Günümüzde dünya ekonomisinin değişen dinamikleri yaratıcı endüstriler ve yaratıcı ekonomiler konseptini ortaya koymuştur. Bir yandan imalat sanayine dayanan bir ekonomik modelden hizmet sektörüne dayanan bir modele geçiş, öte yandan teknolojik alanda yaşanan gelişmeler yeni olgular ortaya koymaktadır. Pek çok ülke yaratıcı endüstrilerini geliştirmek üzere srateji planları geliştirmekte ve uygulamaya koymaktadır. Diğer yandan dijital medya yaşamın her alanında yer ederek değişiklikler ve yenilikler etirmektedir. Bu inceleme, yaratıcı endüstrileri dijitalleşme, yaratıcılık ve ekonomi bağlamında ele almakta, bu alanda öncü ülkelerin verilerini ve stratejilerini inceleyerek, Türkiye’de dijital geleceğin stratejik olarak planlanması gerekliliğine dikkat çekmektedir.
Anahtar Kelimeler: Yaratıcı Endüstriler, Dijital Yaratıcılık, Dijital Ekonomi, Dijital Medya
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ocak 2016 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 2 |
Intermedia International E-journal
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.