Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Yeni Medya Kavramının Ekonomi Politik Açıdan İncelenmesi

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 1, 35 - 42, 30.06.2017

Öz

1990’lar sonunda artan bir ivme ve
küreselleşme etkisi ile insanların hayatlarına giren; geleneksel kitle iletişim
araçları olarak nitelendirilen radyo, televizyon ve gazete dışındaki, yeni
iletişim ortamlarına bütünsel olarak “yeni medya” adı verilmektedir. Internet
basta olmak üzere yeni medya teknolojisi, iletişim çalışmalarında giderek
önemli bir araştırma alanı haline geldi. Yeni medya üzerine yapılan
araştırmalar,  bu medya turunun de tıpkı
geleneksel medyada olduğu gibi sunulan olanaklarına ek olarak birtakım
sorunlarla bu konunun ekonomi-politik acısından incelenmesini de gerekli
kılmaktadır.



Bu makalede, ekonomi politik bakış
açısından yeni medya araçlarında üretilip tüketilenlerin dinamikleri hakkında
daha bütüncül bir anlayışa varabilmek amacıyla; iletişimdeki ve kitle iletişim
araçlarındaki ekonomi politiğin yeniden ele alınmasının gerekliliği ortaya konulmaktadır.
Yeni medya turu olarak “internet” makalede daha detaylı bir şekilde
incelenmiştir. 

Kaynakça

  • Atabek, U. (2006) İnternette Etik Sorunların Ekonomi Politik Bağlamı, Akdeniz Üniversitesi Küresel İletişim Dergisi
  • Berdou, E. (2003). Open source: Community, creativity, participation and evolving patterns of work and power at the intersection of online and offline worlds.
  • Castells, M. (2001). The Internet galaxy: Reflections on the Internet, business, and society. Oxford University Press, Inc..
  • Coyle, D., & Quah, D. (2002). Getting the measure of the new economy. Work Foundation.
  • Dilmen, N. E. (2007). Yeni medya kavramı çerçevesinde internet günlükleri-bloglar ve gazeteciliğe yansımaları. Marmara İletişim Dergisi, 12(12), 113-122.
  • Fox, S. (2000). Communities Of Practice, Foucault And Actor‐Network Therory. Journal of management studies, 37(6), 853-868.
  • Garnham, N. (1990). Media theory and the political future of mass communication. Capitalism and communication: global culture and the economics of information, 1-19.
  • Hepdinçler, T. ( 2004) Fotoğraf Ajansları Ekseninde 1950’li Yıllardan Günümüze, Dönüşen Fotoğraf Üretimi, Dağıtımı ve Mülkiyet İlişkileri, Bahcesehir Universitesi
  • Mansell, R. (2004). Political economy, power and new media. New Media and Society, 6(1), 74-83.
  • Melody, W. H. (2003). Policy implications of the new information economy. In Institutional analysis and economic policy (pp. 411-432). Springer US.
  • Smythe, D. W. (1960). On the political economy of communications. Journalism & Mass Communication Quarterly.
  • Toffler, A. (1981). The third wave (pp. 111-120). New York: Bantam books.

Economi Political Analysis of the New Media Concept

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 1, 35 - 42, 30.06.2017

Öz

By the end of the 1990’s, with the
effect of globalization, beside these traditional communication media tools,
radio, television and newspapers, new communication technology are called
"new media". New media, mainly Internet, has become an important
research area in communication studies. Researches on new media makes it
necessary to examine this topic in terms of economic and political way because
of it is suffering with some problems in addition to the opportunities
presented in the same way as the traditional media.



In this article, in order to gain a
more holistic understanding of the dynamics of the consumed and produced in new
media tools from a economic political point of view, the necessity of
reconsidering the economy politics in communication and mass media are
revealed. As a new media agent, "internet" has been examined in more
detail in this article.

Kaynakça

  • Atabek, U. (2006) İnternette Etik Sorunların Ekonomi Politik Bağlamı, Akdeniz Üniversitesi Küresel İletişim Dergisi
  • Berdou, E. (2003). Open source: Community, creativity, participation and evolving patterns of work and power at the intersection of online and offline worlds.
  • Castells, M. (2001). The Internet galaxy: Reflections on the Internet, business, and society. Oxford University Press, Inc..
  • Coyle, D., & Quah, D. (2002). Getting the measure of the new economy. Work Foundation.
  • Dilmen, N. E. (2007). Yeni medya kavramı çerçevesinde internet günlükleri-bloglar ve gazeteciliğe yansımaları. Marmara İletişim Dergisi, 12(12), 113-122.
  • Fox, S. (2000). Communities Of Practice, Foucault And Actor‐Network Therory. Journal of management studies, 37(6), 853-868.
  • Garnham, N. (1990). Media theory and the political future of mass communication. Capitalism and communication: global culture and the economics of information, 1-19.
  • Hepdinçler, T. ( 2004) Fotoğraf Ajansları Ekseninde 1950’li Yıllardan Günümüze, Dönüşen Fotoğraf Üretimi, Dağıtımı ve Mülkiyet İlişkileri, Bahcesehir Universitesi
  • Mansell, R. (2004). Political economy, power and new media. New Media and Society, 6(1), 74-83.
  • Melody, W. H. (2003). Policy implications of the new information economy. In Institutional analysis and economic policy (pp. 411-432). Springer US.
  • Smythe, D. W. (1960). On the political economy of communications. Journalism & Mass Communication Quarterly.
  • Toffler, A. (1981). The third wave (pp. 111-120). New York: Bantam books.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Derleme
Yazarlar

Selen Butgel Tunalı

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2017
Gönderilme Tarihi 2 Eylül 2017
Kabul Tarihi 26 Şubat 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Butgel Tunalı, S. (2017). Yeni Medya Kavramının Ekonomi Politik Açıdan İncelenmesi. Uluslararası Kültürel Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(1), 35-42.

Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi