The purpose of this study was to examine primary school teachers’ satisfaction with communication within their schools and also determine whether there is a significant difference among scores obtained from communication satisfaction dimensions with regard to teachers’ gender and type of the school that teachers are employed. The sample consisted of 741 teachers employed in 33 primary schools in the province of Mersin. The data were gathered by “Communication Satisfaction Questionnaire” developed by Downs and Hazen (1977) after adapting into Turkish by the researchers and then analyzed using descriptive statistics and t-test. Analysis revealed that the teachers satisfied with some communication satisfaction dimensions while they were undecided about some dimensions. Moreover, there were significant differences between the scores on each communication satisfaction dimension regarding type of school although there were no significant differences among the scores on each communication satisfaction dimension, except personal feedback, regarding gender.
Bu araştırmada, ilköğretim okullarında görevli öğretmenlerin okullarındaki iletişimden sağladıkları doyumun belirlenmesidir. Çalışmada ayrıca öğretmenlerin kamu ya da özel okulda görev yapmaları ve cinsiyetlerine göre iletişim doyumunun boyutlarına ilişkin puanlarının anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Araştırmanın örneklemi, Mersin ili merkez ilçelerindeki 33 ilköğretim okulunda görevli 741 öğretmenden oluşmaktadır. Örneklemi oluşturan öğretmenlerin 173’ü özel, 568’i devlet okulunda görev yapmaktadır. İletişim Doyumu Anketi’nin, araştırmacılar tarafından Türkçeye uyarlanmasından sonra veriler toplanmış, betimleyici istatistikler ve t-testi ile analiz edilmiştir. Analiz sonuçları, öğretmenlerin iletişim doyumunun boyutlarından çeşitli düzeylerde doyum sağladıklarını göstermektedir. Bunun yanı sıra, öğretmenlerin kamu ya da özel ilköğretim okulunda görev yapmalarına göre iletişim doyumunun bütün boyutlarından elde edilen puanlar arasında özel okullar lehine anlamlı farklılıklar gözlemlenirken, cinsiyet değişkenine göre, kişisel geribildirim boyutu hariç, diğer iletişim doyumu boyutlarından elde edilen puanlar arasında anlamlı bir farklılık gözlenmemiştir.
Örgütsel iletişim iletişim doyumu ilköğretim okulu öğretmenleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Şubat 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.