Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Dil Öğreniminde Dinlemenin Önemi

Yıl 2017, Özel Sayı 2, 440 - 448, 22.12.2017

Öz

Şüphesiz dinleme becerisi
dil öğrenmede son derece önemlidir. Dinleme becerisinin neden öğrenmede çok
etkili olduğunu bu makalede açıklamaya çalıştım. Bu kapsamda; dinleme
çeşitleri, dinlemenin diğer becerilerle ilişkisi (okuma, yazma, konuşma ile
olan ilişkisi), dinleme uygulamaları, dinlediğini anlama testleri, dinlemenin
değerlendirilmesi gibi konulara değinilerek dinlemenin dil öğrenmedeki önemi
örnekler ile açıklanmıştır. Sonuç kısmında ise dinlemenin tam manası ile
öğrenmeye etkili olması için kullanılması gereken teknik ve yöntemlerden
bahsedilmiştir.

Kaynakça

  • Abdülkadir, M. (1979). Arapça Öğretme Yöntemleri. Kahire: Dar al-Maarif.
  • Bedir, A. (1990). Arapçada Dinleme Becerileri. Suudi Arabistan: Eğitim Fakültesi.
  • Daime, RA. (1989). Yabancılara Arapça Öğretimi. El Rubat: İslam Eğitim Örgütü.
  • Hasan, A. (2005). Arapça Öğretme Becerileri ve Üslubu. Dubai: Kitap Evi.
  • Hatır, MR. (1985). Arapça Öğretim. Dar al-Arab.
  • İsmail, Z. (1991). Arapça Öğretim Yöntemleri. Mısır: Dar al-Maarif.
  • Metkur, AA. (1992). Eğitime Esas Kavramlar. Riyad: Raşit Evi,.
  • Recep, M. (1998). Arapça Öğretiminde Eğitim Yöntemleri. Mısır: Dar al-Kutub al-Alamiyah.
  • Sayid, M. (1998). Dillerin Becerisi. Lübnan: Dar al-Kutub.
  • Selahattin, M. (1969). Lisede Arapça Öğretimi. Kahire: Dar al-Maarif.
  • Yunus, F. (1967). Arapça Öğretim Yöntemleri. Ayn Şems Üniversitesi Eğitim Fakültesi.

The importance of Listening When Learning Foreign Language

Yıl 2017, Özel Sayı 2, 440 - 448, 22.12.2017

Öz

Certainly,
Skill of Listening has utmost significancy for learning of language. In our
article, I tried to explain why it is so influential one for learning. In this
scope; Significance of Listening has been explained with examples for learning
of language by using subjects such as kinds of listening, relations of
listening with other skills i.e., reading, writing and speaking, applications
of listening, tests of understanding for listening, measurement of listening.
In the conclution chapter, necessary technics and methods, which have to be
used for exact effectiveness of listening to learning, have been mentioned.

Kaynakça

  • Abdülkadir, M. (1979). Arapça Öğretme Yöntemleri. Kahire: Dar al-Maarif.
  • Bedir, A. (1990). Arapçada Dinleme Becerileri. Suudi Arabistan: Eğitim Fakültesi.
  • Daime, RA. (1989). Yabancılara Arapça Öğretimi. El Rubat: İslam Eğitim Örgütü.
  • Hasan, A. (2005). Arapça Öğretme Becerileri ve Üslubu. Dubai: Kitap Evi.
  • Hatır, MR. (1985). Arapça Öğretim. Dar al-Arab.
  • İsmail, Z. (1991). Arapça Öğretim Yöntemleri. Mısır: Dar al-Maarif.
  • Metkur, AA. (1992). Eğitime Esas Kavramlar. Riyad: Raşit Evi,.
  • Recep, M. (1998). Arapça Öğretiminde Eğitim Yöntemleri. Mısır: Dar al-Kutub al-Alamiyah.
  • Sayid, M. (1998). Dillerin Becerisi. Lübnan: Dar al-Kutub.
  • Selahattin, M. (1969). Lisede Arapça Öğretimi. Kahire: Dar al-Maarif.
  • Yunus, F. (1967). Arapça Öğretim Yöntemleri. Ayn Şems Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Dilbilim
Bölüm Araştırma
Yazarlar

Ahmed Aldyab

Yayımlanma Tarihi 22 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 26 Haziran 2017
Kabul Tarihi 19 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Özel Sayı 2

Kaynak Göster

APA Aldyab, A. (2017). Dil Öğreniminde Dinlemenin Önemi. Uluslararası Kültürel Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(Special Issue 2), 440-448.

Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi