Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin İngilizce Dersi Kapsamında Verilen Ödevlere İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

Yıl 2023, Cilt: 10 Sayı: 19, 30 - 55, 05.04.2023
https://doi.org/10.29129/inujgse.1150711

Öz

Bu araştırmanın amacı, bir devlet üniversitesinde Hazırlık Sınıfı eğitimi alan üniversite öğrencilerinin İngilizce dersleri kapsamında verilen ödevlere ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmaya ilişkin veriler fenomonoloji (olgu bilim) deseni kullanılarak elde edilmiştir. Bu bağlamda hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu toplamda 20 öğrenciye uygulanarak veriler toplanmıştır. Görüşmelerden elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuş ve katılımcılara yöneltilen 10 sorudan toplamda 54 farklı kod çıkartılmıştır. Bu kodlara dair genel bir değerlendirme yapıldığında; öğrencilerin ödevlerin konuları pekiştirmek ve pratik yapmak gibi amaçlarının olduğu yönünde görüş belirttikleri bulunmuştur. Öğrencilerin ödev yaparken zorlandıkları konuların başında ödevler kapsamında geçen bilinmeyen kelimelerin fazlalığı gelmektedir. Araştırmada ayrıca Hazırlık Okulu’nda kullanılan Schoology yazılımının ödev alışkanlıklarına olan etkisi sorulmuş ve öğrencilerin bu yazılıma ilişkin tamamen olumlu görüşler belirttikleri belirlenmiştir. Öğrencilerin ödev tercihlerini içeren soruya ise katılımcıların farklı tercihler belirttikleri görülmüş ancak en fazla tekrar edilen kodların grup ödevleri ve pratiğe dönük ödevler olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ödevlere verilen dönütlerin öğrenciler açısından önemini araştıran soruda ise verilen cevapların büyük bölümü hataların düzeltilmesi teması etrafında toplanmıştır. Öğrenciler ayrıca verilen ödevleri yapma ile başarı arasında doğru bir orantı olduğu konusunda birleşmişlerdir. Araştırmanın son bölümünde ise ödevlerini yaparken en fazla zorlandıkları, sıkıldıkları, yardıma başvurdukları ve ödevlerini yaptıkları zaman ders ve sınav başarılarının en fazla arttığı ders sorulmuştur. Bu bağlamda; katılımcıların çoğu ödevlerini yaparken en fazla zorlandıkları ve sıkıldıkları dersin Reading (Okuma), en fazla yardıma başvurdukları ve ders ve sınav başarılarının arttığı dersin ise Writing (Yazma) olduğunu belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Austin, J.D. (1979). Homework research in mathematics. School of Science and Mathematics, 79 (2), 15-121.
  • Bakır, (2006). Pragmatizm ve eğitime yansımaları. Kazık Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 49-68.
  • Becker, H. J. and Epstein, J. L. (1982). Influences on teachers' use of parent involvement. Report 324. Baltimore: The Johns Hopkins University Center for Social Organization of Schools, 1982b.
  • Çakır, M. (2015). Yabancı dilde eğitim için hazırlık sınıfı uygulamaları. International Journal of Languages’ Education and Teaching. UDES 2015, 1882-1897.
  • Çelebi, M . (2006). Türkiye’de anadili eğitimi ve yabancı dil öğretimi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1 (21), 285-307.
  • Deveci, İ., Yiğit, N. (2015). The homework assignment preferences of middle school students in science courses in Turkey. Journal of Elementary Education, 25 (2), 1-26.
  • Dueñas, F., Cardozo, D., Peña, C. (2015). Developing speaking skills through speaking - oriented workshops. Enletawa Journal, 8 (2), 35-45.
  • Foyle, H. C. (1984). The effects of preparation and practice homework on student achievement in tenth grade American History. (Doctoral dissertation, Kansas State University, 1984). Dissertation Abstracts International, 45, 2474a-2475a.
  • Goldstein, A. (1960). Does homework help? The Elementary School Journal, 60 (4), 212-224.
  • Güneş, F. (2014). Eğitimde ödev tartışmaları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 1-25.
  • Hamzova, A. (2017). The use of Edmodo in Czech secondary schools as regards students’ motivation for and quality of homework. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çek Cumhuriyeti: Masaryk Üniversitesi.
  • Harks, B., Rakoczy, K., Hattie, J., Besser, M. & Klieme, E. (2014) The effects of feedback on achievement, interest and self-evaluation: the role of feedback’s perceived usefulness, Educational Psychology, (34)3, 269-290, DOI: 10.1080/01443410.2013.785384.
  • İleri, S.A. (2013). TOBB ETÜ hazırlık sınıfı öğrencilerinin ödevlere karşı tutumu ve verilen ödevlerin öğrenci başarısına etkisi. Yüksek lisans tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • İlker, G. (2014). Effects of feedback on achievement goals and perceived motivational climate in physical education. Issues in Educational Research, 24 (2), 152-161.
  • Jongsma, E. (1985). Research Views: Homework: Is It Worthwhile? The Reading Teacher, 38(7), 702-704. http://www.jstor.org/stable/20198899 adresinden erişilmiştir.
  • Keh, C. (1990). Feedback in the writing process: a model and methods for implementation. English Language Teaching Journal, 44 (4), 294-304.
  • LaConte, R. T. (1981). Homework as a learning experience: What research says to the teacher. ED 217 022. Arlington, Va.: ERIC Document Reproduction Service, 1981.
  • Latif, E., Miles, S. (2011). The impact of assignments on academic performance. Journal of Economics and Economic Education Research, 12 (3), 1-11.
  • Lelešienė, L. & Jasnauskaitė, R. (2014). The role of English homework in the Teaching-learning process in the basic school. Journal of Mokslo Taikomieji Tyrimai Lietuvos Kolegijose, 1 (10), 155-166.
  • MacBeath, J., & Turner, M. (1990). Learning out of school: Homework, policy and practice. A research study commissioned by the Scottish education department. Sales and Publications, Jordanhill College, 76 Southbrae Drive, Glasgow G13 1PP, Scotland, United Kingdom. Medjahdi, W. (2015). Reading comprehension difficulties among EFL learners: the case of third-year learners at Nehali Mohamed secondary school. Yüksek lisans tezi, Tlemcen: University of Tlemcen Faculty of Liberal and Languages Department of English.
  • Margolis, H., & McCabe, P. (1997). Homework challenges for students with reading and writing Problems: suggestions for effective practice. Journal of Educational and Psychological Consultation, 8 (1), 41-74, DOI: 10.1207/s1532768xjepc0801_3.
  • Muhsin, M.A. (2016). The effectiveness of positive feedback in teaching speaking skills. Lingua Cultura, 10 (1), 25-30.
  • North, S., Pillay, H. (2002). Homework: re-examining the routine. English Language Teaching Journal, 56 (2), 137-147.
  • Paudel, J. (2012). Dealing with homework in English language teaching: a case of Dadeldhura district. Journal of NELTA, 17 (1-2), 50-61. Pekrun, R., Cusack, A., Murayama, K. Elliot, A.J. & Thomas, K. (2014). The power of anticipated feedback: effects on students’ achievement goals and achievement emotions. Learning and Instruction, 29(2014), 115-124.
  • Pendergrass, R. (1985). Homework: is it really a basic? The Clearing House, 58(7), s. 310-314. http://www.jstor.org/stable/30186410 adresinden erişilmiştir.
  • Qasaimeh, M.A. (2016). Assessment of English language students’ preferences of the methods of teaching English in a private Jordanian university. Journal of Studies in Education, 6(1), 112-131.
  • Radecki, P.M., Swales, J. M. (1988). ESL student reaction to written comments on their written work. System, 16(3), 355-365.
  • Samperio, N. (2017). Discovering students’ preference for classroom activities and teachers’ activity use. Colombia Applied Linguistics Journal, 19 (1), 51-66.
  • Sharma, R.M. (2016). What students say about homework – views from a secondary school science classroom in Trinidad and Tobago. Australian Journal of Teacher Education, 41 (7), 146-157.
  • Seçkin, H. (2011). İlköğretim 4. sınıf İngilizce dersi öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8 (2), 550-577.
  • Sönmez, V., Alacapınar, F.G. (2015). Örnekleriyle Eğitimde Program Değerlendirme (1. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sunel, A.H. (1994). Yabancı dil öğretimi ve yabancı dille öğretim. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 121-127. Tavşancıl, E. ve Aslan, E. (2001). İçerik analiz ve uygulama örnekleri. İstanbul: Epsilon Yayınları. Xu, J. (2013). Why do students have difficulties in completing homework? The need for homework management. Journal of Education and Training Studies, 1(1), 98-105.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (9. baskı). Ankara: Seçkin.
  • Yıldız, S. (2017). Sosyal bilimlerde örneklem sorunu: nicel ve nitel paradigmalardan örnekleme kuramına bütüncül bir bakış. Kesit Akademi Dergisi, 3 (11), 421-442.
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yasin Turan 0000-0002-8252-569X

Kemal Duruhan 0000-0001-5675-4467

Yayımlanma Tarihi 5 Nisan 2023
Gönderilme Tarihi 29 Temmuz 2022
Kabul Tarihi 24 Ocak 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 10 Sayı: 19

Kaynak Göster

APA Turan, Y., & Duruhan, K. (2023). Üniversite Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin İngilizce Dersi Kapsamında Verilen Ödevlere İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 10(19), 30-55. https://doi.org/10.29129/inujgse.1150711