Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANIMININ CİNSİYET AÇISINDAN İNCELENMESI: BİR META-ANALİZ ÇALIŞMASI

Yıl 2023, , 1 - 14, 16.10.2023
https://doi.org/10.29129/inujgse.1149426

Öz

Amaç: Bu çalışmanın amacı, eğitimde teknoloji kullanımında cinsiyet etkisini incelemektir.

Yöntem: Çalışmada meta-analiz yöntemi kullanılmıştır. Bu bağlamda araştırmanın veri kaynağı, 2010-2022 yılları arasında Türkiye’de eğitim alanında teknoloji kullanımını konu edinen çalışmalar oluşturmaktadır. Bu bağlamda meta analize dahil edilen çalışmalar, lisansüstü tezler ve makaleler YÖK tez veritabanı, araştırmax, ASOS, ULAKBİM veri tabanı ve Google Akademik veri tabanlarında ulaşılan çalışmalar oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında literatür taraması eğitimde teknoloji kullanımının cinsiyet etkisine ilişkin 23 çalışma meta -analize dâhil edilmiştir.

Bulgular: Eğitimde teknoloji kullanımının kadınlara kıyasla erkeklerde anlamlı düzeyde daha yüksek çıktığı ancak elde edilen değerin çok düşük düzeyde olduğu tespit edilmiştir.

Sonuçlar ve Öneriler: Teknolojinin son yirmi yılda hızla gelişmesine ve teknolojinin hayatımızda giderek yaygınlaşmasına rağmen, kadınların genel olarak teknoloji kullanımına karşı erkeklere göre az da olsa farklılaştığını dair kanıt sağladı. Bu fark, toplumdan topluma, kültüre ve toplumsal cinsiyet algılarına göre değişebilir. Bu nedenle bu konu ile araştırma yapacak bilim insanlarının gelecekteki çalışmalar için daha derin deneyimlerin aktarıldığı nitel araştırmalara ihtiyaç vardır.

Kaynakça

  • Akçamete, G. (2010). Özel eğitime başlangıç. A. Akcamete (Ed.), Ankara: Kök Yayıncılık.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülşah Taşçı 0000-0003-0701-2824

Figen Kasapoğlu 0000-0002-4070-960X

Ali Kış 0000-0003-4768-3964

Yunus Ömür 0000-0002-1535-3461

Yayımlanma Tarihi 16 Ekim 2023
Gönderilme Tarihi 27 Temmuz 2022
Kabul Tarihi 4 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Taşçı, G., Kasapoğlu, F., Kış, A., Ömür, Y. (2023). EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANIMININ CİNSİYET AÇISINDAN İNCELENMESI: BİR META-ANALİZ ÇALIŞMASI. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 10(20), 1-14. https://doi.org/10.29129/inujgse.1149426