Bu çalışma; 8 hafta uygulanan halk oyunları çalışmalarının, 9-11 yaş grubu kız çocuklarda reaksiyon zamanı üzerine etkisinin değerlendirilmesi amacıyla planlanmıştır.
Araştırmada ölçümlere; yaş, boy, vücut ağırlığı ve BMI ortalamaları sırasıyla, 10 ± 0,76, 1,37±0,07, 32,17±7,74, 16,83±3,29 olan 18 kız öğrenci katılmıştır. Çalışmalar öğrencilere, okul çıkış saatlerinden sonra, haftada 4 gün 2 saat olarak yaptırılmıştır. Reaksiyon zamanını ölçmek için; görsel, işitsel ve görsel - işitsel olmak üzere 3 ayrı test bilgisayar destekli olarak Microgate-Optojump ölçüm cihazı yardımı ile yapılmıştır. Ölçümler 8 haftalık halk oyunu çalışmasının öncesinde ve sonrasında olmak üzere 2 kez alınmış ve sonuçları karşılaştırılmıştır. Tüm değişkenlerin tanımlayıcı istatistikleri (Ortalama _ Standart sapma) yapıldıktan sonra, öğrenciler arasındaki karşılaştırma öntest-sontest için Wilcoxon testi uygulanmıştır. Veriler SPSS 22.0 istatistik programında yapılmış, p<0.05 anlamlılık düzeyi kullanılmıştır.
Çalışma sonucunda, işitsel reaksiyon testinde uçuş zamanı (T-flight-sn) ve yükseklik (height-cm) değerlerinde, görsel - işitsel reaksiyon testinde ise reaksiyon zamanı (T-reac-sn), uçuş zamanı (T-flight-sn) ve yükseklik (height-cm) değerlerinde istatistiksel olarak anlamlı farklar tespit edilmiştir (p<0,05). Görsel reaksiyon testinde ise istatistiksel olarak anlamlı fark bulunamamıştır (p<0,05).
Sonuç olarak; yapılan halk oyunları çalışmalarının reaksiyon zamanlarını olumlu yönde etkilediği gözlemlenmiştir. Halk oyunları oyun yapısı gereği sesli uyaranla oynanan bir branştır. Bu sebepten dolayı yapılan reaksiyon test ölçümlerinde işitsel olan testlerde anlamlı fark oluştuğu düşünülmektedir.
Bölüm | Hareket ve Egzersiz Bilimi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ocak 2017 |
Gönderilme Tarihi | 24 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 3 |
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------