Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Öğrenme Yaklaşımlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi

Yıl 2017, , 116 - 133, 03.03.2017
https://doi.org/10.17679/inuefd.296138

Öz


Bu çalışmanın amacı, üniversite hazırlık sınıfı
öğrencilerinin öğrenme yaklaşımlarını tercih etme düzeylerini ve tercih
ettikleri öğrenme yaklaşımlarının cinsiyete, üniversiteye giriş puan türüne,
mezun oldukları lise türüne ve İngilizce düzeylerine göre değişip
değişmediğini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, bir devlet
üniversitesinin Yabancı Diller Yüksek Okulunda hazırlık eğitimi alan 210
öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Ekinci (2008)
tarafından geliştirilen 54 maddelik beşli Likert tipi “Öğrenme Yaklaşımları
Ölçeği” kullanılmıştır.
Elde edilen veriler betimleyici istatistikler (ortalama ve standart
sapma) ve parametrik testlerle (t-testi, ANOVA
,
MANOVA
)
çözümlenmiştir.
Araştırmanın
sonucunda,  üniversite hazırlık sınıfı
öğrencilerinin daha çok derinlemesine öğrenme yaklaşımını kullanma eğiliminde
olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca, üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin
öğrenme yaklaşımlarını tercih etme düzeylerinde cinsiyete ve üniversiteye
giriş puan türüne göre anlamlı bir farklılık olmadığı; ancak mezun oldukları
lise türüne ve İngilizce düzeylerine göre anlamlı bir farklılık olduğu
belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Altun, S. (2013). Öğretmen adaylarının ders çalışma yaklaşımlarının üniversite türüne, öğrenim görülen alana ve cinsiyete göre incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 227-233.

Analysis of University Preparatory School Students' Learning Approaches In Terms Of Various Variables

Yıl 2017, , 116 - 133, 03.03.2017
https://doi.org/10.17679/inuefd.296138

Öz


The aim of this study is to determine learning
approaches of university preparatory school students and to investigate
whether their learning approaches change according to their gender, type of
university entrance score, type of high school that they graduated and their
English proficiency level. Study group of this study is composed of 210
students studying at preparatory school of a public university. For data
collection, "Learning Approaches Scale" developed by Ekinci (2008)
was used in this study. Data collected was analyzed with descriptive
statistics (mean and standard deviation) and parametric tests (t-test, ANOVA,
MANOVA). As a result of the research, it was found that the majority of the
students tend to use deep learning approaches. Moreover, it was found that
there is no significant difference between students' learning approaches and
their gender, and their university entrance score type, but there is a
significant difference between students' learning approaches and type of high
school that they graduated, and their English proficiency level.

Kaynakça

  • Altun, S. (2013). Öğretmen adaylarının ders çalışma yaklaşımlarının üniversite türüne, öğrenim görülen alana ve cinsiyete göre incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 227-233.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Melek Demirel

İshak Kozikoğlu

İmgehan Özkan Elgün Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 3 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Demirel, M., Kozikoğlu, İ., & Özkan Elgün, İ. (2017). Üniversite Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Öğrenme Yaklaşımlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 116-133. https://doi.org/10.17679/inuefd.296138
AMA Demirel M, Kozikoğlu İ, Özkan Elgün İ. Üniversite Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Öğrenme Yaklaşımlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. INUEFD. Nisan 2017;18(1):116-133. doi:10.17679/inuefd.296138
Chicago Demirel, Melek, İshak Kozikoğlu, ve İmgehan Özkan Elgün. “Üniversite Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Öğrenme Yaklaşımlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18, sy. 1 (Nisan 2017): 116-33. https://doi.org/10.17679/inuefd.296138.
EndNote Demirel M, Kozikoğlu İ, Özkan Elgün İ (01 Nisan 2017) Üniversite Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Öğrenme Yaklaşımlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18 1 116–133.
IEEE M. Demirel, İ. Kozikoğlu, ve İ. Özkan Elgün, “Üniversite Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Öğrenme Yaklaşımlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi”, INUEFD, c. 18, sy. 1, ss. 116–133, 2017, doi: 10.17679/inuefd.296138.
ISNAD Demirel, Melek vd. “Üniversite Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Öğrenme Yaklaşımlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18/1 (Nisan 2017), 116-133. https://doi.org/10.17679/inuefd.296138.
JAMA Demirel M, Kozikoğlu İ, Özkan Elgün İ. Üniversite Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Öğrenme Yaklaşımlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. INUEFD. 2017;18:116–133.
MLA Demirel, Melek vd. “Üniversite Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Öğrenme Yaklaşımlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 18, sy. 1, 2017, ss. 116-33, doi:10.17679/inuefd.296138.
Vancouver Demirel M, Kozikoğlu İ, Özkan Elgün İ. Üniversite Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Öğrenme Yaklaşımlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. INUEFD. 2017;18(1):116-33.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.