Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Relationship Between Classroom Management Skills and Playfulness of Preschool Teachers

Yıl 2025, Cilt: 9 Sayı: 1, 54 - 66, 31.03.2025

Öz

This study aims to explore whether there is a relationship between classroom management skills and playfulness of preschool teachers, according to different variables. The data were collected from 200 preschool teachers by using Preschool Teachers' Classroom Management Skills Scale (PTCMSS) and Adult Playfulness Trait Scale (APTS). Results show that preschool teachers have high level of classroom management skills, and they received a medium level score from the Adult Playfulness Trait Scale. There is no significant difference between classroom management skills and gender, age, department of graduation, professional seniority and school type. However, classroom management skills vary depending on the number of children in the class. Similarly, no significant difference was found between playfulness and gender, age, school type, professional seniority and the number of children in the class. Differently, it was found that preschool teachers had higher playfulness scores than teachers who graduated from other departments. Finally, it was found that there was a weak positive relationship between classroom management skills and playfulness of preschool teachers. It is important to employ experts in the field of preschool education. It is recommended that teachers assigned to preschool classes from other fields receive support in play-based education for early childhood.

Kaynakça

  • Adıgüzel, İ. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ile tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişki. (Yüksek Lisans Tezi). Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize.
  • Aküzüm, C., & Altunhan, M. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ile kaynaştırma eğitimi yeterliklerinin incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 779-802.
  • Aslan, H. B. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin oyun öğretimine ilişkin öz-yeterliklerinin incelenmesi (Nevşehir ili örneği). (Yüksek Lisans Tezi). Aksaray Üniversitesi, Aksaray.
  • Balkaya, S., & Akküçük, U. (2021). Adoption and use of learning management systems in education: The role of playfulness and self-management. Sustainability, 13(3), 1-27.
  • Bulut, A. (2020). Sınıf yönetimi becerisinin ölçümü: Okul öncesi öğretmenleri üzerine kesitsel bir tarama. Journal of Computer and Education Research, 8(16), 590-607.
  • Can, E., & Baksi, O. (2014). Öğrencilerin sınıf içi tutum ve davranışlarının öğretmenlerin sınıf yönetimi başarısına etkisi. Asian Journal of Instruction (E-AJI), 2(1), 86-101.
  • Canaslan, B. (2018). Early childhood in-service teachers’ playfulness traits and views on playfulness. (Yüksek Lisans Tezi), Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Canaslan-Akyar, B., & Sevimli-Çelik, S. (2021). Playfulness of early childhood teachers and their views in supporting playfulness. Education 3-13, 50(1), 1-15. Doi: https://doi.org/10.1080/03004279.2021.1921824
  • Chang, C. P., Hsu, C. T., & Chen, I. J. (2013). The relationship between the playfulness climate in the classroom and student creativity. Quality & Quantity, 47, 1493–1510.
  • Civelek, P. (2022). Farklı eğitim ortamlarında uygulanan oyun temelli hareket eğitim programının sedanter 5 yaş çocukların motor gelişimleri, fiziksel aktiviteleri ve sosyal becerilerinin gelişimine etkisi. (Doktora Tezi), Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Creswell, J. W. (2014). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Thousands Oak, CA: Sage.
  • Deniz, Ü., & Kesicioğlu, O. S. (2012). Okul öncesi öğretmen adaylarının kişilik özelliklerinin bazı değişkenlerle ilişkisinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 1-13.
  • Dilekmen, M., & Bozan Tüzün, N. (2018). Okul öncesi eğitimde oyunun öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 37, 43-56.
  • Dinçer, Ç., & Akgün, E. (2015). Okul öncesi öğretmenleri için sınıf yönetimi becerileri ölçeğinin geliştirilmesi ve öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerinin çeşitli değişkenlerle ilişkisi. Eğitim ve Bilim, 40(177), 187-201.
  • Ekici, F. Y., Günhan, G., & Anılan, Ş. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), 2(1), 48-58.
  • Erden, Z. Ş. (2021). Covid-19 pandemi döneminde lise öğrencilerinin kaygı ve temel psikolojik ihtiyaçlarının incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi), Hasan Kalyoncu Üniversitesi, Gaziantep.
  • Gemici, A. (2023). Okul öncesi öğretmenlerinin oyun öğretimine ilişkin öz-yeterliklerinin incelenmesi (Gaziantep ili örneği). (Yüksek Lisans Tezi), Aksaray Üniversitesi, Aksaray.
  • Güven, E. D., & Cevher, N. (2005). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(18), 71-92.
  • Hazar, Z. (2018). Eğitsel oyunlara yönelik öğretmen görüşleri ve yeterliliklerinin incelenmesi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 13(1), 52-72.
  • Kaçar, T., & Beycioğlu, K. (2017). İlköğretim öğretmenlerinin öz yeterlik inançlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Elementary Education Online, 16(4), 1753-1767.
  • Kaplan, Z., & İlgar, L. (2018). Okul öncesi öğretmenleri sınıf yönetimi becerileri ölçeğinin geliştirilmesi ve öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi), İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Kars, E. S. (2018). 4-6 yaş arası otizm spektrum bozukluğu olan çocukların oyun beceri ve davranışlarının incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi), Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Koçyiğit, S. (2016). Okul öncesi eğitimin tanımı, amacı, önemi ve ilkeleri. R. Zembat (Ed.), In Okul öncesi eğitime giriş (pp. 14-26). Ankara: Hedef Yayıncılık.
  • Korkut, K., & Babaoğlan, E. (2010). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26(2), 146-156.
  • Köklü, N., Büyüköztürk, Ş., & Bökeoğlu, Ö. (2006). Sosyal bilimler için istatistik. Pegem: Ankara.
  • Kuru Turaşlı, N. (2014). Okul öncesi eğitimin tanımı, kapsamı ve önemi. G. Haktanır (Ed.), In Okul öncesi eğitime giriş (pp. 1-24). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Lomax, R. G., & Moosavi, S. A. (2002). Using humor to teach statistics: Must they be orthogonal? Understanding Statistics, 1(2), 113-130.
  • MEB (2013). Okul öncesi eğitim programı. Ankara: Temel Eğitim Genel Müdürlüğü.
  • Mundiri, A., Baharun, H., & Hamimah, S. (2022). Early childhood behavior management strategy based on fun learning environment. Jurnal Obsesi: Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 6(4), 2583-2595.
  • Özdemir, F., & Eker, C. (2021). Okul öncesi öğretmen adaylarının oyun severlik eğilimleri ile mesleki öz yeterlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(1), 1-20.
  • Özgan, H., Yiğit, C., Aydın, Z., & Küllük, M. C. (2011). İlköğretim okulu öğretmenlerinin sınıf yönetimine ilişkin algılarının incelenmesi ve karşılaştırılması. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 617-635.
  • Pinchover, S. (2017). The relation between teachers’ and children’s playfulness: A pilot study. Frontiers in Psychology, 8, 1-8. Doi: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2017.02214
  • Piştav Akmeşe, P., & Kayhan, N. (2015). Okul öncesi öğretmenlerinin oyun öğretimine ilişkin özyeterlik düzeylerinin incelenmesi. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 29(2), 43-60.
  • Poyraz, H., & Dere Çiftçi, H. (2011). Okul öncesi eğitimin ilke ve yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Semerci, D. (2015). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri, öz yeterlik algıları ve mesleki motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi), Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Semerci, D., & Balat, G. U. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ve öz yeterlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 494-519.
  • Shen, X. S., Chick, G., & Zinn, H. (2014). Validating the Adult Playfulness Trait Scale (APTS): An examination of personality, behavior, attitude, and perception in the nomological network of playfulness. American Journal of Play, 6(3), 345–369.
  • Strasser, K., Balladares, J., Grau, V., Marin, A., Preiss, D. D., & Jadue, D. (2024). Playfulness and the quality of classroom interactions in preschool. Learning and Instruction, 93, 1-10. Doi: https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2024.101941
  • Şahin, İ., & Altunay, U. (2010). İlköğretim okulu öğretmenlerinin sınıf yönetimi davranışları. İlköğretim Online, 10(3), 905-918.
  • Şentürk, C. (2020). Oyun temelli fen öğrenme yaşantılarının akademik başarıya, kalıcılığa, tutuma ve öğrenme sürecine etkileri. Milli Eğitim Dergisi, 49(227), 159-194.
  • Sonyel, B., & Şumrut, M. (2023). An evaluation of game-based education method by primary school 1st grade teachers. International Journal of Primary Education Studies, 4(3), 118-137.
  • Toran, M., & Akkuş, H. G. (2015). An evaluation of preschool teachers’ classroom management skills: TRNC sample. Kastamonu Education Journal, 24(4), 2041-2056.
  • Ulusoy, N., & Bozdağ, R. (2022). Eğitim örgütlerinde mizah. International Journal of Social and Humanities Sciences Research (JSHSR), 9(90), 2778-2787. Doi: https://doi.org/10.26450/jshsr.3369
  • Uslu, H. (2022). Oyun temelli öğrenme süreçlerinin akademik başarı üzerindeki etkilerinin incelenmesi. Journal of Social Research and Behavioral Sciences, 8(16), 816-828.
  • Williams, R. A., & Clouse, R. W. (1991). Humor as a management technique: Its impact on school culture and climate. Retrieved from https://eric.ed.gov/?id=ED337866
  • Yaman, Z. B. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi beceri düzeyleri ile iş yaşam kalitesi arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi) Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, M., & Üzüm, P. A. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin tükenmişlik düzeylerinin sınıf yönetimi becerileri ile ilişkisi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 12(24), 156-174.
  • Yılmaz, H., & Zembat, R. (2020). Okul öncesi dönem çocuklarının oynama eğilimlerinin öğretmenlerinin eğlence eğilimleri açısından değerlendirilmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 431-446.
  • Yılmaz, Z., & Aydın, Ö. (2015). İlköğretim öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerine ilişkin algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 148-164.
  • Yurt, Ö., Keleş, S., & Koğar, H. (2016). Yetişkin eğlence eğilimi özelliği ölçeği Türkçe formunun psikometrik özelliklerinin incelenmesi. International Journal of Human Sciences, 13(1), 650-662. Doi: https://doi.org/10.14687/ijhs.v13i1.3539
  • Zembat, R., & Küsmüş, G. İ. (2020). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ile mesleki profesyonellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Kastamonu Education Journal, 28(4), 1725-1739.
  • Zembat, R., Tunçeli, H. İ., & Yavuz, E. A. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 24-43.
  • Zengin Bağcı, P. (2010). İlköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ve başa çıkma davranışları arasındaki ilişki (İstanbul ili Kartal İlçesi örneği). (Yüksek Lisans Tezi), Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.

Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerileri ile Eğlence Eğilimleri Arasındaki İlişki

Yıl 2025, Cilt: 9 Sayı: 1, 54 - 66, 31.03.2025

Öz

Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ile eğlence eğilimleri arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir. Veriler, 200 okul öncesi öğretmeninden Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği (OÖÖ-SYBÖ) ve Yetişkin Eğlence Eğilimi Özelliği Ölçeği (YEEÖÖ) kullanılarak toplanmıştır. Sonuçlar, okul öncesi öğretmenlerinin yüksek düzeyde sınıf yönetimi becerisine sahip olduklarını ve Yetişkin Eğlence Eğilimi Özelliği Ölçeği'nden orta düzeyde puan aldıklarını göstermiştir. Sınıf yönetimi becerileri ile cinsiyet, yaş, mezun olunan bölüm, mesleki kıdem ve okul türü değişkenleri arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Ancak sınıf yönetimi becerilerinin sınıftaki çocuk sayısı değişkenine göre farklılaştığı gözlenmiştir. Benzer şekilde, eğlence eğilimi ile cinsiyet, yaş, okul türü, mesleki kıdem ve sınıftaki çocuk sayısı değişkenleri arasında anlamlı fark görülmemiştir. Buna karşın, okul öncesi öğretmenlerinin diğer bölümlerden mezun olan öğretmenlere göre eğlence eğilimi puanlarının daha yüksek olduğu saptanmıştır. Son olarak, okul öncesi öğretmenlerinin eğlence eğilimi ile sınıf yönetimi becerileri arasında zayıf düzeyde pozitif yönlü bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Okul öncesi öğretmenlerinin bu alanda eğitim alması ve ilgili bölümlerden mezun olması önemlidir. Diğer alanlardan okul öncesi sınıflara yerleştirilen öğretmenlerin erken çocukluk döneminde oyun temelli eğitim konusunda destek almaları önerilmektedir.

Etik Beyan

Bu makale Yaren Karanfiloğlu’nun Doç. Dr. Azize Ummanel danışmanlığındaki yüksek lisans tezinin bir bölümünden üretilmiştir. İlgili üniversitenin 1/12/2023 tarihli BAYEK037.10 nolu etik kurul kararı ardından yürütülmüştür.

Kaynakça

  • Adıgüzel, İ. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ile tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişki. (Yüksek Lisans Tezi). Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize.
  • Aküzüm, C., & Altunhan, M. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ile kaynaştırma eğitimi yeterliklerinin incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 779-802.
  • Aslan, H. B. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin oyun öğretimine ilişkin öz-yeterliklerinin incelenmesi (Nevşehir ili örneği). (Yüksek Lisans Tezi). Aksaray Üniversitesi, Aksaray.
  • Balkaya, S., & Akküçük, U. (2021). Adoption and use of learning management systems in education: The role of playfulness and self-management. Sustainability, 13(3), 1-27.
  • Bulut, A. (2020). Sınıf yönetimi becerisinin ölçümü: Okul öncesi öğretmenleri üzerine kesitsel bir tarama. Journal of Computer and Education Research, 8(16), 590-607.
  • Can, E., & Baksi, O. (2014). Öğrencilerin sınıf içi tutum ve davranışlarının öğretmenlerin sınıf yönetimi başarısına etkisi. Asian Journal of Instruction (E-AJI), 2(1), 86-101.
  • Canaslan, B. (2018). Early childhood in-service teachers’ playfulness traits and views on playfulness. (Yüksek Lisans Tezi), Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Canaslan-Akyar, B., & Sevimli-Çelik, S. (2021). Playfulness of early childhood teachers and their views in supporting playfulness. Education 3-13, 50(1), 1-15. Doi: https://doi.org/10.1080/03004279.2021.1921824
  • Chang, C. P., Hsu, C. T., & Chen, I. J. (2013). The relationship between the playfulness climate in the classroom and student creativity. Quality & Quantity, 47, 1493–1510.
  • Civelek, P. (2022). Farklı eğitim ortamlarında uygulanan oyun temelli hareket eğitim programının sedanter 5 yaş çocukların motor gelişimleri, fiziksel aktiviteleri ve sosyal becerilerinin gelişimine etkisi. (Doktora Tezi), Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Creswell, J. W. (2014). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Thousands Oak, CA: Sage.
  • Deniz, Ü., & Kesicioğlu, O. S. (2012). Okul öncesi öğretmen adaylarının kişilik özelliklerinin bazı değişkenlerle ilişkisinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 1-13.
  • Dilekmen, M., & Bozan Tüzün, N. (2018). Okul öncesi eğitimde oyunun öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 37, 43-56.
  • Dinçer, Ç., & Akgün, E. (2015). Okul öncesi öğretmenleri için sınıf yönetimi becerileri ölçeğinin geliştirilmesi ve öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerinin çeşitli değişkenlerle ilişkisi. Eğitim ve Bilim, 40(177), 187-201.
  • Ekici, F. Y., Günhan, G., & Anılan, Ş. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), 2(1), 48-58.
  • Erden, Z. Ş. (2021). Covid-19 pandemi döneminde lise öğrencilerinin kaygı ve temel psikolojik ihtiyaçlarının incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi), Hasan Kalyoncu Üniversitesi, Gaziantep.
  • Gemici, A. (2023). Okul öncesi öğretmenlerinin oyun öğretimine ilişkin öz-yeterliklerinin incelenmesi (Gaziantep ili örneği). (Yüksek Lisans Tezi), Aksaray Üniversitesi, Aksaray.
  • Güven, E. D., & Cevher, N. (2005). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(18), 71-92.
  • Hazar, Z. (2018). Eğitsel oyunlara yönelik öğretmen görüşleri ve yeterliliklerinin incelenmesi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 13(1), 52-72.
  • Kaçar, T., & Beycioğlu, K. (2017). İlköğretim öğretmenlerinin öz yeterlik inançlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Elementary Education Online, 16(4), 1753-1767.
  • Kaplan, Z., & İlgar, L. (2018). Okul öncesi öğretmenleri sınıf yönetimi becerileri ölçeğinin geliştirilmesi ve öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi), İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Kars, E. S. (2018). 4-6 yaş arası otizm spektrum bozukluğu olan çocukların oyun beceri ve davranışlarının incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi), Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Koçyiğit, S. (2016). Okul öncesi eğitimin tanımı, amacı, önemi ve ilkeleri. R. Zembat (Ed.), In Okul öncesi eğitime giriş (pp. 14-26). Ankara: Hedef Yayıncılık.
  • Korkut, K., & Babaoğlan, E. (2010). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26(2), 146-156.
  • Köklü, N., Büyüköztürk, Ş., & Bökeoğlu, Ö. (2006). Sosyal bilimler için istatistik. Pegem: Ankara.
  • Kuru Turaşlı, N. (2014). Okul öncesi eğitimin tanımı, kapsamı ve önemi. G. Haktanır (Ed.), In Okul öncesi eğitime giriş (pp. 1-24). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Lomax, R. G., & Moosavi, S. A. (2002). Using humor to teach statistics: Must they be orthogonal? Understanding Statistics, 1(2), 113-130.
  • MEB (2013). Okul öncesi eğitim programı. Ankara: Temel Eğitim Genel Müdürlüğü.
  • Mundiri, A., Baharun, H., & Hamimah, S. (2022). Early childhood behavior management strategy based on fun learning environment. Jurnal Obsesi: Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 6(4), 2583-2595.
  • Özdemir, F., & Eker, C. (2021). Okul öncesi öğretmen adaylarının oyun severlik eğilimleri ile mesleki öz yeterlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(1), 1-20.
  • Özgan, H., Yiğit, C., Aydın, Z., & Küllük, M. C. (2011). İlköğretim okulu öğretmenlerinin sınıf yönetimine ilişkin algılarının incelenmesi ve karşılaştırılması. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 617-635.
  • Pinchover, S. (2017). The relation between teachers’ and children’s playfulness: A pilot study. Frontiers in Psychology, 8, 1-8. Doi: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2017.02214
  • Piştav Akmeşe, P., & Kayhan, N. (2015). Okul öncesi öğretmenlerinin oyun öğretimine ilişkin özyeterlik düzeylerinin incelenmesi. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 29(2), 43-60.
  • Poyraz, H., & Dere Çiftçi, H. (2011). Okul öncesi eğitimin ilke ve yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Semerci, D. (2015). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri, öz yeterlik algıları ve mesleki motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi), Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Semerci, D., & Balat, G. U. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ve öz yeterlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 494-519.
  • Shen, X. S., Chick, G., & Zinn, H. (2014). Validating the Adult Playfulness Trait Scale (APTS): An examination of personality, behavior, attitude, and perception in the nomological network of playfulness. American Journal of Play, 6(3), 345–369.
  • Strasser, K., Balladares, J., Grau, V., Marin, A., Preiss, D. D., & Jadue, D. (2024). Playfulness and the quality of classroom interactions in preschool. Learning and Instruction, 93, 1-10. Doi: https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2024.101941
  • Şahin, İ., & Altunay, U. (2010). İlköğretim okulu öğretmenlerinin sınıf yönetimi davranışları. İlköğretim Online, 10(3), 905-918.
  • Şentürk, C. (2020). Oyun temelli fen öğrenme yaşantılarının akademik başarıya, kalıcılığa, tutuma ve öğrenme sürecine etkileri. Milli Eğitim Dergisi, 49(227), 159-194.
  • Sonyel, B., & Şumrut, M. (2023). An evaluation of game-based education method by primary school 1st grade teachers. International Journal of Primary Education Studies, 4(3), 118-137.
  • Toran, M., & Akkuş, H. G. (2015). An evaluation of preschool teachers’ classroom management skills: TRNC sample. Kastamonu Education Journal, 24(4), 2041-2056.
  • Ulusoy, N., & Bozdağ, R. (2022). Eğitim örgütlerinde mizah. International Journal of Social and Humanities Sciences Research (JSHSR), 9(90), 2778-2787. Doi: https://doi.org/10.26450/jshsr.3369
  • Uslu, H. (2022). Oyun temelli öğrenme süreçlerinin akademik başarı üzerindeki etkilerinin incelenmesi. Journal of Social Research and Behavioral Sciences, 8(16), 816-828.
  • Williams, R. A., & Clouse, R. W. (1991). Humor as a management technique: Its impact on school culture and climate. Retrieved from https://eric.ed.gov/?id=ED337866
  • Yaman, Z. B. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi beceri düzeyleri ile iş yaşam kalitesi arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi) Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, M., & Üzüm, P. A. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin tükenmişlik düzeylerinin sınıf yönetimi becerileri ile ilişkisi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 12(24), 156-174.
  • Yılmaz, H., & Zembat, R. (2020). Okul öncesi dönem çocuklarının oynama eğilimlerinin öğretmenlerinin eğlence eğilimleri açısından değerlendirilmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 431-446.
  • Yılmaz, Z., & Aydın, Ö. (2015). İlköğretim öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerine ilişkin algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 148-164.
  • Yurt, Ö., Keleş, S., & Koğar, H. (2016). Yetişkin eğlence eğilimi özelliği ölçeği Türkçe formunun psikometrik özelliklerinin incelenmesi. International Journal of Human Sciences, 13(1), 650-662. Doi: https://doi.org/10.14687/ijhs.v13i1.3539
  • Zembat, R., & Küsmüş, G. İ. (2020). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ile mesleki profesyonellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Kastamonu Education Journal, 28(4), 1725-1739.
  • Zembat, R., Tunçeli, H. İ., & Yavuz, E. A. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 24-43.
  • Zengin Bağcı, P. (2010). İlköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ve başa çıkma davranışları arasındaki ilişki (İstanbul ili Kartal İlçesi örneği). (Yüksek Lisans Tezi), Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Okul Öncesi Eğitim, Sınıf Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yaren Karanfiloğlu Bu kişi benim 0009-0004-4134-3509

Azize Ummanel 0000-0002-1452-3449

Yayımlanma Tarihi 31 Mart 2025
Gönderilme Tarihi 12 Eylül 2024
Kabul Tarihi 18 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karanfiloğlu, Y., & Ummanel, A. (2025). The Relationship Between Classroom Management Skills and Playfulness of Preschool Teachers. International Primary Education Research Journal, 9(1), 54-66.