İlk dönemlerinde halkı bilgilendirmek amacıyla kullanılan televizyonun zamanla bu işlevi değişmiş, eğlenceye ve tüketime odaklanan bir araç haline gelmiştir. Bu değişim, televizyon içeriklerine ve dizilerindeki aile temsillerine de yansımıştır. Dizilerde inşa edilen aile temsili, zamanla medyanın gereksinimlerini besleyecek bir biçimde dönüştürülmüştür. Bu çalışma, popüler dizi içeriklerinden biri olduğu düşünülen Şakir Paşa Ailesi: Mucizeler ve Skandallar adlı dizinin, aile içerisindeki yasak ilişkinin temsiline ve ailenin yaşayış biçimlerine odaklanmaktadır. Bu yasak ilişkinin anlatı içinde nasıl sunulduğu, hangi anlatı stratejileriyle meşrulaştırıldığı ve bu sürecin toplumsal normlarla nasıl ilişkili olduğu ayrıntılı biçimde incelenmiştir. Araştırmanın amacı Şakir Paşa Konağı dizisindeki yer alan ailenin sunuluş biçiminin izleyiciye yansımasını incelemektir. Dizinin 1. ve 6. bölümleri arasındaki sahneler nitel araştırma yöntemlerinden biri olan betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiş, üç temel başlık altında sınıflandırılmıştır. Duygusallık, aile içi şiddet ve cinsellik temaları sahnelerde kullanılan görsel ve işitsel anlatım teknikleri, karakterler arası ilişkiler ve dramatik yapı üzerinden değerlendirilmiştir. Her tema altında, sahnelerin dramatik yapıya katkısı, karakter temsilleri ve izleyiciye sunulan duygusal yönlendirme biçimleri incelenmiştir. Duygusal müzikler, yavaşlatılmış sahneler ve genel atmosfer, izleyicinin ahlaki sorgulamanın ötesinde olayla duygusal bağ kurmasını sağlamaktadır. Şakir Paşa Ailesi: Mucizeler ve Skandallar dizisinde görüntüler ve anlatım diliyle aile içi yasak ilişki meşrulaştırılmaktadır. Dizi, izleyiciye yalnızca dramatik bir öykü sunmakla kalmaz, aynı zamanda toplumsal kuralları ve aile yapısını yeniden üretir. Aile değerleri ve mahremiyetini olumsuz etkileyecek sembollerin ve göstergelerin yansıtıldığı dizi de seyircilerine yönelik olumsuz bir algı sürecinin ekildiği görülmektedir. Çalışmanın dizilerdeki aile kavramının üzerinden kurgulanan anlam yaratma sürecini ortaya koyması açısından alana katkı sunulacağı düşünülmektedir.
Television, which was initially used to inform and educate the public, has changed this function over time and has become a tool focused on entertainment and consumption. This change is also reflected in television content and family representations in series. The family representation constructed in series has transformed over time in a way that will feed the needs of the media. This study focuses on the representation of the forbidden relationship within the family and the lifestyles of the family in the series Şakir Paşa Family: Miracles ve Scandals, which is considered to be one of the popular series. Within the framework of this study, analysis was made on how a forbidden relationship has presented in the narrative, which narrative strategies legitimize it and how this process is related to social norms are analyzed in detail. The aim of the research is to examine the reflection of the way the family is presented in the series Şakir Paşa Familiy on the audience. The scenes between the first and sixth episodes of the series were analyzed using the descriptive analysis method and classified under three main headings. The themes of emotionality, domestic violence and sexuality were evaluated through the visual and auditory narration techniques used in the scenes, the relationships between the characters and the dramatic structure. Under each theme, the contribution of the scenes to the dramatic structure, the character representations and the emotional guidance styles presented to the audience were examined. Emotional music, slowed-down scenes and the general atmosphere ensure that the audience establishes an emotional connection with the event beyond moral questioning. In the series Şakir Paşa Family: Miracles and Scandals, while the forbidden relationship within the family is legitimized with the images and narrative language, the woman is shown as both an emotional and sexual object. The series not only presents the audience with a dramatic story, but also re-produces the social rules and family structure. It is also observed that a negative perception process is cultivated towards the audience in the series, where symbols and indicators that will negatively affect family values and privacy are disseminated. We believe that this research will contribute to the field with its revealing the meaning-creation process constructed over the family concept in the series.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2025 |
Kabul Tarihi | 26 Ağustos 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 5 Sayı: 2 |