gifted and mentally deficient people Half of this includes the gifted and talented people Yet until now no due importance has been given to the education of gifted and talented people in our country But recently this negligence has started to change with the foundation of independent special education centers called ?science and arts centers? which specially serve to gifted students in pre school primary and high school period in order to make them aware of their individual skills and use their full capacity by improving it without interrupting their formal education These entirely new centers are facing a lot of problems however One of the major problems is the lack of exemplary activities to enable students to use and improve their potentials effectively In this article the role and importance of Problem Based Learning PBL in teaching mathematics to gifted students is dealt with stressing its reasons and some sample Problem Based Learning PBL activities applied in Malatya Science and Arts Center are given
Problem-Based Learning Science-Art Center Mathematics Education Gifted Students.
Bir toplum nüfusunun yaklaşık %5’ini üstün zekâlı ve zekâ geriliği olan bireylerin
oluşturduğu bilinmektedir. Bu %5’lik kısmının yaklaşık yarısını ise zekâ ve yetenek
bakımından üstün bireyler oluşturmaktadır. Bugüne kadar ülkemizde üstün yetenekli
bireylerin eğitimine gereken önem verilmemiştir. Fakat son yıllarda ülkemizde okul öncesi,
ilköğretim ve orta öğretim kurumlarına devam eden üstün yetenekli öğrencilerin örgün
eğitim kurumlarındaki eğitimlerini aksatmayacak şekilde bireysel yeteneklerinin farkında
olmalarını ve kapasitelerini geliştirerek en üst düzeyde kullanmalarını sağlamak amacıyla
bağımsız özel eğitim kurumları olan Bilim ve Sanat Merkezlerinin açılması, üstün
yeteneklilerin eğitimine önem verilmeye başlandığının bir göstergesidir. Her boyutu ile yeni
olan bu merkezler, birçok problemle karşı karşıyadır. Bu problemlerin en önemlilerinden
biri, üstün yetenekli öğrencilerin potansiyellerini en etkin biçimde kullanabilecekleri ve bu
potansiyellerini geliştirebilecekleri şekilde örnek etkinliklerin yeterince mevcut olmamasıdır.
Bu çalışmada, üstün yetenekli öğrencilerin matematik öğretiminde Probleme Dayalı
Öğrenme (PDÖ)’nin yeri ve öneminin gerekliliği, gerekçeleriyle birlikte ele alınıp, Malatya
Bilim ve Sanat Merkezi’nde matematik öğretiminde PDÖ ile yapılan etkinlik örnekleri
verilmektedir.
probleme dayalı öğrenme bilim ve sanat merkezi matematik öğretimi üstün yetenekli öğrenciler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 9 Sayı: 15 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.