Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Popüler Kültür Ürünü Olarak Evlilik Programları

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 1, 159 - 181, 30.06.2019

Öz

2000’li yılların başından 2017 yılına kadar isimleri, sunucuları, evlilik adayları farklı birçok evlilik programı yayınlanmıştır. Televizyonun izlenmek için farklı formatlara yönelmesi, evliliği kültür endüstrisinin bir kolu olan televizyon için uygun bir malzeme haline getirmiştir. Özellikle günlerini evde geçiren kadınlar düşünüldüğünde bu tarz programların gündüz kuşağında yayınlanması televizyon yapımcıları için önemli bir etken olmuştur. Nitekim reyting değerleri gündüz kuşağında yer alan evlilik programlarının oldukça yüksek bir izleyici kitlesini ekranlara çektiğini göstermektedir. Öte yandan yüksek izleyici kitlesine rağmen en fazla şikâyet bildirimi alan programlarda yine bu tarz programlardır. Elbette sorulması gereken ilk soru bu programların ne için izlendiğidir? Buradan hareketle araştırmanın örneklemini oluşturan Sakarya İl’indeki izleyicilerin evlilik programlarını izleme sebepleri ve elde ettikleri doyumlar kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı temel alınarak ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. 400 kişi üzerinde uygulanan anket uygulaması sonucunda katılımcıların evlilik programlarını izleyerek eğlence, sosyal kaçış, bilgi edinme, rahatlama gibi doyumlara ulaştığı görülmüştür. 

Kaynakça

  • Aydoğan, F. (2004). Düşlerimizi Artık Televizyon Kuruyor: Medya ve Popüler Kültür Üzerine Yazılar. İstanbul: MediaCat Akademi Yayınları.
  • Fiske, J. (2012). Popüler Kültürü Anlamak. (Çeviren: Süleyman İrvan). İstanbul: Parşömen Yayıncılık.
  • Postman, N. (2010). Televizyon Öldüren Eğlence Gösteri Çağında Kamusal Söylem (3. Baskı). (Çeviren: Osman Akınhay). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.

Marriage Programs as a Popular Cultural Product

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 1, 159 - 181, 30.06.2019

Öz

Marriage programs, which were extremely popular until the suspension, constitute them subject of this research. From the beginning of the 2000s until 2017, many marriage programs had been published. Television's being directed to different formats for viewing has made marriage a suitable material for television, a branch of the cultural industry. Especially, considering the women who spend their days at home, broadcasting such programs in the daytime zone has been an important factor for television producers. In fact, the rating values show that the marriage programs in the daytime zone attract a very high audience. On the other hand, these programs are the programs with the highest number of complaints despite the high audience. Of course, the first question to be asked is what are these programs for? From this point of view, the reasons of monitoring the marriage programs of the viewers in Sakarya Province which constitute the sample of the research and their satisfaction are tried to be revealed based on the uses and satisfaction approach. As a result of the survey conducted on 400 people, it was observed that the participants reached their satisfaction by following the marriage programs such as entertainment, social escape, information retrieval and relaxation.

Kaynakça

  • Aydoğan, F. (2004). Düşlerimizi Artık Televizyon Kuruyor: Medya ve Popüler Kültür Üzerine Yazılar. İstanbul: MediaCat Akademi Yayınları.
  • Fiske, J. (2012). Popüler Kültürü Anlamak. (Çeviren: Süleyman İrvan). İstanbul: Parşömen Yayıncılık.
  • Postman, N. (2010). Televizyon Öldüren Eğlence Gösteri Çağında Kamusal Söylem (3. Baskı). (Çeviren: Osman Akınhay). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Araştırma
Yazarlar

Emre Eroğlu 0000-0003-4253-6236

Enderhan Karakoç 0000-0001-8969-6144

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 26 Mart 2019
Kabul Tarihi 1 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Eroğlu, E., & Karakoç, E. (2019). Popüler Kültür Ürünü Olarak Evlilik Programları. Uluslararası Kültürel Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(1), 159-181.

Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi