Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal Medyanın Moda Tasarımı Öğrencilerinin Tasarımları Üzerindeki Etkileri: Örnek Bir Uygulama

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 2, 311 - 323, 30.12.2016

Öz

Bilişim ve İnternet
teknolojilerindeki gelişmeler insanların birbiriyle iletişim kurmada sosyal
medyayı daha etkin kullanılır hale getirmiştir. Sosyal medya aynı zamanda
mesleki konularda da oldukça yaygın olarak kullanılmaktadır. Tasarımcılara da
önemli bir esin kaynağı olan sosyal medya aynı zamanda onlara tasarımlarını
sergilemek ve görünür olmak için önemli fırsatlar sunmaktadır. Bu araştırma,
öğrencilerin sosyal medya kullanma durumlarının tasarımlarına etkisi olup
olmadığını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Selçuk
Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi Moda Tasarımı Bölümünde öğrenim gören
47 öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilerin, sosyal medya araçlarını kullanma
düzeyleri, sosyal medyayı kullanma amaçları, mesleki paylaşımlarda ilgilerini
çeken özellikler, mesleki paylaşımları takip etme şekilleri, sosyal medya
kullanmanın tasarım sürecine etki düzeyi ve tasarımlarını sosyal medyada
paylaşma düzeylerini belirlemek amacıyla bir anket formu hazırlanmış, verilen
cevapların istatistiksel analizleri yapılarak ortaya çıkan bulgular
yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda; sosyal medyanın öğrencilerin tasarımları
üzerinde etkili olduğu, özellikle de yerli ve yabancı tasarımcıların
tasarımlarından etkilendikleri belirlenmiştir.  

Kaynakça

  • Akar, E. (2011). Sosyal Medya Pazarlaması: Sosyal Web’te Pazarlama Stratejis. İkinci Baskı, Ankara: Efil Yayınları.
  • Bayat, B. (2014). Uygulamalı Sosyal Bilim Araştırmalarında Ölçme, Ölçekler ve “Likert” Ölçek Kurma Tekniği. Gazi Üniversitesi İktisadi ve idari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16(3).
  • Eren, Ş.E. (2014). Sosyal Medya Kullanım Amaçları Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Bazı Kişisel Değişkenlere Göre İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(4). 230-243.
  • Eröz, S., Doğdubay, M. (2012). Turistik Ürün Tercihinde Sosyal Medyanın Rolü ve Etik İlişkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 27 (1), 133-157.
  • Hacıefendioğlu, Ş. (2014). Sosyal Medyanın Marka Bağımlılığı Üzerine Etkisi Üzerine Bir Araştırma. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, KOSBED, 28,59-70.
  • Hepkon, Z. (2011). İletişim ve Teknoloji Olanaklar, Uygulamalar, Sınırlar. Birinci Baskı, İstanbul: Kırmızı Kedi Yayınevi.
  • İşlek, S.M. (2012). Sosyal Medyanın Tüketici Davranışlarına Etkileri: Türkiye’deki Sosyal Medya Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi, Karaman.
  • Keskin, S., Baş, M. (2015). Sosyal Medyanın Tüketici Davranışları Üzerine Etkisinin Belirlenmesi. Gazi Üniversitesi İİBF Dergisi. Cilt:17, Sayı 3
  • Olgun, B. (2015). Sosyal Medyanın Tüketici Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi. Gümüşhane Üniversitesi, Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi, Sayı:12.
  • Otrar, M., Argın, S. (2014). Öğrencilerin Sosyal Medyaya İlişkin Tutumlarının Kullanım Alışkanlıkları Bağlamında İncelenmesi.Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, Cilt:3, Sayı:3, Makale No:0 ISSN: 2146-9199. 1-13.
  • Taşcı, E. (2010) Sosyal Medya Yerel Yönetimlere Etkisi ve Katkısı: Belediye 2.0.. Türkiye Bilişim Derneği Bilişim Kültürü Dergisi, (126): 73-75.
  • Tanrıverdi, H., Sağır, S. (2014). Lise Öğrencilerinin Sosyal Ağ Kullanım Amaçlarının Ve Sosyal Ağları Benimseme Düzeylerinin Öğrenci Başarısına Etkisi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Üniversitesi Dergisi. Yıl:7. Sayı:18. ISSN: 1308-9196.775-818.
  • Toğay, A., Akdur, T.E., Yetişken, İ.C. ve Bilici, A. (2013). “Eğitim Süreçlerinde Sosyal Ağların Kullanımı: Bir MYO Deneyimi” XIV. Akademik Bilişim Konferansı, 28-30 Ocak, Antalya.
  • Uysal, A. (2011). Görsel Kültürün ve Sosyo-Kültürel Olguların Öğrenci Resimlerindeki İmgelere Etkiler. Akademik Bakış Dergisi. Sayı:24: 1-24. ISSN:1694-528X.

The Effects of Social Media on the Design of Fashion Design Students: A Case Study

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 2, 311 - 323, 30.12.2016

Öz

Developments in information and
internet technologies have made people use social media more effectively while
communicating with each other. Social media areal sowidely used in Professional
matters social media, being a source of inspiration for some designers, also
provide them with significant opportunitiest opresent their creation sand
become visible. This study was conducted with the aim to reveal whether or not
circumstances of usage of social media by student saffect their designs. The
sample of the study is consist of 47 students who are studying at the
Department of Fashion Design, Art and Design Faculty of Selçuk University. A
survey form prepared to detemine social media using levels, the purpose of
using social media features that interest in professionals haring, ways to
follow vocationals harings, the effect level in the design process of social
media usage. Survey results were statistically analysed and results were
interpreted. As the result of the study were determined that social media has
an important effect on the design process of the students, and also effected by
designs of domestic and foreign designers..

Kaynakça

  • Akar, E. (2011). Sosyal Medya Pazarlaması: Sosyal Web’te Pazarlama Stratejis. İkinci Baskı, Ankara: Efil Yayınları.
  • Bayat, B. (2014). Uygulamalı Sosyal Bilim Araştırmalarında Ölçme, Ölçekler ve “Likert” Ölçek Kurma Tekniği. Gazi Üniversitesi İktisadi ve idari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16(3).
  • Eren, Ş.E. (2014). Sosyal Medya Kullanım Amaçları Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Bazı Kişisel Değişkenlere Göre İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(4). 230-243.
  • Eröz, S., Doğdubay, M. (2012). Turistik Ürün Tercihinde Sosyal Medyanın Rolü ve Etik İlişkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 27 (1), 133-157.
  • Hacıefendioğlu, Ş. (2014). Sosyal Medyanın Marka Bağımlılığı Üzerine Etkisi Üzerine Bir Araştırma. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, KOSBED, 28,59-70.
  • Hepkon, Z. (2011). İletişim ve Teknoloji Olanaklar, Uygulamalar, Sınırlar. Birinci Baskı, İstanbul: Kırmızı Kedi Yayınevi.
  • İşlek, S.M. (2012). Sosyal Medyanın Tüketici Davranışlarına Etkileri: Türkiye’deki Sosyal Medya Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi, Karaman.
  • Keskin, S., Baş, M. (2015). Sosyal Medyanın Tüketici Davranışları Üzerine Etkisinin Belirlenmesi. Gazi Üniversitesi İİBF Dergisi. Cilt:17, Sayı 3
  • Olgun, B. (2015). Sosyal Medyanın Tüketici Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi. Gümüşhane Üniversitesi, Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi, Sayı:12.
  • Otrar, M., Argın, S. (2014). Öğrencilerin Sosyal Medyaya İlişkin Tutumlarının Kullanım Alışkanlıkları Bağlamında İncelenmesi.Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, Cilt:3, Sayı:3, Makale No:0 ISSN: 2146-9199. 1-13.
  • Taşcı, E. (2010) Sosyal Medya Yerel Yönetimlere Etkisi ve Katkısı: Belediye 2.0.. Türkiye Bilişim Derneği Bilişim Kültürü Dergisi, (126): 73-75.
  • Tanrıverdi, H., Sağır, S. (2014). Lise Öğrencilerinin Sosyal Ağ Kullanım Amaçlarının Ve Sosyal Ağları Benimseme Düzeylerinin Öğrenci Başarısına Etkisi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Üniversitesi Dergisi. Yıl:7. Sayı:18. ISSN: 1308-9196.775-818.
  • Toğay, A., Akdur, T.E., Yetişken, İ.C. ve Bilici, A. (2013). “Eğitim Süreçlerinde Sosyal Ağların Kullanımı: Bir MYO Deneyimi” XIV. Akademik Bilişim Konferansı, 28-30 Ocak, Antalya.
  • Uysal, A. (2011). Görsel Kültürün ve Sosyo-Kültürel Olguların Öğrenci Resimlerindeki İmgelere Etkiler. Akademik Bakış Dergisi. Sayı:24: 1-24. ISSN:1694-528X.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Derleme
Yazarlar

Derya Çelik Bu kişi benim

Nurgül Kılınç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 30 Ağustos 2017
Kabul Tarihi 5 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çelik, D., & Kılınç, N. (2016). Sosyal Medyanın Moda Tasarımı Öğrencilerinin Tasarımları Üzerindeki Etkileri: Örnek Bir Uygulama. Uluslararası Kültürel Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(2), 311-323.

Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi