Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde yaşanan ekonomik, sosyal ve çevresel problemlere bağlı olarak, işletmelerin sürdürülebilirliğe ve tedarik zincirleri boyunca çalışma ve üretim sürecinde aynı kalite ve standartları tutturmaya yönelik verdikleri önem artmaktadır. Sürdürülebilirliğin yanında, lüks marka yönetimi de son yıllarda önem kazanan bir alan haline gelmiştir. Bu iki kavramın önem kazanarak bir araya gelmesi sonucunda çeşitli sorular ortaya çıkmıştır. Lüks markalar ender bulunan ürünleri sattıklarından kıt kaynaklara bağımlıdırlar ve bu da onlar için sürdürülebilirliğin önemini ortaya koymaktadır.
Diğer sektörler sürdürülebilirlik ile daha bağlantılı olsalar da, lüks markalar da itibarlarını korumak için kavrama önem vermelidirler. Diğer yandan günümüzde sürdürülebilirliğe verilen önemin artmasıyla beraber tüketim alışkanlıkları da gündelik yaşama yansıyan zararlardan korunabilmek adına daha çevre dostu ürünlerin tüketimine doğru bir eğilim göstermektedir. Bu çalışma şuan sürdürülebilirliğin lüks endüstrisindeki önemini ortaya koyacaktır. Bütün gerçek lüks markalar mevcut durumda sürdürülebilirlik taleplerine cevap vermektedir ancak bu markalar sürdürülebilirlikte öncü olabilecekler midir? Bu soru Louis Vuitton örnek çalışması üzerinden detaylı bir şekilde analiz edilecektir.
Anahtar Kelimeler: Sürdürülebilirlik, Lüks, Marka Yönetimi
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Temmuz 2016 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 4 - Cilt: 3 Sayı: 4 |
Intermedia International E-journal
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.