Amaç: Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının küresel sorunlara karşı görüşlerini incelemektir. Nitel araştırmaya ilişkin sorular şu şekildedir:
Küresel sorunlara ilişkin düşünceleriniz nelerdir?
Küresel sorunların çözümüne yönelik projelerde yer almak ister misiniz? Düşünceleriniz nelerdir?
Ürün satın alırken çevre dostu olup olmadığına dikkat eder misiniz? Düşünceleriniz nelerdir?
Farklı ülkelerdeki insanların yaşadığı sorunlara karşı duyarlı mısınız? Düşünceleriniz nelerdir?
Küresel sorunların çözümünde Sosyal Bilgiler dersinin önemi hakkında düşünceleriniz nelerdir?
Yöntem: Eğitim fakültesinde öğrenim gören Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının küresel sorunlara ilişkin görüşlerinin ortaya koyulacağı bu çalışmada nitel bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Nitel araştırma desenlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır.
Bulgular: Bulgulara bakıldığında; öğretmen adayları küresel sorunlara ilişkin düşüncelerinde, sorunun kaynağının insan olduğunu, her geçen gün artarak devam ettiğini ve insan yaşamının her alanına yansıdığını belirtmişlerdir. Yer verilen sorunlar arasında küresel iklim değişikliği, terör, savaş, şiddet, çevre kirliliği, açlık ve kıtlık gibi sorunlar ön plana çıkmıştır. Adayların büyük çoğunluğu sorunların çözümüne yönelik projelerde yer almak istediğini belirtmiştir. Çevre dostu ürünleri satın alma davranışının ise nispeten daha düşük olduğu söylenebilir. Adaylar, farklı ülkelerde yaşayan insanların sorunlarına karşı oldukça duyarlıdır.
Sonuçlar ve Öneriler: Araştırma sadece öğretmen adayları ile sınırlı kalmayıp okullardaki öğretmen ve öğrencilere de uygulanabilir. Sosyal sorumluluk ile ilgili çalışmaların sayısı artırılarak daha geniş bir perspektiften değerlendirme yapılabilir.
Küreselleşme Sosyal Bilgiler Sosyal Bilgiler Öğretmen Adayları
Purpose: The purpose of this research is to examine the views of teacher candidates towards global problems. The questions regarding qualitative research are as follows:
What are your thoughts on global problems?
Would you like to take part in projects aimed at solving global problems? What are your thoughts?
Do you pay attention to whether the product is environmentally friendly or not? What are your thoughts?
Are you sensitive to the problems experienced by people in different countries? What are your thoughts?
What are your thoughts on the importance of Social Studies course in solving global problems?
Design & Methodology: A qualitative research was carried out in this study, in which the views of social studies teacher candidates studying at the faculty of education on global problems will be revealed. Phenomenology design, one of the qualitative research designs, was used.
Findings: Looking at the findings; In their thoughts on global problems, pre-service teachers stated that the source of the problem is human, it continues to increase day by day and it is reflected in every area of human life. Problems such as global climate change, terrorism, war, violence, environmental pollution, hunger and famine came to the fore among the problems mentioned. Majority of the candidates stated that they want to take part in projects aimed at solving problems. It can be said that the purchasing behavior of environmentally friendly products is relatively low. Candidates are very sensitive to the problems of people living in different countries.
Implications & Suggestions: The research is not only limited to teacher candidates, but can also be applied to teachers and students in schools. By increasing the number of studies on social responsibility, an evaluation can be made from a broader perspective.
Globalization Social studies Social studies teacher candidates
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Ekim 2022 |
Gönderilme Tarihi | 22 Ağustos 2022 |
Kabul Tarihi | 14 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 18 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.