Karabük şehri demir çelik fabrikasıyla birlikte göç alarak büyümüş ve bir sanayi şehrine dönüşmüştür. Karabük, 6 Haziran 1995 tarihinde il olmuştur. Sanayi şehri olan Karabük, 2007 yılında Karabük Üniversitesi’nin kurulmasıyla üniversite şehrine dönüşmüştür. Türkiye’de 2023-2024 eğitim öğretim yılı verilerine göre toplam 208 yükseköğretim kurumunda 7.081.289 öğrenci vardır. Karabük’ün üniversite şehri olması sebebiyle bu yoğun eğitim yarışında kendi yerini almıştır. Köklü sanayi şehri kimliğinin üzerine, üniversite şehri itibarını ekleyen Karabük’ün, üniversite kimliği bu yarışın şartlarında avantajlı durumda olması gerekmektedir. Bir eğitim kurumunun daha iyi eğitim vererek bilgi üretebilmesi için talep edilen bir üniversite olması gerekmektedir. Yüzlerce üniversitenin farklı birikimlerle katıldığı bu en çok tercih edilen eğitim kurumu olma yarışının önemli etkenlerinden biri de görsel iletişimin önemli bir unsuru olan kurumsal kimliktir. Bu çalışmada Karabük Üniversitesi’nin kurumsal kimliği, R. Barthes’ın yaklaşımıyla göstergebilimsel çözümlemesi yapılmıştır. Yapılan çalışmada uygun örneklemle var olan üniversite logosuna ek olarak fakülte logoları seçilmiştir. Yapılan göstergebilimsel çözümleme sonucunda Karabük Üniversitesi’nin yazılı belgelerinde vadettiği değerlerin kurumsal kimlikle örtüştüğü bulgulanmıştır.
The city of Karabük grew and developed into an industrial city through migration alongside its iron and steel factory. Karabük became a province on June 6, 1995. Karabük, which was originally an industrial city, has become city centred around its university with the establishment of Karabük University in 2007. According to the data of the 2023-2024 academic year in Türkiye, there are 7,081,289 students in 208 higher education institutions. Karabük has taken its place in this intense educational race due to its status as a university city. Adding the reputation of being a university city to its identity as an established industrial city, Karabük’s university identity must have advantages in these competitive conditions. For an educational institution to provide better education and generate knowledge, it needs to be a sought-after university. One significant factor in this competition, where hundreds of universities participate with different experiences, is corporate identity, an important aspect of visual communication. In this study, the institutional identity of Karabük University is analyzed semiotically with the approach of R. Barthes. Faculty logos were selected in addition to the existing university logo with an appropriate sample. As a result of the semiotic analysis, it is found that the values promised by Karabük University in its written documents coincide with the institutional identity.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yeni Medya |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Kabul Tarihi | 25 Ağustos 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 5 Sayı: 2 |