Bu çalışmada, ortaokul öğrencilerinin sportif
etkinlikler yapma ve fiziksel aktiviteden hoşlanma durumlarının belirlenmesi
amaçlanmıştır.
Araştırma, 2015-2016 eğitim-öğretim
döneminde dört ortaokuldaki öğrencilerden rastgele yöntemle seçilen 512 kız,
489 erkek olmak üzere toplam 1001 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak
araştırmacılar tarafından oluşturulan “Kişisel Bilgi Formu” ve Kendzierski ve
DeCarlo (1991) tarafından geliştirilen “Fiziksel Aktivite Hoşlanma Ölçeği
(FAHÖ)” kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel analizinde; ikili
karşılaştırmalarda t testi, çoklu karşılaştırmalar için ise Anova (Tek yönlü
varyans analizi) testi kullanılmıştır.
11-14 yaş aralığındaki öğrencilerin
%61,6’sının okul dışında yaptığı bir spor faaliyetinin olduğu belirlenmiştir.
Okul dışı spor yapanlar ve yapmayanlar arasında Fiziksel Aktiviteden Hoşlanma
Ölçeğinde olumlu düşünce boyutu ile toplam puanda okul dışı spor yapanlar
lehine anlamlı fark görülmüştür (p<0,001). Bireysel sporlar, takım sporları,
hem bireysel hem takım sporları yapanlar ve hiç spor yapmayanlar arasında
olumlu ve olumsuz düşünce alt boyutu ve toplam puanda anlamlı farklılık tespit
edilmiştir (p<0,001).
Öğrencilerin sportif aktiviteden hoşlanma
durumunda sınıf düzeyi ve ikamet edilen yerin etkili olduğu sonucuna
varılmıştır. Spor yapma durumu ve sıklığının fiziksel aktiviteden hoşlanmayı
artırdığı söylenebilir. Öğrencilerin günlük aktiviteleri arasında oyunsal
aktivitelere daha fazla yer verilmelidir.
Ortaokul öğrencisi fiziksel aktiviteden hoşlanma sportif etkinlikler
Konular | Spor Hekimliği |
---|---|
Bölüm | Sporda Psiko-sosyal Alanlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 17 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 1 |
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------