Müzik, sinemanın her zaman vazgeçilmez bir öğesi olmuştur. Sessiz sinema döneminde, filmin ritmine göre canlı çalınan müzikler oldukça ön planda iken, sese geçişle beraber zamanla tamamlayıcı bir unsura dönüşmüş, film eleştirilerinde ve çözümlemelerinde ele alınacak kodlardan biri haline gelmiştir. Özellikle, korku, bilimkurgu gibi film türlerinde izleyiciyi etkilemek ve yaratılan dünyanın içine sürüklemek amacıyla kullanılan ses efektleri ve müzikler, hem üretim aşamasında, hem de eleştiri ve çözümlemelerde, en az anlatı yapısı ve görsel düzenlemeleri kadar, üzerinde durulan noktalar olmuşlardır. Bilimkurgu sinemasının alt türlerinden biri olan distopik bilim kurgu filmleri, karanlık bir gelecek tasvir etmekte ve bu tasviri destekleyecek müzikler kullanmaktadır. Rock ve metal müzik, gerek eleştirel sözleri gerekse aşırı derecede distortion kullanılmış elektro gitara dayanan sert yapısıyla, distopik filmlerin tercih ettiği türlerden biridir. Bu çalışmada Daren Lynn Boussman’ın yönettiği 2008 yapımı “Repo the Genetic Opera” adlı müzikal filmde kullanılan müziklerin filmin distopik atmosferiyle uyumu ve atmosfer yaratmada oynadığı roller, “rock opera” olarak tanımlanan müzik türü kapsamında incelenecektir. Slasher alt türünün kimi öğelerini distopik bilimkurgu ile birleştirerek müzikal ile harmanlaması ve kısa zamanda kült bir izleyici kitlesine sahip olması filmin seçilme nedenini oluşturmaktadır. Genel tarama modelinin kullanılacağı çalışmada, yöntem olarak göstergebilimsel çözümlemeden de yararlanılacaktır.
Anahtar Kelimeler: distopya, korku, müzik, rock opera, sinema
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Temmuz 2016 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 4 - Cilt: 3 Sayı: 4 |
Intermedia International E-journal
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.