The purpose of this study is to examine the relationship between technological pedagogical content knowledge (TPACK) competencies and teacher self-efficacy. To achieve this goal, a meta-analysis was conducted using studies investigating the relationship between TPACK competencies and teacher self-efficacy. Additionally, the studies were analyzed based on moderator variables, specifically publication type and participant type. A total of 13 studies examining the relationship between TPACK competencies and teacher self-efficacy were included in the meta-analysis. The included studies were determined to have a heterogeneous structure. Prior to the analyses, publication bias was assessed through a funnel plot, Duval and Tweedie’s trim and fill method, Orwin’s fail-safe N analysis, and Egger’s regression test, which collectively confirmed the absence of publication bias. Analyses were performed using the random effects model, with Cohen’s d coefficient employed as the metric for effect sizes. The results revealed a positive and high-level relationship between TPACK competencies and teacher self-efficacy. The moderator analysis indicated no significant differences in effect sizes based on publication type. However, significant differences were found in effect sizes based on participant type. Specifically, studies involving teachers reported higher average effect sizes compared to those involving pre-service teachers.
Technological pedagogical content knowledge teacher self-efficacy competence meta-analysis
Bu araştırmanın amacı teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterlikleri ve öğretmen öz yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterlikleri ve öğretmen öz yeterlikleri arasındaki ilişkiyi belirlemek üzere gerçekleştirilen çalışmalar ile bir meta analiz gerçekleştirilmiştir. Aynı zamanda yapılan çalışmalar yayın türü ve katılımcı türü olmak üzere belirlenen moderatör değişkenlere göre de incelenmiştir. Araştırmada teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterlikleri ve öğretmen öz yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelendiği 13 çalışma yer almıştır. Meta analize dâhil edilen çalışmaların heterojen yapıda olduğu belirlenmiştir. Analizler öncesi yayın yanlılığı için huni saçılım grafiği, Duval ve Tweedie’nin kırp ve doldur yöntemi, Orwin’in Güvenli N analizi ve Egger’in regresyon testi sonuçları incelenmiş ve yayın yanlılığı olmadığı belirlenmiştir. Analizler rastgele etkiler modeline göre yapılmış olup etki büyüklükleri için Cohen’in d katsayısı esas alınmıştır. Elde edilen sonuçlara göre teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterlikleri ve öğretmen öz yeterlikleri arasında pozitif yönde ve yüksek düzeyde bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Yapılan moderatör analizi sonucunda yayın türüne göre etki düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ancak çalışmalarda yer alan katılımcı türünün etki düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Öğretmenler ile gerçekleştirilen çalışmaların etki büyüklükleri ortalamalarının öğretmen adayları ile gerçekleştirilen çalışmalardaki etki büyüklüğü ortalamasından daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Teknolojik pedagojik alan bilgisi öğretmen öz yeterlikleri yeterlik meta analiz
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sınıf Eğitimi, Temel Eğitim (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 4 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2024 |
Gönderilme Tarihi | 10 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 29 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 3 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.