Bu araştırmada; özel öğrenme güçlüğü olan çocukların kaba ve ince motor becerilerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubumuzu, Kars Rehberlik ve Araştırma Merkezin (RAM) den raporlu ve rehabilitasyon merkezlerinde eğitim alan engelli olan 99 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmadan önce gerekli izinler alınmıştır. Veri toplama aracı olarak Özel Eğitim Rehberlik ve Araştırma Hizmetleri Genel Müdürlüğünün özel öğrenme güçlüğü destek eğitim programında belirtilen eğitim programı içerisinde kaba ve ince motor becerilerin değerlendirmesi ile ilgili motor koordinasyon alan testi uygulandı. Elde edilen verilerin istatistiksel olarak frekans (f) ve yüzdelik (%) dağılımları hesaplanmıştır ve ilişkilendirmelerde ise t-testi analizi yapılarak sonuçların yorumlanmasında 0.05 anlamlılık düzeyi dikkate alınmıştır.
Bulgulara göre; özel öğrenme güçlüğü çeken engelli çocukların değerlendirme sonuçlarına göre; kaba ve ince motor beceriler ile ilgili kazanımların geliştirilmesi konusundaproblem yaşadıkları, el tercihinde geciktikleri, yap boz, küpler, lego gibi oyuncaklarla oynamada zorlandıkları belirlendi. Öğretim öncesi ve öğretim sonrası değerlendirme ile ilgili değişimler karşılaştırıldığında hem kaba motor hem de ince motor beceriler ile ilgili kazanımların öncesine göre olumlu (+) ve p<0,001 düzeyinde anlamlı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Bölüm | Engellilerde Egzersiz ve Yaşam Kalitesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Nisan 2016 |
Gönderilme Tarihi | 17 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 1 |
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------