Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

HİZMET İŞLETMELERİ AÇISINDAN İNOVASYONUN ÖNEMİ, HALKLA İLİŞKİLER VE PAZARLAMA UYGULAMALARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 1, 53 - 65, 30.01.2022

Öz

Günümüzde hizmet sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin inovasyon uygulamaları, halkla ilişkiler ve pazarlama etkinliği açısından giderek daha önemli hale gelmiştir. Artık hizmet işletmelerinin kurumsal iletişim odaklı çalışmaları rekabette bir avantaj elde etmek açısından oldukça etkindir. Bu avantajı elde edebilmek ancak farklılaşma ile mümkündür. Teknolojinin hızlı bir şekilde gelişmesi, en yeniyi yakalama açısından hizmet sektörünü cezbetmektedir. Bu halkla ilişkiler açısından hedef kitle ve paydaşların, pazarlama açısından ise tüketici ve müşterilerin beklentilerini şekillendirmektedir. Bu nedenle inovasyon kavramının işletmeler açısından önemi giderek büyümektedir. Bu önem özellikle hizmetin yoğun olduğu ve anında tüketildiği hizmet işletmeleri için belirginleşmektedir. Dolayısıyla geleceğe odaklanan hizmet işletmeleri kendilerini inovatif olarak konumlandırmaya çalışmaktadır. Hizmet sektöründe gerçekleştirilen inovasyon uygulamaları, hizmet üretiminde kullanılan mevcut tekniklerin, sürekli değişen hedef kitle ve müşteri taleplerine cevap verecek şekilde yenilenmesi anlamına gelmektedir. İnovasyon faaliyetlerinin etkin olarak uygulanması, hizmet sektörü işletmeleri için fark yaratan bir süreci ortaya koymaktadır. Bu nedenle hizmet işletmelerinin yoğun rekabet ortamında ayakta kalabilmeleri için halkla ilişkiler ve pazarlama stratejilerini, hizmete ilişkin ürünlerini ve hizmet üretim yöntemlerini sürekli olarak değiştirmeleri ve yenilemeleri gerekmektedir. Bu açıdan bakıldığında, hizmet sektörü için yeni gelişimleri yakalamak veya yeni trendler oluşturabilmek için etkin bir şekilde inovatif olabilmek önemlidir. Bu önemden hareketle çalışmada, inovasyon kavramı ve inovasyon uygulamalarının, halkla ilişkiler ve pazarlama etkinliği açısından önemi vurgulanarak, tespit edilen bulgular doğrultusunda sonuçlar yorumlanarak öneriler getirilmiştir.

Kaynakça

  • Abrahamson, E. (1996). Management of fashion. Academy of Management Review, 254, 285.
  • Acs, Z.J. (2001). Innovation in large and small firms: an empirical analysis. The American Economic Review, 8, 678
  • Alfranca, O. (2004). Innovation Spells in The Multination Sector, Technovation, 24: 599.
  • Avermaete, T. (2006). Systems of Innovation: The case of small accomodation sector, Departman of Marketing, 12.
  • Barley, S. R. Ve Kunda G. (1992). Design and Devotion: Surges of Rational and Normative Ideologies of Control in Managerial Discourse. Administrative Science Quarterly, 37: 363-399.
  • Çalıpınar, H. (2017). Kobiler ’de inovasyon yapmayı etkileyen faktörler ve bir alan araştırması, Ege Academic Review, 7,445-458 European Commission.
  • Çat, A.K. (2016). Conspicuous Consumption And Postmodern Identity In The Global Show Era, New Communication Approaches İn The Digitalized World, 122.
  • Çeliktaş, H. (2008). İnovasyon yönetimi: çukurova bölgesinde faaliyet gösteren şirketlerde inovasyon uygulamalarının tespitine yönelik bir araştırma, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, Adana.
  • Drucker, P.F. (2007). Innovation and entrepreneurship (revised edition). New York: Oxford University Press.
  • Erciş, M.S., Çat, A.K. (2016). Green Marketing and the Green Product Buying Behaviors Of Consumers: An application in atatürk university. Online Journal of Communication and Media Technologies 6 (2), 59-73
  • Erciş, M.S., F Geçikli, Çat, A. (2018). Tüketicilerin mağaza imajı algıları ile mağaza sadakati arasındaki ilişkinin belirlenmesi: Bir alışveriş merkezinde uygulama, Abant Kültürel Araştırmalar Dergisi 1 (2), 46-56.
  • Erciş, M.S. (2021). a new approach in social media: digital marketing and digital marketing channels new paradigms within the communication sciences, Cambridge: Cambridge Scholars Publishing, 38
  • Freeman, C. (1994). The economies of ındustrial ınnovation, London: Penguin Modern Economic Texts,15.
  • Kırım, A. (2006). İş modeli İnovasyonu, Ankara: Sistem Yayıncılık, 5.
  • Leten, B., Belderbos, R. Ve Van Looy, B. (2007). Technological diversification, coherence, and performance of firms, Journal of Product Innovation Management, 24(6), 567-579.
  • Lewis, D.E. (2007). An Investigation Into The Relationship Between Product Innovation, Trust, And Diversity. (Ph. D.). Capella University.
  • Nerkar, A., Ve Roberts, P.W. (2004). Technological and product-market experience and the success of new product ıntroductions in the pharmaceutical ındustry. StrategicManagement Journal, 25, 779.
  • Newell, F. (2003). Why crm doesn’t work, New Jersey: Bloomberg Press.
  • Newman, J.L. (2009). Building a creative high-performance r&d culture. Journal of Research Technology Management, September-October, 21-31.
  • Markides, C. (2006). Disruptive ınnovation: ın need of better theory. Journal of Product Innovation Management, 23(1), 19-25.
  • Marsh, S.J. Ve Stock, G.N. (2003). Building dynamics capabilities in new product development through ıntertemporal ıntegration. Journal of Product Innovation Management, 20(2), 136-148.
  • Marshall, C. (2004). The dynamic nature of ınnovation partnering: a longitudinal study of collaborative ınterorganizational relationships. European Journal of Innovation Management, 7(2), 128-140.
  • Oslo Kılavuzu. (2005). Yenilik Verilerinin Toplanması ve Uygulanması için İlkeler, 3. Baskı, OECD ve Eurostat Ortak Yayımı, Ankara: Tübitak.
  • OECD. (2005). Oslo Manual: proposed guidelines for collecting and ınterpreting technological ınnovation data, Paris: OECD.
  • Olson, E. Ve Bakke, G. (2001). Implementing the lead-user method in a high technology firm: a longitudinal study of ıntentions versus actions. The Journal of Product Innovation Management, 18(6), 388-395.
  • Örücü, E., Kılıç, R. ve Savaş, A. (2001). KOBİ’lerde inovasyon stratejileri ve inovasyon yapmayı etkileyen faktörler: bir uygulama. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 12(1), 58-73.
  • Rademarkers, M. (2005). Corporate universities: driving force of knowledge ınnovation, The Journal of Work Place Learning, Vol. 17 No. ½, s: 132.
  • Revillion, J.P. (2003). Innovate Strategies in The Food Processing Industry, IFAMA 13th Annual World Sector Symposium Cancun, Mexico, June 21-24
  • Tsai, K. (2005). R&D Productivity and Firm Size For İnovation: A Nonlinear Examination, Technovation, 25(7);795-803.
  • Poon, J.P.H. Ve Macpherson, A. (2005). Innovation strategies of asian firms in The United States. Journal of Engineering and Technology Management, 22(4), 255-273.
  • Porter, M.E. (1985). Competitive advantage: creating and sustaining superior performance, New York: The Free Press.
  • Porter, M.E. (1990). The competitive advantage of nations, New York: Free Press. (http//www.genbilim.com )

THE IMPORTANCE OF COMMUNICATION FOR INNOVATION AND ITS EFFECTS OF INNOVATION ON PUBLIC RELATIONS AND MARKETING PRACTICES OF SERVICE BUSINESSES

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 1, 53 - 65, 30.01.2022

Öz

Today, the importance of innovation practices in businesses operating in all sectors is increasing day by day in terms of public relations and marketing effectiveness. Today, where we can easily access information, it is only possible for service companies to stand out and differentiate from their competitors with their communication efforts in the field of corporate communication. The rapid development of technology attracts the service sector in terms of catching the latest and shapes the expectations of the target audience/stakeholders in terms of public relations and consumers/customers in terms of marketing. For this reason, the concept of innovation is very important for companies. This importance becomes especially evident for institutions where the service is intense and consumed instantly. Therefore, service businesses that focus on the future are trying to position themselves as innovative. Innovation practices in the service sector mean that the existing management techniques used in service production are renewed in a way that will respond to the ever-changing target audience and customer demands. It is known that if innovation is implemented effectively, it is a process that makes a difference for the service sector. In order for service businesses to survive in an intensely competitive environment, they need to constantly change and renew their public relations strategies, service-related products and service production methods. From this point of view, it is important to be innovative effectively in order to catch new trends or create new trends for the service sector. Based on this importance, in the study, the importance of the concept of innovation and innovation practices in terms of public relations and marketing effectiveness was emphasized, and the results were interpreted in line with the findings and suggestions were made.

Kaynakça

  • Abrahamson, E. (1996). Management of fashion. Academy of Management Review, 254, 285.
  • Acs, Z.J. (2001). Innovation in large and small firms: an empirical analysis. The American Economic Review, 8, 678
  • Alfranca, O. (2004). Innovation Spells in The Multination Sector, Technovation, 24: 599.
  • Avermaete, T. (2006). Systems of Innovation: The case of small accomodation sector, Departman of Marketing, 12.
  • Barley, S. R. Ve Kunda G. (1992). Design and Devotion: Surges of Rational and Normative Ideologies of Control in Managerial Discourse. Administrative Science Quarterly, 37: 363-399.
  • Çalıpınar, H. (2017). Kobiler ’de inovasyon yapmayı etkileyen faktörler ve bir alan araştırması, Ege Academic Review, 7,445-458 European Commission.
  • Çat, A.K. (2016). Conspicuous Consumption And Postmodern Identity In The Global Show Era, New Communication Approaches İn The Digitalized World, 122.
  • Çeliktaş, H. (2008). İnovasyon yönetimi: çukurova bölgesinde faaliyet gösteren şirketlerde inovasyon uygulamalarının tespitine yönelik bir araştırma, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, Adana.
  • Drucker, P.F. (2007). Innovation and entrepreneurship (revised edition). New York: Oxford University Press.
  • Erciş, M.S., Çat, A.K. (2016). Green Marketing and the Green Product Buying Behaviors Of Consumers: An application in atatürk university. Online Journal of Communication and Media Technologies 6 (2), 59-73
  • Erciş, M.S., F Geçikli, Çat, A. (2018). Tüketicilerin mağaza imajı algıları ile mağaza sadakati arasındaki ilişkinin belirlenmesi: Bir alışveriş merkezinde uygulama, Abant Kültürel Araştırmalar Dergisi 1 (2), 46-56.
  • Erciş, M.S. (2021). a new approach in social media: digital marketing and digital marketing channels new paradigms within the communication sciences, Cambridge: Cambridge Scholars Publishing, 38
  • Freeman, C. (1994). The economies of ındustrial ınnovation, London: Penguin Modern Economic Texts,15.
  • Kırım, A. (2006). İş modeli İnovasyonu, Ankara: Sistem Yayıncılık, 5.
  • Leten, B., Belderbos, R. Ve Van Looy, B. (2007). Technological diversification, coherence, and performance of firms, Journal of Product Innovation Management, 24(6), 567-579.
  • Lewis, D.E. (2007). An Investigation Into The Relationship Between Product Innovation, Trust, And Diversity. (Ph. D.). Capella University.
  • Nerkar, A., Ve Roberts, P.W. (2004). Technological and product-market experience and the success of new product ıntroductions in the pharmaceutical ındustry. StrategicManagement Journal, 25, 779.
  • Newell, F. (2003). Why crm doesn’t work, New Jersey: Bloomberg Press.
  • Newman, J.L. (2009). Building a creative high-performance r&d culture. Journal of Research Technology Management, September-October, 21-31.
  • Markides, C. (2006). Disruptive ınnovation: ın need of better theory. Journal of Product Innovation Management, 23(1), 19-25.
  • Marsh, S.J. Ve Stock, G.N. (2003). Building dynamics capabilities in new product development through ıntertemporal ıntegration. Journal of Product Innovation Management, 20(2), 136-148.
  • Marshall, C. (2004). The dynamic nature of ınnovation partnering: a longitudinal study of collaborative ınterorganizational relationships. European Journal of Innovation Management, 7(2), 128-140.
  • Oslo Kılavuzu. (2005). Yenilik Verilerinin Toplanması ve Uygulanması için İlkeler, 3. Baskı, OECD ve Eurostat Ortak Yayımı, Ankara: Tübitak.
  • OECD. (2005). Oslo Manual: proposed guidelines for collecting and ınterpreting technological ınnovation data, Paris: OECD.
  • Olson, E. Ve Bakke, G. (2001). Implementing the lead-user method in a high technology firm: a longitudinal study of ıntentions versus actions. The Journal of Product Innovation Management, 18(6), 388-395.
  • Örücü, E., Kılıç, R. ve Savaş, A. (2001). KOBİ’lerde inovasyon stratejileri ve inovasyon yapmayı etkileyen faktörler: bir uygulama. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 12(1), 58-73.
  • Rademarkers, M. (2005). Corporate universities: driving force of knowledge ınnovation, The Journal of Work Place Learning, Vol. 17 No. ½, s: 132.
  • Revillion, J.P. (2003). Innovate Strategies in The Food Processing Industry, IFAMA 13th Annual World Sector Symposium Cancun, Mexico, June 21-24
  • Tsai, K. (2005). R&D Productivity and Firm Size For İnovation: A Nonlinear Examination, Technovation, 25(7);795-803.
  • Poon, J.P.H. Ve Macpherson, A. (2005). Innovation strategies of asian firms in The United States. Journal of Engineering and Technology Management, 22(4), 255-273.
  • Porter, M.E. (1985). Competitive advantage: creating and sustaining superior performance, New York: The Free Press.
  • Porter, M.E. (1990). The competitive advantage of nations, New York: Free Press. (http//www.genbilim.com )
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Mehmet Bahadır Erciş

Yayımlanma Tarihi 30 Ocak 2022
Gönderilme Tarihi 13 Ocak 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Erciş, M. B. (2022). HİZMET İŞLETMELERİ AÇISINDAN İNOVASYONUN ÖNEMİ, HALKLA İLİŞKİLER VE PAZARLAMA UYGULAMALARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. International Journal of Communication and Media Research, 2(1), 53-65.