Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Games in This Classroom: Teachers’ Views on Mind and Intelligence Games

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 2, 117 - 131, 31.07.2024

Öz

In this study, it was aimed to determine teachers' views on mind and intelligence games. In the study, a phenomenological design, one of the qualitative research designs, was used. The study group consisted of 16 primary school teachers working in Balıkesir province and district centers. Within the scope of the study, a semi-structured interview form was used to determine the views of the primary school teachers. The data obtained were analyzed by content analysis method. According to the findings of the research, it was determined that first-grade students prefer games with quick results, second-grade students prefer games with winners and losers, and third and fourth-grade students prefer competitive strategic games. Games that require verbal skills and games with long duration were also stated as reasons for not preferring games. Teachers stated that playing with mind and intelligence games has important effects on children's compliance with rules, socialization, problem solving skills, attention skills, thinking skills, group awareness and motivation. It was stated as an important problem that students may experience feelings of failure if the level group is not well determined when playing mind and intelligence games. Additionally, having students play mind and intelligence games at home instead of using technological materials was considered an important benefit of these games.

Kaynakça

  • Aelterman, N., Vansteenkiste, M., & Haerens, L. (2018). Correlates of students’ internalization and defiance of classroom rules: A self-determination theory perspective. British Journal of Educational Psychology, 89, 22-40.
  • Aküzüm, C. ve Nazlı, K. (2017). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetiminde karşılaştıkları disiplin sorunları, nedenleri ve bu sorunlarla baş etme yöntemlerinin değerlendirilmesi. International e-Journal of Educational Studies, 1(2), 88-102.
  • Alkan, A. ve Mertol, H. (2017). Üstün yetenekli öğrenci velilerinim akıl-zekâ oyunları ile ilgili düşünceleri. Ahi Evran Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(1), 57-62.
  • Arı, M. (2019). Sınıf öğretmenlerinin öğretim teknolojileri ve materyal kullanma durumları ile öğretim teknolojileri ve materyallerinin etkililiğine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Konya Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Bala, A. (2022). Okul öncesi eğitiminde materyal kullanımının öğretim sürecine etkileri. International Academic Social Resources Journal, 7(41), 1003-1008.
  • Bogdan, R. C., & Biklen, S. K. (1992). Qualitative research for education. Boston. MA: Allyn and Bacon.
  • Bottino, R. M., & Ott, M. (2006). Mind games, reasoning skills, and the primary school curriculum: Hints from a field experiment. Learning Media and Technology, 31(4), 359-375.
  • British Mueseum, (2023). 02.11.2023 tarihinde www. https://blog.britishmuseum.org/top-10-historicalboardgames/#:~:text=The%20Royal%20Game%20of%20Urand text=Wood%20and%20shell%2C%20found%20in,Babylonian%20astronomer%20in%20177%20BC adresinden erişilmiştir.
  • Caylan, T. ve Şimşek, E. (2023), Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin öğretim materyali kullanım süreçlerinde karşılaştıkları sorunlar. Kilis 7 Aralık Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 10(1), 255-287.
  • Chou, M. J. (2017). Board games play matters: on children's aesthetic experience and interpersonal understanding. EURASIA Journal of Mathematics Science and Technology Education 13(6), 2405-2421.
  • Çakıcı, A. (2021). DEHB olan çocukların planlama becerisi ve ahlaki olgunluklarına popüler oyunların etkisi. Cumhuriyet International Journal of Education, 10(3), 998-1019.
  • Çetin, B. (2013). Sınıfta istenmeyen öğrenci davranışlarıyla ilgili sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 255-269.
  • Dempsey, J. V., Haynes, L. L., Lucassen, B. A., & Casey, M. S. (2002). Forty simple computer games and what they could mean to educators. Simulation Gaming, 33(2), 157-168.
  • Deveci, Ö. ve Aykaç, N. (2018). Temel eğitimde yaşanan sorunları inceleyen çalışmaların değerlendirilmesi: Bir meta-sentez çalışması. Journal of Qualitative Research Education, 7(1), 277-301.
  • Devecioğlu, Y. ve Karadağ, Z. (2014). Amaç, beklenti ve öneriler bağlamında zekâ oyunları dersinin değerlendirilmesi. Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 41-61.
  • Eriksson, M., Kenward, B., Poom, L., & Stenberg, G. (2021). The behavioral effects of cooperative and competitive board games in preschoolers. Scandinavian Journal of Psychology, 62, 355-364.
  • Ertürk, R. (2022). Öğretmenlerin sınıf yönetimine yönelik algıları: Nitel bir analiz. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 13(1), 52-75.
  • Fleer, M. (2013). Theorising play in the early years. UK: Cambridge University Press.
  • Fung, Y. M., & Min, Y. L. (2016). Effects of board game on speaking ability of low-proficiency esl learners. International Journal of Applied Linguistics and English Literature 5(3), 261-271.
  • Güler, T., Demir, S., Kılıç, L. ve Demir, B. (2020). Sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı problemler ve öğretmenlerin bu problemlerin üstesinden gelebilmek için yaptığı uygulamalar. YILDIZ Journal of Educational Research, 5(2), 51-83.
  • Gülle, T. ve Vatansever Bayraktar, H. (2023). Eğitimde akıl ve zekâ oyunları kullanımının faydaları. International Academic Social Resources Journal, 8(48), 2582- 2594.
  • Güneş, G. (2010). İlköğretim ikinci kademe matematik öğretiminde oyun ve etkinliklerin kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri (Kars ili örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kafkas Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kars.
  • Güneş, A. M. (2023). Öğretmen adaylarının akıl ve zekâ oyunlarına yönelik metaforik algıları. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(2), 424-435.
  • Güneş, D. ve Yünkül, E. (2021). Akıl ve zekâ oyunlarının ilkokul öğrencileri üzerindeki etkisinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. USBAD Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 3(5), 804-829.
  • Hatch, J. A. (2002). Doing qualitative research in education settings. Albany: Suny Press
  • Kaymak Özmen, S. (2010). Okulda dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 1-10.
  • Keesee, G. (2012). Educational games. 08.11.2023 tarihinde http://teachinglearningresources.pbworks.com/w /page / 35130965/Educational%20Games adresinden erişilmiştir.
  • Khan, A., & Pearce, G. (2015). A study into the effects of a board game on flow in undergraduate business students. The International Journal of Management Education, 13, 193-201.
  • Kılınç, A. ve Kılınç, İ. (2023). Öğretmenlerin sınıfta karşılaştıkları disiplin sorunlarına yönelik görüşlerinin incelenmesi. International Academic Social Resources Journal, 8(52), 3264- 3277.
  • Kırbaş, Ş. ve Atay, A. (2017). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetiminde yaşadığı sorunlar ve çözüm önerileri. Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 12(28), 517-538.
  • Kirriemuir, J., & McFarlane, C. A. (2004). Literature review in games and learning. Futurelab series. Graduate School of Education, University of Bristol
  • Kula, S. S. (2020). Zekâ oyunlarının ilkokul 2. sınıf öğrencilerine yansımaları: Bir eylem araştırması. Milli Eğitim Dergisi, 49(225), 253-282.
  • Kula, E. ve Sürücü, A. (2020). Dikkat becerisi geliştirmeye dayalı programın dikkat eksikliği olan ilkokul öğrencileri üzerindeki etkisinin incelenmesi. Kastamonu Education Journal, 28(1), 389-405.
  • Malone, B. G., & Tietjens, C. L. (2000). Re-examination of classroom rules. Special Services in the Schools, 16(1-2), 159-170.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: A sourcebook. Beverly Hills: Sage.
  • Özcan, M. (2018). İlkokul öğrencilerinin dikkat durumlarının incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yakın Doğu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Lefkoşa.
  • Özer, D. Ö. ve Üstün, A. (2022). Okullarda karşılaşılan öğrenci disiplin problemleri ve bunların akademik başarıya etkilerine yönelik öğretmen görüşleri. Journal Of Social, Humanities and Administrative Sciences, 8(53), 745-758.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. (Çev.: Bütün, M. ve Demir, S.B.). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Prensky, M. (2001). Digital natives, digital immigrants. On the Horizon, 9(5), 1-5.
  • Riggs, A. E., & Young, A. G. (2016). Developmental changes in children’s normative reasoning across learning contexts and collaborative roles. Developmental Psychology, 52(8), 1236-1246.
  • Rubin, H. J., & Rubin, I. S. (2005). Qualitative interviewing: The art of hearing data. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Savannah African Art Museum (2023). 06.12.2023 tarihinde https://www.savannahafricanartmuseum.org/2020-workshops/05-2 adresinden erişilmiştir.
  • Smith, J. H. (2006). The games economists play-implications of economic game theory for the study of computer games. Game Studies, 6(1), 1-15.
  • Terzi, A. ve Erdoğan, T. (2021). İlkokul öğrencilerinin, velilerin ve sınıf öğretmenlerinin zekâ oyunlarına ilişkin görüşleri. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (REFAD), 1(2), 14-38.
  • Usta, N., Işık, A. D., Şahan, G., Genç, S., Taş, F., Gülay, G., Diril, F., Demir, Ö. ve Küçük, K. (2017). Öğretmen adaylarının matematik öğretiminde oyunların kullanımı ile ilgili görüşleri. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(1), 328-344.
  • Üstün, A., Çifci, A. B. ve Kinaci, Z. B. (2014). Ortaokul öğrencilerinin hiperaktivite ve dikkat eksikliğine yönelik durumlarının öğretmen ve aile algılarına göre incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(2), 1-7.
  • Van Manen, M. (2016). Researching lived experience: Human science for an action sensitive pedagogy. New York: Routledge.
  • Yazlık, D. Ö. (2018). Öğretmenlerin matematik öğretiminde somut öğretim materyali kullanımına yönelik görüşleri. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(15), 775-805.
  • Yang, Y. T. C. (2012). Building virtual cities, inspiring intelligent citizens: Digital games for developing students’ problem solving and learning motivation. Computers and Education 59(2), 365-377.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara Seçkin Yayıncılık.

Bu Sınıfta Oyun Var: Akıl ve Zekâ Oyunlarına Yönelik Öğretmen Görüşleri

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 2, 117 - 131, 31.07.2024

Öz

Bu çalışmada akıl ve zekâ oyunlarına yönelik öğretmen görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden olgu bilim deseni kullanılmıştır. Balıkesir’ de görev yapan 16 sınıf öğretmeni araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Çalışma kapsamında sınıf öğretmenlerinin görüşleri belirlemek amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre birinci sınıf öğrencileri sonuca çabuk ulaşılan oyunları, ikinci sınıf öğrencileri kazanan ve kaybedenin olduğu oyunları, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinin de rekabete dayalı stratejik oyunları tercih ettikleri tespit edilmiştir. Sözel beceri gerektiren oyunlar ve uzun süreli oyunlar da oyunların tercih edilmeme nedenleri olarak ifade edilmiştir. Öğretmenler akıl ve zekâ oyunları ile oynamanın çocukların; kurallara uyma, sosyalleşme, problem çözme becerileri, dikkat becerileri, düşünme becerileri, grup olma bilinci ve motivasyonları üzerinde önemli etkileri olduğunu belirtmişlerdir. Akıl ve zekâ oyunları oynatırken seviye grubunun iyi belirlenmemesi neticesinde öğrencilerin başarısızlık hissi yaşayabilecekleri önemli bir sorun olarak belirtilmiştir. Öğrencilerin evlerinde teknolojik materyaller yerine akıl ve zekâ oyunları oynamaları da bu oyunların önemli katkısı olarak değerlendirilmiştir.

Kaynakça

  • Aelterman, N., Vansteenkiste, M., & Haerens, L. (2018). Correlates of students’ internalization and defiance of classroom rules: A self-determination theory perspective. British Journal of Educational Psychology, 89, 22-40.
  • Aküzüm, C. ve Nazlı, K. (2017). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetiminde karşılaştıkları disiplin sorunları, nedenleri ve bu sorunlarla baş etme yöntemlerinin değerlendirilmesi. International e-Journal of Educational Studies, 1(2), 88-102.
  • Alkan, A. ve Mertol, H. (2017). Üstün yetenekli öğrenci velilerinim akıl-zekâ oyunları ile ilgili düşünceleri. Ahi Evran Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(1), 57-62.
  • Arı, M. (2019). Sınıf öğretmenlerinin öğretim teknolojileri ve materyal kullanma durumları ile öğretim teknolojileri ve materyallerinin etkililiğine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Konya Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Bala, A. (2022). Okul öncesi eğitiminde materyal kullanımının öğretim sürecine etkileri. International Academic Social Resources Journal, 7(41), 1003-1008.
  • Bogdan, R. C., & Biklen, S. K. (1992). Qualitative research for education. Boston. MA: Allyn and Bacon.
  • Bottino, R. M., & Ott, M. (2006). Mind games, reasoning skills, and the primary school curriculum: Hints from a field experiment. Learning Media and Technology, 31(4), 359-375.
  • British Mueseum, (2023). 02.11.2023 tarihinde www. https://blog.britishmuseum.org/top-10-historicalboardgames/#:~:text=The%20Royal%20Game%20of%20Urand text=Wood%20and%20shell%2C%20found%20in,Babylonian%20astronomer%20in%20177%20BC adresinden erişilmiştir.
  • Caylan, T. ve Şimşek, E. (2023), Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin öğretim materyali kullanım süreçlerinde karşılaştıkları sorunlar. Kilis 7 Aralık Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 10(1), 255-287.
  • Chou, M. J. (2017). Board games play matters: on children's aesthetic experience and interpersonal understanding. EURASIA Journal of Mathematics Science and Technology Education 13(6), 2405-2421.
  • Çakıcı, A. (2021). DEHB olan çocukların planlama becerisi ve ahlaki olgunluklarına popüler oyunların etkisi. Cumhuriyet International Journal of Education, 10(3), 998-1019.
  • Çetin, B. (2013). Sınıfta istenmeyen öğrenci davranışlarıyla ilgili sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 255-269.
  • Dempsey, J. V., Haynes, L. L., Lucassen, B. A., & Casey, M. S. (2002). Forty simple computer games and what they could mean to educators. Simulation Gaming, 33(2), 157-168.
  • Deveci, Ö. ve Aykaç, N. (2018). Temel eğitimde yaşanan sorunları inceleyen çalışmaların değerlendirilmesi: Bir meta-sentez çalışması. Journal of Qualitative Research Education, 7(1), 277-301.
  • Devecioğlu, Y. ve Karadağ, Z. (2014). Amaç, beklenti ve öneriler bağlamında zekâ oyunları dersinin değerlendirilmesi. Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 41-61.
  • Eriksson, M., Kenward, B., Poom, L., & Stenberg, G. (2021). The behavioral effects of cooperative and competitive board games in preschoolers. Scandinavian Journal of Psychology, 62, 355-364.
  • Ertürk, R. (2022). Öğretmenlerin sınıf yönetimine yönelik algıları: Nitel bir analiz. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 13(1), 52-75.
  • Fleer, M. (2013). Theorising play in the early years. UK: Cambridge University Press.
  • Fung, Y. M., & Min, Y. L. (2016). Effects of board game on speaking ability of low-proficiency esl learners. International Journal of Applied Linguistics and English Literature 5(3), 261-271.
  • Güler, T., Demir, S., Kılıç, L. ve Demir, B. (2020). Sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı problemler ve öğretmenlerin bu problemlerin üstesinden gelebilmek için yaptığı uygulamalar. YILDIZ Journal of Educational Research, 5(2), 51-83.
  • Gülle, T. ve Vatansever Bayraktar, H. (2023). Eğitimde akıl ve zekâ oyunları kullanımının faydaları. International Academic Social Resources Journal, 8(48), 2582- 2594.
  • Güneş, G. (2010). İlköğretim ikinci kademe matematik öğretiminde oyun ve etkinliklerin kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri (Kars ili örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kafkas Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kars.
  • Güneş, A. M. (2023). Öğretmen adaylarının akıl ve zekâ oyunlarına yönelik metaforik algıları. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(2), 424-435.
  • Güneş, D. ve Yünkül, E. (2021). Akıl ve zekâ oyunlarının ilkokul öğrencileri üzerindeki etkisinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. USBAD Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 3(5), 804-829.
  • Hatch, J. A. (2002). Doing qualitative research in education settings. Albany: Suny Press
  • Kaymak Özmen, S. (2010). Okulda dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 1-10.
  • Keesee, G. (2012). Educational games. 08.11.2023 tarihinde http://teachinglearningresources.pbworks.com/w /page / 35130965/Educational%20Games adresinden erişilmiştir.
  • Khan, A., & Pearce, G. (2015). A study into the effects of a board game on flow in undergraduate business students. The International Journal of Management Education, 13, 193-201.
  • Kılınç, A. ve Kılınç, İ. (2023). Öğretmenlerin sınıfta karşılaştıkları disiplin sorunlarına yönelik görüşlerinin incelenmesi. International Academic Social Resources Journal, 8(52), 3264- 3277.
  • Kırbaş, Ş. ve Atay, A. (2017). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetiminde yaşadığı sorunlar ve çözüm önerileri. Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 12(28), 517-538.
  • Kirriemuir, J., & McFarlane, C. A. (2004). Literature review in games and learning. Futurelab series. Graduate School of Education, University of Bristol
  • Kula, S. S. (2020). Zekâ oyunlarının ilkokul 2. sınıf öğrencilerine yansımaları: Bir eylem araştırması. Milli Eğitim Dergisi, 49(225), 253-282.
  • Kula, E. ve Sürücü, A. (2020). Dikkat becerisi geliştirmeye dayalı programın dikkat eksikliği olan ilkokul öğrencileri üzerindeki etkisinin incelenmesi. Kastamonu Education Journal, 28(1), 389-405.
  • Malone, B. G., & Tietjens, C. L. (2000). Re-examination of classroom rules. Special Services in the Schools, 16(1-2), 159-170.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: A sourcebook. Beverly Hills: Sage.
  • Özcan, M. (2018). İlkokul öğrencilerinin dikkat durumlarının incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yakın Doğu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Lefkoşa.
  • Özer, D. Ö. ve Üstün, A. (2022). Okullarda karşılaşılan öğrenci disiplin problemleri ve bunların akademik başarıya etkilerine yönelik öğretmen görüşleri. Journal Of Social, Humanities and Administrative Sciences, 8(53), 745-758.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. (Çev.: Bütün, M. ve Demir, S.B.). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Prensky, M. (2001). Digital natives, digital immigrants. On the Horizon, 9(5), 1-5.
  • Riggs, A. E., & Young, A. G. (2016). Developmental changes in children’s normative reasoning across learning contexts and collaborative roles. Developmental Psychology, 52(8), 1236-1246.
  • Rubin, H. J., & Rubin, I. S. (2005). Qualitative interviewing: The art of hearing data. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Savannah African Art Museum (2023). 06.12.2023 tarihinde https://www.savannahafricanartmuseum.org/2020-workshops/05-2 adresinden erişilmiştir.
  • Smith, J. H. (2006). The games economists play-implications of economic game theory for the study of computer games. Game Studies, 6(1), 1-15.
  • Terzi, A. ve Erdoğan, T. (2021). İlkokul öğrencilerinin, velilerin ve sınıf öğretmenlerinin zekâ oyunlarına ilişkin görüşleri. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (REFAD), 1(2), 14-38.
  • Usta, N., Işık, A. D., Şahan, G., Genç, S., Taş, F., Gülay, G., Diril, F., Demir, Ö. ve Küçük, K. (2017). Öğretmen adaylarının matematik öğretiminde oyunların kullanımı ile ilgili görüşleri. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(1), 328-344.
  • Üstün, A., Çifci, A. B. ve Kinaci, Z. B. (2014). Ortaokul öğrencilerinin hiperaktivite ve dikkat eksikliğine yönelik durumlarının öğretmen ve aile algılarına göre incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(2), 1-7.
  • Van Manen, M. (2016). Researching lived experience: Human science for an action sensitive pedagogy. New York: Routledge.
  • Yazlık, D. Ö. (2018). Öğretmenlerin matematik öğretiminde somut öğretim materyali kullanımına yönelik görüşleri. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(15), 775-805.
  • Yang, Y. T. C. (2012). Building virtual cities, inspiring intelligent citizens: Digital games for developing students’ problem solving and learning motivation. Computers and Education 59(2), 365-377.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara Seçkin Yayıncılık.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sınıf Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Melih Güneş 0000-0002-7484-5685

Erken Görünüm Tarihi 5 Ağustos 2024
Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2024
Gönderilme Tarihi 19 Aralık 2023
Kabul Tarihi 24 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Güneş, A. M. (2024). Bu Sınıfta Oyun Var: Akıl ve Zekâ Oyunlarına Yönelik Öğretmen Görüşleri. International Primary Education Research Journal, 8(2), 117-131.