Amaç: Bu çalışmanın amacı, beden
eğitimi ve spor alanında öğrenim gören öğrencilerin, fiziksel aktivite amaçlı
mekanlara katılımlarını engelleyen ve bu mekânları tercih etmelerini etkileyen
faktörleri incelemektir.
Yöntem: Araştırmanın
çalışma grubunu; 2016-2017 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Spor Bilimleri
Fakülteleri ile Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarının; Beden Eğitimi ve Spor
Öğretmenliği, Spor Yöneticiliği, Antrenörlük ve Rekreasyon bölümlerinde öğrenim
gören 196 erkek ve 108 kız olmak üzere toplam 304 öğrenci oluşturmaktadır.
Araştırmanın verileri Gümüş ve ark. (2015) tarafından Türkçeye uyarlanan
“Fiziksel Aktivite Mekânı Değerlendirme (FAMDÖ)” ölçeği ile toplanmıştır.
Verilerin analizinde betimsel istatistikler, bağımsız gruplar için t-Testi, tek
yönlü varyans (ANOVA) ve korelasyon analizinden yararlanılmıştır.
Bulgular: Araştırmaya
katılan öğrencilerin “Fiziksel Aktivite Mekanı Seçimlerini Etkileyen (FAME)”
faktörler alt boyutundan almış oldukları puanlarının ortalaması 1,47±0,35,
“Fiziksel Aktiviteye Katılmalarını Engelleyen (FAKE)” faktörler alt boyutundan
almış oldukları puanlarının ortalaması 1,81±0,58, olarak gerçekleşmiştir.
Öğrencilerin FAME ile FAKE puanları arasında pozitif yönde orta düzeyde bir
korelasyon gözlenmiştir (r = 0,457; p < 0,01, r² =0,21).
Sonuç: Araştırma
sonucunda öğrenciler, fiziksel aktivite
mekân seçimlerini “çok önemli”, fiziksel aktiviteye katılımlarını engelleyen
unsurları ise “önemli” görmüşlerdir. Öğrencilerin fiziksel aktivite mekân
seçimi ölçek puanları ile fiziksel aktiviteye katılmalarını engelleyen
unsurlara ilişkin ölçek puanları arasında pozitif yönde orta düzeyde bir ilişki
gözlenmiştir.
Beden eğitimi Spor Fiziksel Aktivite Fiziksel Aktivite Mekanı
Bölüm | Sporda Psiko-sosyal Alanlar |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 1 |
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------