Bu çalışmada yaratıcı drama eğitim programının çocukların sosyal davranış ve sosyal problem çözme becerilerine etkisi incelenmiştir. Mevcut çalışma ön test-son test ve kontrol gruplu deneysel desende gerçekleştirilmiştir. Araştırmada deney grubunda 20, kontrol grubunda 20 olmak üzere toplam 40 çocuk yer almıştır. Araştırmada veriler; Anaokulu ve Ana Sınıfı Davranış Ölçeği (PKBS_2) ve Wally Sosyal Problem Çözme Testi (WSPÇ) aracılığı ile toplanmıştır. Çalışmanın veri analizinde; Mann Whitney U Testi, Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi, Spearman Korelasyon Analizi kullanılmış, eta kare (ƞ2) değeri hesaplanmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, uygulanan yaratıcı drama eğitim programın çocukların sosyal beceri ve kişilerarası sorun çözme becerileri toplam puan artışında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde etkiye sahip olduğu ortaya konulmuştur. Araştırmanın sonuçlarından hareketle bazı öneriler sunulmuştur.
sosyal davranış sosyal problem çözme sosyal gelişim yaratıcı drama sosyal beceri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.