The study examines the metaverse knowledge strings of physical education and sports teacher candidates according to various variables. A total of 140 students, 51 female, and 89 males, participated in the study, in which the quantitative research model was used. The data collection tools used in the research consist of two parts. In the first part, the "Personal Information Form" was used to determine the demographic characteristics of the participants. The "Metaverse Knowledge Level Scale" was used in the second part. Frequency analysis, kurtosis, skewness test, One-Way Anova analysis, t-test, and correlation analysis were used in the research. The research found a highly significant positive correlation between the dimensions of Technology and Digitalization. According to gender, the metaverse knowledge level of male teacher candidates was significantly higher than that of females. According to the variable of hearing the term metaverse, it was determined that the metaverse knowledge levels of the teacher candidates who said yes were significantly higher than those of the teacher candidates who said no. In addition, in terms of a class variable, no significant relationship was found regarding pre-service teachers' metaverse knowledge levels. As a result, it can be said that male teacher candidates' metaverse knowledge levels are higher than female teacher candidates, and accordingly, they feel more competent about metaverse. It has been determined that the metaverse knowledge levels of the pre-service teachers with high internet usage skills are also high.
metaverse sports sciences pre-service teachers physical education and sports
Çalışmanın amacı beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının metaverse bilgi dizeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir. Nicel araştırma modelinin kullanıldığı çalışmaya, 51 kadın, 89 erkek olmak üzere toplam 140 öğrenci katılmıştır. Araştırmada kullanılan veri toplama araçları iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde katılımcıların demografik özellikleri belirlemek için “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. İkinci bölümde ise “Metaverse Bilgi Düzeyi Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada, frekans analizi, basıklık ve çarpıklık testi, One- Way Anova analizi, t-testi ve korelasyon analizinden yararlanılmıştır. Araştırmada Teknoloji ve Dijitalleşme boyutları arasında pozitif yönde yüksek düzeyde anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Cinsiyete göre, erkek öğretmen adaylarının metaverse bilgi düzeylerinin kadınlara göre anlamlı düzeyde yüksek olduğu saptanmıştır. Metaverse terimini duyma değişkenine göre, evet diyen öğretmen adaylarının metaverse bilgi düzeylerinin hayır diyen öğretmen adaylarının metaverse bilgi düzeylerinden anlamlı düzeyde yüksek olduğu saptanmıştır. Ayrıca sınıf değişkeni açısından, öğretmen adaylarının metaverse bilgi düzeyleri açısından anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Sonuç olarak, erkek öğretmen adaylarının metaverse bilgi düzeylerinin kadın öğretmen adaylarında daha yüksek olduğu ve bu doğrultuda kendilerini metaverse konusunda daha yetkin hissettikleri söylenebilir. İnternet kullanabilme becerisi yüksek olan öğretmen adaylarının metaverse bilgi düzeylerinin de yüksek olduğu tespit edilmiştir.
metaverse spor bilimleri öğretmen adayları beden eğitimi ve spor
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Psikoloji |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 23 Mayıs 2022 |
Kabul Tarihi | 30 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 1 |