Çalışma, fen bilimleri öğretmenlerinin kaynaştırma yoluyla eğitimin uygulanmasına yönelik algılarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada, olgubilim deseni benimsenmiş ve çalışma 234 fen bilimleri öğretmeni ile yürütülmüştür. Öğretmenlerin algılarını belirlemek amacıyla metafor formu geliştirilmiş ve form ile toplanan veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucu BEP hazırlamaya yönelik ‘hazırlama süreci’, ‘içerik’, ‘odaklanma durumu’ ve ‘formalite’ kategorileri; BEP uygulamaya yönelik ‘gerçekleştirme durumu’, ‘uygulama yeterliği’, ‘etkileşim’ ve ‘uygulama süreci’ kategorileri, kaynaştırma öğrencilerine laboratuvar uygulamaları yapmaya yönelik ‘gerçekleştirme durumu’, ‘destek’, ‘uygulama yeterliği’ ve ‘diğer’ kategorileri; kaynaştırma öğrencilerini değerlendirmeye yönelik ise ‘değerlendirme süreci’, ‘gerçekleştirme durumu’, ‘dönüt’ ve ‘odaklanma durumu’ kategorileri oluşturulmuştur. Çalışma sonucunda öğretmenlerin çoğunluğunun bireysel özelliklere dikkat ederek BEP hazırlamalarının gerektiğini bildikleri ancak BEP hazırlamayı ve uygulamayı zor algıladıkları, uygulama aşamasına geçemedikleri için formalite algılarının olduğu, kaynaştırma öğrencilerine laboratuvar uygulamaları yapmanın dersi eğlenceli duruma getirdiği ve etkili öğrenmeler sağladığı, kaynaştırma öğrencilerini değerlendirmenin öğrenciye ve öğretmene geri bildirimler sağladığı ancak bireysel özelliklere dikkat ederek değerlendirme yapılmadığı için formalite ve zor olarak da algılandığı sonuçlarına ulaşılmıştır.
bireyselleştirilmiş eğitim programı kaynaştırma yoluyla eğitim metafor
YOKTUR
YOKTUR
YOKTUR
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | YOKTUR |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.