Damien Hirst, çalışmalarını teknik yeterlikle icra etmiş olmasının yanı sıra, çağdaş estetik ve duyumsamaya ilişkin nitelikleri de eserleriyle bütünleştirmeyi başarmıştır. Bu araştırmada, sanatçının “yaşayan birinin zihninde fiziksel ölümün imkânsızlığı” isimli çalışmasındaki içeriksel yapı, düşünce tarihinin ontolojik ve fenomenolojik birikiminden yararlanılarak varlık kavramının ve daha özelde “dasein” kavramının merkeze alınması suretiyle çözümlenmiştir. Genelde varlık, ve daha özelde dasein kavramı, Hirst’ün görsel kurgusunun incelikleriyle ilişkilendirilmiştir. Sanatçının sanatsal üretimi, varlık felsefesinin düşünsel olanaklarından yararlanılarak ve eserlerindeki varoluşsal nitelikler öncelenerek ele alınmıştır. Hirst’ün eserleri, diğer tüm sanat eserleri gibi kendilerini, salt mantıksal tasarımlardan müteşekkil düşünmelere teslim etmeyeceğinden, çağdaş düşününün temellendirdiği fenomenal betimselliğin, ontolojiyle ayrılmaz bir bütünlükle kurgulamış birikimi de araştırma sürecinde dikkate alınmıştır.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Sanat Tarihi, Teori ve Eleştiri (Diğer) |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 24 Mart 2025 |
| Kabul Tarihi | 20 Haziran 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 5 Sayı: 1 |