Türkiye bulunduğu coğrafi, politik ve ekonomik konumu ve potansiyelinden ötürü uluslararası ölçekte teknolojik gelişmeleri takip etmek, iç ve dış tehditlere karşı stratejik politikalar üretmek sorumluluğundadır. Bu stratejik konumun getirdiği sorumluluklardan bir tanesi ise savunma sanayii politikalarının izlediği yerlilik politikalarının milli hasılaya olan katkısının artırılmasıdır. Dışa bağımlı olmayan savunma sanayii politikaları üzerinden, ihraç edilen savunma sanayii üretimleri günümüz uluslararası ekonomi politikaları bağlamında önem arz etmektedir. Nitekim bu çalışma ile savunma sanayii gelişmeleri ve yerli üretimin bu gelişmelerdeki yeri görülmeye çalışılacaktır. Sadece tatbikat alanında değil aynı zamanda savaş alanında ki yerli üretimin başarısı ve bu başarının medya üzerinden uluslararası piyasada ihracatına yönelik pazarlama stratejileri ve sonuçlarının görülmesi amaçlanmıştır. Bu çalışmada hürriyet.com.tr ve sabah.com.tr sitelerinde yer alan Zeytin Dalı Harekâtı’nda kullanılan yerli silah haberleri incelenmiş ve bulgular tartışılmıştır.
Yerli Silah, Zeytin Dalı Harekâtı, savunma sanayii, insansız hava aracı, medya
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 24 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 20 Ekim 2019 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2019, Cilt 5, Sayı 2 |
Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi