Medya ve propaganda üzerine yapılmış birçok çalışma olsa da, internet yayıncılığında propagandayı konu alan yeterli sayıda çalışma bulunmamaktadır. Çalışma, internet yayıncılığının interaktif yapısı sayesinde, kullanıcılar ile girdiği etkileşim sonucu ortaya çıkan sonuçları konu almaktadır. Bu çalışma kapsamında Ahsen TV isimli internet üzerinden yayıncılık yapan kuruluşun derlediği sokak röportajları incelenecek, röportaj içeriklerinin başlık ve açıklamalar ile tutarlılığı irdelenecektir. Ahsen TV isimli kuruluşun internet sitesinde sokak röportajlarının yanı sıra farklı içerikler bulunsa da, bu içerikler çalışmaya dahil edilmemiştir. Sokak röportajlarının incelenmesi bağlamında yapısal çözümleme yöntemi ile başlık ve açıklamada vaat edilen unsurların içerik ile ne ölçüde örtüştüğü analiz edilecektir. Analizler sonucunda ortaya çıkacak olası bulgu, Ahsen TV’nin web sitesinde bulunan sokak röportajlarından, web sitesini takip eden kişiler tarafından favoriye alınmış siyasi içerikli olanlar üzerinden propaganda yapıldığıdır. Amaç, analizler sonucunda ortaya çıkan verilerde, tutarlılığı düşük olarak saptanan videolarda bulunan provokatif unsurların, propagandist bir nitelik taşıdığını ortaya koymaktır.
Anahtar Kelimeler: Ahsen TV, propaganda, provokatif, internet yayıncılığ
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Temmuz 2016 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 4 - Cilt: 3 Sayı: 4 |
Intermedia International E-journal
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.