Bu çalışmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen
adaylarının iletişim becerilerinin incelenmesidir. Tarama modeline göre
desenlenen araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılı bahar
döneminde Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler
Öğretmenliği 1. ve 4. sınıfta okuyan 135 öğretmen adayı oluşturmaktadır.
Araştırma verileri Korkut (1996) tarafından geliştirilen İletişim Becerilerini
Değerlendirme Ölçeği aracılığı ile toplanmıştır. Elde edilen veriler, betimsel
istatistikler ve bağımsız gruplar t Testi kullanılarak analiz edilmiştir.
Araştırma sonucunda, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının iletişim
becerilerinin olumlu düzeyde ve yüksek olduğu tespit edilmiştir. Araştırmada
sosyal bilgiler öğretmen adaylarının iletişim becerileri ile cinsiyet değişkeni
arasında bayanlar lehine anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilirken, sınıf
düzeyi değişkeni açısından ise 1. sınıflar lehine anlamlı bir farklılık olduğu
sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 12 Temmuz 2019 |
Kabul Tarihi | 21 Aralık 2019 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1 |
APA | Kaya, M. T. , Çiftçi, B. & Gökdemir, A. (2019). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının İletişim Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi . International Primary Education Research Journal , 3 (1) , 31-37 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/iperj/issue/51447/591125 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.