Bu
çalışmanın amacı Giresun ve Trabzon illerinde ortaöğretim kurumlarında ders
dışı sportif etkinliklere katılan öğrencilerin sosyo-ekonomik yapılarının ve
sportif etkinlik tercihlerinin incelenmesidir. Araştırmada
nicel çalışma deseni kapsamında tarama (survey) yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın
örneklemini Giresun ilinden 280 ve Trabzon ilinden 320 öğrenci oluşturmaktadır.
Anket formundan elde edilen veriler frekans ve yüzde olarak sunulmuştur. Kategorik
değişkenler Ki Kare analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına
göre; Öğrencilerin çoğunluğu ailelerini ekonomik olarak orta düzeyde
gördüklerini belirtmişlerdir. Her iki ilde de öğrencilerin sportif tercihleri
futbol, voleybol, basketbol branşlarında yoğunlaşmıştır. Cinsiyet ve spor dalı
değişkenleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur (p< .05). Öğrencilerin
katıldıkları sportif etkinlikler ile anne ve baba eğitim durumları arasında
anlamlı bir ilişki bulunmuştur (p< .05). Araştırmanın örnekleminden elde edilen bulgulara
göre her iki şehirdeki aileler arasında sosyo-ekonomik açıdan çok büyük
farklılıklar bulunmamaktadır. Kız öğrencilerin sportif aktivitelere daha fazla
dahil edilmesi ve branş çeşitliliğinin artırılması gerekmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Sporda Psiko-sosyal Alanlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 26 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 3 |
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------