Bu çalışma ortaöğretim matematik öğretmen adaylarının
Öğretmek için Matematik Bilgilerinin (ÖMB) lisans eğitiminden doğan
farklılıklarını incelemeyi amaçlar. Bu amaç için TEDS-M yayımlanmış
ortaöğretim maddelerinin Türkçe çevirisi olan MKI-S (Mathematics Knowledge
Instrument for Preservice Secondary Mathematics Teachers) kullanılmıştır.
Çalışmaya ortaöğretim matematik öğretmenliği bölümü ve matematik bölümde
okuyan 125 birinci sınıf ve 95 son sınıf öğretmen adayı katılmıştır. Lisans eğitim sürecinin ÖMB’ye etkisini
görmek için sınıf düzeyinde; lisans eğitim programlarının farklılıklarını
belirlemek amacıyla bölüm bazında karşılaştırmalar yapılmıştır. Sınıf
düzeyinde ve bölüm bazında gruplar arasında istatiksel olarak anlamlı fark
olup olmadığı varsayımların sağlandığı durumlarda bağımsız örneklem t-testi
ile varsayımların ihlal edildiği durumlarda Mann-Whitney U testi ile test
edilmiştir. Bulgular her iki bölüm için de, birinci ve son sınıfların
karşılaştırıldığı durumda, lisans eğitim sürecinin ÖMB’de farklılıklar
oluşturabileceğini göstermektedir. Son sınıflar bölümlerine göre
kıyaslandığında ortaöğretim matematik öğretmenliği programındaki öğretmen
adaylarının ÖMB’lerinin, matematik bölümündekilere göre daha iyi olduğu ancak
pedagojik alan bilgisi (PAB) için iki grup arasında anlamlı bir fark olmadığı
bulunmuştur. PAB ile ilgili bulgularla beraber, bu makalede PAB’ın
doğası, gelişimi ve PAB’ı ölçmedeki
zorluklar da tartışılmaktadır.
Öğretmek için Matematik Bilgisi Matematik Öğretmen Adayları Pedagojik Alan Bilgisi TEDS-M
This study aims to
investigate the differences emerged from undergraduate education in
Mathematical Knowledge for Teaching (MKT) of secondary school mathematics
teacher candidates. For this purpose, MKI-S (Mathematics Knowledge Instrument
for Preservice Secondary Mathematics Teachers) which is the Turkish translated
version of TEDS-M secondary items was used. 125 freshman and 95 senior teacher
candidates who study in secondary school teaching mathematics program and
mathematics department were participated to the study. Teacher candidates’
performances were compared according to years of study to examine the effect of
undergraduate education on MKT; and according to departments to discover the
differences of undergraduate education programs. The differences between groups
were analyzed by using independent sample t-test if the assumptions were met
and by using Mann-Whitney U test if the assumption were violated. The findings
indicate that undergraduate education may make difference in MKT for both
departments. When senior students were compared according to their departments,
in terms of MKT students from teaching mathematics program are better than
students from mathematics department MKT, but for pedagogical content knowledge
(PCK) there is not a significant difference. With the findings regarding to
PCK, in this article the nature of PCK, its development and the challenges to
measure PCK were also discussed.
Mathematical Knowledge for Teaching Mathematics Teacher Candidates Pedagogical Content Knowledge TEDS-M
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.