Izmir, in 2015-2016 academic year.

Kaynakça

  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yıldırım, E. (2010). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Buyurgan, S., & Buyurgan, U. (2001). Sanat eğitimi ve öğretimi. Ankara: Dersal Yayıncılık.
  • Bürger, P. (2012). Avangard Kuramı (Çev. Erol Özbek). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Çapar, M. (2008). İlköğretim İkinci Kademe Görsel Sanatlar Eğitimi Dersinde Üç Boyutlu Çalışmaların Önemi. Adana: Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.3.
  • Denkel, A. (2003). Nesne ve Doğası. İstanbul: Doruk Yayıncılık.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Kaplanoğlu, L. (2009). Kübizm, Fütürizm ve Dada’ nın Bileşenleri. Artist Modern, Sayı: 8, 52- 58.
  • Kara, D. (2011). Sanat Yapıtının Oluşum Süreci. SDÜ Arte-Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat Dergisi, 4(8).
  • Kedik, S. (2003). Yaratıcı Süreçte Özne-Nesne Bağlamında Nesnelleştirme(Objektivasyon). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanatta Yeterlilik Çalışması Raporu.
  • Reed, K. ve Towne, B. (1974). Sculpture From Found Objects. Worcester, Massachusetts: Davis Publications, Inc.
  • Sevim, C. Ve Boz, G. (2011). Hazır-Nesnelerin ve Teknoloji Sanatta Kullanımı ve Seramik Sanatına Yansıması. Anadolu Üniversitesi Sanat & Tasarım Dergisi, 1(1).
  • Şahiner, R. (2008). Sanatta Postmodern Kırılmalar ya da Modernin Yapıbozumu. İstanbul: Yeni İnsan Yayınları.
  • Timuçin, A. (2006), Estetik, İstanbul. Bulut Yayınları.
  • Uçan, A. (1992). Sanat Eğitiminin Niteliği, Üç Ana türü ve Bazı Temel Sorunları. Sanatsal Zeka ve Sanat Eğitimi. Sanat Yazıları IV, Ankara: H.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, 12, 25-49.
  • Yurtsever, H. (2014). Kozmos-Kaos-Kübizm. Ankara: Detay Yayıncılık.

ATIK NESNELERİN SANATTA VE SANAT EĞİTİMİNDE KULLANILMASINA YÖNELİK ÖĞRETİM ELEMANLARININ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2016, Sayı: 8, 246 - 258, 01.06.2016

Öz

Bu çalışma ile atık nesnelerin sanatta ve sanat eğitiminde kullanımının betimlenmesi ve bu betimlemenin bir bölümünün görüşme formu kullanılarak öğretim elemanları görüşleriyle yapılması amaçlanmıştır. Çalışma nitel bir araştırma olup; betimsel-tarama yöntemiyle yapılandırılmıştır. Bilgiler literatür taraması ve derinlemesine görüşme yoluyla toplanmış ve yorumlanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak çalışmacı tarafından geliştirilmiş ve beş sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırmanın çalışma gurubunu 2015-2016 eğitim öğretim yılında Aydın ilinde bulunan Adnan Menderes Üniversitesi, İzmir ilinde bulunan Ege Üniversitesi ve Dokuz Eylül Üniversitesi’nde görev yapan 22 öğretim elemanı oluşturmaktadır.

Kaynakça

  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yıldırım, E. (2010). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Buyurgan, S., & Buyurgan, U. (2001). Sanat eğitimi ve öğretimi. Ankara: Dersal Yayıncılık.
  • Bürger, P. (2012). Avangard Kuramı (Çev. Erol Özbek). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Çapar, M. (2008). İlköğretim İkinci Kademe Görsel Sanatlar Eğitimi Dersinde Üç Boyutlu Çalışmaların Önemi. Adana: Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.3.
  • Denkel, A. (2003). Nesne ve Doğası. İstanbul: Doruk Yayıncılık.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Kaplanoğlu, L. (2009). Kübizm, Fütürizm ve Dada’ nın Bileşenleri. Artist Modern, Sayı: 8, 52- 58.
  • Kara, D. (2011). Sanat Yapıtının Oluşum Süreci. SDÜ Arte-Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat Dergisi, 4(8).
  • Kedik, S. (2003). Yaratıcı Süreçte Özne-Nesne Bağlamında Nesnelleştirme(Objektivasyon). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanatta Yeterlilik Çalışması Raporu.
  • Reed, K. ve Towne, B. (1974). Sculpture From Found Objects. Worcester, Massachusetts: Davis Publications, Inc.
  • Sevim, C. Ve Boz, G. (2011). Hazır-Nesnelerin ve Teknoloji Sanatta Kullanımı ve Seramik Sanatına Yansıması. Anadolu Üniversitesi Sanat & Tasarım Dergisi, 1(1).
  • Şahiner, R. (2008). Sanatta Postmodern Kırılmalar ya da Modernin Yapıbozumu. İstanbul: Yeni İnsan Yayınları.
  • Timuçin, A. (2006), Estetik, İstanbul. Bulut Yayınları.
  • Uçan, A. (1992). Sanat Eğitiminin Niteliği, Üç Ana türü ve Bazı Temel Sorunları. Sanatsal Zeka ve Sanat Eğitimi. Sanat Yazıları IV, Ankara: H.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, 12, 25-49.
  • Yurtsever, H. (2014). Kozmos-Kaos-Kübizm. Ankara: Detay Yayıncılık.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA29CE86DT
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Firdevs Sağlam Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Sağlam, F. (2016). ATIK NESNELERİN SANATTA VE SANAT EĞİTİMİNDE KULLANILMASINA YÖNELİK ÖĞRETİM ELEMANLARININ GÖRÜŞLERİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi(8), 246-258.
AMA Sağlam F. ATIK NESNELERİN SANATTA VE SANAT EĞİTİMİNDE KULLANILMASINA YÖNELİK ÖĞRETİM ELEMANLARININ GÖRÜŞLERİ. INES Journal. Haziran 2016;(8):246-258.
Chicago Sağlam, Firdevs. “ATIK NESNELERİN SANATTA VE SANAT EĞİTİMİNDE KULLANILMASINA YÖNELİK ÖĞRETİM ELEMANLARININ GÖRÜŞLERİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 8 (Haziran 2016): 246-58.
EndNote Sağlam F (01 Haziran 2016) ATIK NESNELERİN SANATTA VE SANAT EĞİTİMİNDE KULLANILMASINA YÖNELİK ÖĞRETİM ELEMANLARININ GÖRÜŞLERİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 8 246–258.
IEEE F. Sağlam, “ATIK NESNELERİN SANATTA VE SANAT EĞİTİMİNDE KULLANILMASINA YÖNELİK ÖĞRETİM ELEMANLARININ GÖRÜŞLERİ”, INES Journal, sy. 8, ss. 246–258, Haziran 2016.
ISNAD Sağlam, Firdevs. “ATIK NESNELERİN SANATTA VE SANAT EĞİTİMİNDE KULLANILMASINA YÖNELİK ÖĞRETİM ELEMANLARININ GÖRÜŞLERİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 8 (Haziran 2016), 246-258.
JAMA Sağlam F. ATIK NESNELERİN SANATTA VE SANAT EĞİTİMİNDE KULLANILMASINA YÖNELİK ÖĞRETİM ELEMANLARININ GÖRÜŞLERİ. INES Journal. 2016;:246–258.
MLA Sağlam, Firdevs. “ATIK NESNELERİN SANATTA VE SANAT EĞİTİMİNDE KULLANILMASINA YÖNELİK ÖĞRETİM ELEMANLARININ GÖRÜŞLERİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 8, 2016, ss. 246-58.
Vancouver Sağlam F. ATIK NESNELERİN SANATTA VE SANAT EĞİTİMİNDE KULLANILMASINA YÖNELİK ÖĞRETİM ELEMANLARININ GÖRÜŞLERİ. INES Journal. 2016(8):246-58.