Bu araştırmanın amacı, Türkiye Oryantiring
Federasyonu’na bağlı olarak Oryantiring yapan lise öğrencilerinin sporda
güdülenme düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesidir.
Betimsel türde tarama modeli kullanılan
araştırmanın hedef kitlesini 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Türkiye
Oryantiring Federasyonu bünyesindeki yarışmalara katılan lise öğrencileri
oluşturmaktadır. Araştırmanın örnekleminde toplam 182 öğrenci çeşitli
değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırmanın verileri; araştırmacı
tarafından geliştirilen Demografik Bilgi Formu, Pelletier, Fortier, Vallerand,
Tuson, Briere ve Blais (1995)
tarafından geliştirilen ve Kazak, Z. (2004) tarafından Türkçe’ye uyarlanarak
geçerlilik ve güvenirlik çalışması yapılan ‘’Sporda Güdülenme Ölçeği’’ ile
toplanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 20 paket programında
çözümlenmiştir. Verilerin analizinde demografik özelliklerin belirlenmesinde
frekans dağılımı, iki bağımsız değişken ile sporda güdülenme düzeyi arasındaki
ilişkiyi incelemek için T testi ve ikiden fazla değişken ile sporda güdülenme
düzeyi arasındaki ilişkiyi incelemek için ise Anova Varyans analizi testleri
kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki fark P; 0,05 anlamlılık düzeyi esas
alınarak yorumlanmıştır.
Bu araştırmada, sporda güdülenme düzeyleri
incelenen oryantiring sporu yapan lise öğrencilerinin, oryantiring sporunu kaç
yıldır ve haftada kaç saat yaptığı ile güdülenme düzeyleri arasında anlamlı bir
farklılık bulunduğu, cinsiyet, yaş ve sınıf düzeyleri ile güdülenme düzeyleri
arasında ise anlamlı bir farklılık bulunmadığı ortaya çıkmıştır.
The purpose of this study is the
investigation of orienteer high-schoolers' motivation levels in terms of
different variables. Orinteer high-schoolers' whom attended the 2016-2017
competitions of Turkish Orienteering Fedaration, are the target group of this
study which is done by using descriptive research methodology.
The sample group is 182 students which were
examined in terms of different variables. Research data consists of;
Demographic Information Form (found by the researcher) and ‘’The Sport
Motivation Scale’’ (developed by Fortier, Vallerand, Tuson, Briere and Blais
(1995) and translated into Turkish by Kazak Z (2004). The data collected during
the research are resolved by SPSS 20. At first, in the analysis of the data,
frequency distribution in determining the demographics, T test was used to
examine the relationship between two independent variables and motivation
levels in sport and Anova variance analysis tests were used to examine the
relationship between two variables and motivation levels in sport. The
difference between the variables was interpreted on the basis of P;0.05
significance level.
In conclusion, this study shows that there
is a meaningful difference between the motivation levels of orienteer
high-schoolers in the aspects of; how long they have beeing doing orienteering
and weekly hours they perform orienteering. On the other hand, that there is
not a meaningful difference between the motivation levels of orienteer
high-scholars in the aspects of; gender, age and grade level.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Sporda Psiko-sosyal Alanlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 3 |
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------