17 Ekim 2014 tarihinde Mehmet Pişkin isimli şahsın intihar etmeden önce Vimeo'ya intihar mektubunu video formunda yüklemesi ve bunu Facebook hesabı üzerinden arkadaşlarıyla paylaşması, yeni medya okur yazarı olarak adlandırabileceğimiz kitleleri etkilemiş, olay Türkiye'nin yeni medya ortamında en çok konuşulan konulardan biri haline gelmişti. Pişkin'in intiharı küresel sosyal ağlarda olduğu üzere Türkiye'deki kollaboratif medya örnekleri arasında en popülerlerinden biri olan Ekşi Sözlük'te de yankı buldu. Videonun yayınlandığı günden 19 Kasım 2014 tarihine dek Ekşi Sözlük'te Mehmet Pişkin'in adını içeren on dört farklı başlık açılırken, bu başlıklara 2323 giri kaydedildi. Bu makalede, kolaboratif medyada bilgi üretimi ve kanaat aktarımı süreçlerinde grup kutuplaşmasının varlığını gözlemek adına Mehmet Pişkin'in intiharına olumlu, olumsuz ve nötr yaklaşımlar arasından nötr bir başlık olarak tanımlayabileceğimiz Mehmet Pişkin başlığındaki intiharın gerçekleşmesinden sonraki ilk üç gün içinde kaydedilen giriler değerlendirilmiş, farklı kanaatler arasındaki etkileşimler ve uzlaşmaya etkileri söylem analizi yöntemiyle incelenmiştir. Araştırmada gözetilen fayda, rekabetçi kolaboratif model içerisinde kanaat oluşumunu etkileyen faktörlerin ortaya çıkarılması ve kanaat değişiminin önündeki engellerin anlaşılması olarak tanımlanabilir.
Anahtar Sözcükler: Ekşi Sözlük, Yeni Medya, Grup Polarizasyonu, İntihar, Medyalaşma
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ocak 2016 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 2 |
Intermedia International E-journal
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.