In this study, it was aimed to determine teachers' views on mind and intelligence games. In the study, a phenomenological design, one of the qualitative research designs, was used. The study group consisted of 16 primary school teachers working in Balıkesir province and district centers. Within the scope of the study, a semi-structured interview form was used to determine the views of the primary school teachers. The data obtained were analyzed by content analysis method. According to the findings of the research, it was determined that first-grade students prefer games with quick results, second-grade students prefer games with winners and losers, and third and fourth-grade students prefer competitive strategic games. Games that require verbal skills and games with long duration were also stated as reasons for not preferring games. Teachers stated that playing with mind and intelligence games has important effects on children's compliance with rules, socialization, problem solving skills, attention skills, thinking skills, group awareness and motivation. It was stated as an important problem that students may experience feelings of failure if the level group is not well determined when playing mind and intelligence games. Additionally, having students play mind and intelligence games at home instead of using technological materials was considered an important benefit of these games.
Mind and intelligence games primary school students teachers’ views
Bu çalışmada akıl ve zekâ oyunlarına yönelik öğretmen görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden olgu bilim deseni kullanılmıştır. Balıkesir’ de görev yapan 16 sınıf öğretmeni araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Çalışma kapsamında sınıf öğretmenlerinin görüşleri belirlemek amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre birinci sınıf öğrencileri sonuca çabuk ulaşılan oyunları, ikinci sınıf öğrencileri kazanan ve kaybedenin olduğu oyunları, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinin de rekabete dayalı stratejik oyunları tercih ettikleri tespit edilmiştir. Sözel beceri gerektiren oyunlar ve uzun süreli oyunlar da oyunların tercih edilmeme nedenleri olarak ifade edilmiştir. Öğretmenler akıl ve zekâ oyunları ile oynamanın çocukların; kurallara uyma, sosyalleşme, problem çözme becerileri, dikkat becerileri, düşünme becerileri, grup olma bilinci ve motivasyonları üzerinde önemli etkileri olduğunu belirtmişlerdir. Akıl ve zekâ oyunları oynatırken seviye grubunun iyi belirlenmemesi neticesinde öğrencilerin başarısızlık hissi yaşayabilecekleri önemli bir sorun olarak belirtilmiştir. Öğrencilerin evlerinde teknolojik materyaller yerine akıl ve zekâ oyunları oynamaları da bu oyunların önemli katkısı olarak değerlendirilmiştir.
Akıl ve zekâ oyunları öğretmen görüşleri ilkokul öğrencileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sınıf Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 5 Ağustos 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 19 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 24 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.