Araştırmanın amacı, ortaokul altıncı sınıf
öğrencilerinin kesirler konusu kapsamında problem kurma becerilerini, beceri
düzeyi, cinsiyet ve okulların sosyoekonomik düzeylerine göre incelemektir.
Araştırmanın amacı doğrultusunda nicel araştırma yöntemlerinden tarama
araştırması kullanılmıştır. Öğrencilerin problem kurma becerilerini belirlemek
için, araştırmacı tarafından oluşturulan ve açık uçlu dokuz sorudan oluşan
problem kurma testi kullanılmıştır. Problem kurma testi oluşturulurken
uzmanlardan görüş alınmış ve pilot uygulaması yapılmıştır. Araştırma
örneklemini belirlemek amacıyla, olasılığa dayalı örneklem türlerinden uygun
örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Bu doğrultuda, araştırmanın katılımcılarını,
araştırmacının kolay ulaşabileceği Bilecik ilindeki alt, orta ve üst
sosyo-ekonomik düzeye sahip sekiz ortaokulda altıncı sınıf düzeyinde öğrenim
gören 320 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin analizi kapsamında betimsel
istatistikler, Mann-Whitney U Testi
ve Kruskal Wallis Testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda,
öğrenciler en çok yapılandırılmış problem kurma türünde başarılı olurken, en
az yarı-yapılandırılmış yapılandırılmış problem kurma türünde başarılı
oldukları belirlenmiştir. Bununla birlikte, öğrencilerin cinsiyetlerine göre
problem kurma başarılarına göre kızlar lehine anlamlı farklılık olduğu
belirlenmiştir. Ayrıca, öğrencilerin okul türlerine göre problem kurma
başarıları arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır.
Matematik öğretimi problem kurma becerisi kesirlerle işlemler ortaokul altıncı sınıf öğrencileri
The purpose of the study was
determined as “examining the problem posing skills of secondary school
sixth-grade students within the scope of the subject of fractions according to
the skill level, gender, and socioeconomic levels of schools.” In line with
the aim of the study, survey research among quantitative research methods was
used. The “Problem Posing Test” that was created by the researcher and
consists of nine open-ended questions was used in order to determine the
problem posing skills of students., 320 students studying at the sixth grade
at eight secondary schools from low, middle and high socio-economic levels in
Bilecik province constituted the participants of the study. Descriptive
statistics, Mann-Whitney U Test and Kruskal Wallis Test were used in the
analysis of data. As a result of the study, students were found to be
successful in the most structured problem posing type, while at least
semi-structured problem posing type. Nevertheless, it was found out that there
is a significant difference in favour of females in the problem posing success
of students by their gender. Furthermore, no significant difference was found
between the problem posing success of students by their school levels.
Mathematics instruction problem posing skill fraction operations middle school sixth grade students.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.